Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 dakrail 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: dakrail
Komt regelmatig voorbij middels Tell SelL op TV,
weet niet goed wat er van te denken..... :smt017
Een gemiddeld schroefje van een schilderijtje draait je er misschien wel mee uit,
een doorgeroeste schroef van een dakrail zit toch echt wel vaster,
en dan word het een ander verhaal enk ik... :?

Sinds 10-11-12 zonder dame......

09 okt 2012 20:10
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: 2.0 Hdi Break Exclusive
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: metaalzilvergrijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mijn C5 heeft geen dakrail. Er rijden hier in Italie best veel C5 SW's rond zonder dakrail. Volgens mij allemaal ph 2's. Ik heb nog niet begrepen waar ze wel en waar ze niet op zitten. In het begin vond ik het een nadeel dat ik ze niet heb en inderdaad het is een nadeel als je iets op het dak wilt vervoeren, dat is mij nog niet gebeurd, sommige lange dingen heb ik kunnen vervoeren door met de ahterruit open te rijden maar dat was slechts voor beperkte aftsand en dat kun je slechts doen tot een zeker lengte van het te vervoeren object. Wat me verbaasd is dat ik best veel commentaar heb gelezen over "mooier", "chiquer" "eleganter", "de auto lijkt langer", "de auto lijkt lager" maar niemand heeft het voordeel genoemd wat ik het grootste voordeel vind: minder windgeruis!. Mijn broer heeft ook een C5 SW , de zijne is "met dakrail" en ik merk al bij 70-80 km/u dat er een beetje windgeruis is. Dat wordt uiteraard wat sterker bij hogere snelheden en rond de 100-120 is er een nietverwaarloosbaar wind geruis. Mijn C5 zonder dakrail is inderdaad opvallend stil. Soms rijd je tussen 110 en 140 en heb je het idee dat je 80 of 100 rijdt, zowel door weing motor geluid (in de 6e versnelling maakt ie bij 120-140 nog steeds weing toeren) als door weinig windgeruis (goed rubberwerk bij deuren en . . . .geen dakrail)
Misschien moet ik toch nog een keer aan de dakrail om dingen op het dak te kunnen vervoeren.
Hoe (on)zinnig is het idee om ze er slechts op te zetten om iets te vervoeren en ze er na het vervoer weer af te schroeven ? Net als het monterenen demonteren van een imperiaal? Hoe lang ben je daar mee bezig ? Ik begrijp dat het erop en eraf schroeven van buiten af gaat en dat je niets van binnen hoeft te doen (geen gezeur met hemel enz) ?

30 nov 2012 16:27
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ik begrijp dat windgeruis niet. Wat ik hoor in mijn break komt van de loze ruimte en, vooral met winterbanden, afrolgeluiden. Ook knispert er op droge dagen een kabel in de deurstijl en hoor ik dat het deurrubber af en toe niet goed afsluit. Maar nooit komt er iets van boven. In de vakantie met een volle auto, dan isie pas stil.

4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.

Afbeelding

01 dec 2012 01:30
Profiel
Antwoord met een citaat
Erop of niet. In BE is hij idd de krijgen zonder. Gewoon de goedkoopste versie bestellen :D

Zelf vind ik het mooi, alhouwel ik ze liever in het zwart had gehad omdat de wagen donkerblauw is.
Ik gebruik ze dan ook voor wat matariaal bij te halen voor mijn verbouwingen en voor de skibox.

01 dec 2012 15:09
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3