Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
 Handsfree Bluetooth 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Handsfree Bluetooth
@Manitoba
Het zal afwachten zijn op die update. En daar gaat zelfs niet voor betaald worden.

Vandaag weinig last mee gehad. Ook niet veel telefoons gehad, maar toch enkele. 1x ging het niet. Ik had de naam van mijne iPhone en die van de myway verander. En dan terug gepaired. Het zal daar wel niet aan gelegen hebben en dus sukkelen we maar even verder tot volgende maand. Ik moet toch volgende werk naar de garage en dan eens hiren.

23 nov 2012 20:38
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: Peugeot 508 Berline 1.6 e-HDi Blue Lease Exec S/S 2-tronic
Opties: 17" LM, parkeersensoren vóór, chromen raamlijsten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 40.000
Kleur: Gris Haria

Naar boven
Antwoord met een citaat
Free_ltd schreef:
@Manitoba
Het zal afwachten zijn op die update. En daar gaat zelfs niet voor betaald worden.

Dergelijke updates zijn (altijd) gratis. Helaas is de kwaliteit ervan vaak dienovereenkomstig...

Greetz,
Walter.

24 nov 2012 09:53
Profiel
Antwoord met een citaat
Ze zullen er toch wel eens iets aan moeten doen. Ze verkopen een business plus reeks speciaal voor bedrijfswagens. Deze hebben zeker die handsfree nodig en het werkt niet. Geen goede reclame zou ik zo zeggen.

24 nov 2012 18:52
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ga dat onze vrienden van Peugeot NL en Citroën NL maar 's uitleggen. Na talloze contacten tussen mijn dealer en de importeur, zelfs een compleet vervangen RT6 (radio/telefoon/navigatie-apparaat) was de reactie van de importeur: "het ligt niet aan Peugeot, het ligt aan Apple".

Die strijd ga je niet winnen, het interesseert ze geen pepernoot. Verkocht = verkocht = een streepje meer.

Greetz,
Walter.

25 nov 2012 10:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Dat ligt bij onze garage een beetje anders. We hebben 3 auto's en 9 busjes van daar en elk jaar worden er 2 vervangen. Voor een kleine garage met maar 4 auto's in de showroom, zijn wij een hele dikke klant. Die doen echt wel moeite.

Maar ja. Software is software, en daar kan hij ook niets aan doen. Het probleem ligt zeker niet bij Apple. Daar ben ik 100% zeker van. En als PSA dit blijft volhouden, denk ik eerder dat klanten liever hun citroën inruilen dan hun iPhone 8-) :lol:

25 nov 2012 14:08
Beheerder
Beheerder

Auto: Citroën
Brandstof: Benzine

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Handsfree Bluetooth
Graag niet steeds voorgaande bericht quoten , thnx !!! ;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

25 nov 2012 22:46
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak

Naar boven
Antwoord met een citaat
Waarom ben je er 100% zeker van dat dit Software probleem niet bij Apple ligt?

Het is al eens eerder gezegd, Apple is een zeer eigengereide club, en zelfs doorgewinterde BT adapter/interface fabrikanten als Parrot hebben daar moeite mee.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!

26 nov 2012 02:09
Profiel
C5club Fan
C5club Fan

Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre

Naar boven
Antwoord met een citaat
als je op je tel kijkt als je belt zie je een keuze menu , als citroen erin staat dan daar op drukken ! bij mij heb ik nl wel bt connectie, maar hij gooit hem gewoon op de tel ,maar heb nu gemerkt dat het alleen gebeurd als ik een nr kies op m'n tel en niet als ik in het telefoonboek van de auto ga !

26 nov 2012 07:01
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Naar boven
Antwoord met een citaat
Het gaat niet om de garage/dealer. Daarvan is mijn ervaring bij mijn eigen dealer dat die uitermate welwillend zijn in het zoeken en bieden van oplossingen. Het gaat fout bij de ondersteuning vanuit de importeur(s). Die hebben geen zin in dit geneuzel, laten zowel hun eigen dealer als de klant in de kou staan als het (te) ingewikkeld wordt.

Ik heb dit met m'n C5 meegemaakt (slecht lopen na reparatie van de befaamde kettingspanner op de distributieriem): "is producteigenschap van deze motor, meneer. Leer er maar mee leven." en nu dus ook met de telefoon in mijn 508: "Ligt aan Apple, meneer. De groeten."

Waarom ik zo 100% zeker weet dat het niet aan Apple ligt? Omdat collega's met een iPhone 4S en bijvoorbeeld een (oud type) Parrot of met andere fabrieksmerken (o.a. VW, BMW) er geen last van hebben. En omdat de nieuwe Parrot in mijn eigen 508 het ook probleemloos doet. Het lijkt te werken, met alles behalve de RT6.

Greetz,
Walter.

26 nov 2012 10:02
Profiel
Antwoord met een citaat
@JW: dat weet ik zeker vermits mijn oudere Zaken wel perfect werken. Handsfree via mijn vorige TomTom is perfect. Op de motor heb ik een Garmin Zumo 550 en zonder update perfect. Toestel heb ik al van toen de iphone 4 nog niet bestond.

Dan gebruikte ik tot voor kort nog mijn Jabra headset dat al 4 jaar oud is en met de Iphone4s nooit een probleem.

Dus ben wel vrij zeker dat het niet aan apple ligt. Zij hebben er ook belang bij dat het in de meeste auto's geïntegreerd geraakt.

26 nov 2012 23:02
Antwoord met een citaat
douglas schreef:
als je op je tel kijkt als je belt zie je een keuze menu , als citroen erin staat dan daar op drukken ! bij mij heb ik nl wel bt connectie, maar hij gooit hem gewoon op de tel ,maar heb nu gemerkt dat het alleen gebeurd als ik een nr kies op m'n tel en niet als ik in het telefoonboek van de auto ga !

Heb ook al zoiets inde gaten. Morgen nog eens bezien. Kun je dat keuzemenu op tel ook zien bij inkomend?

26 nov 2012 23:03
C5club Fan
C5club Fan

Auto: tourer exclusive 2.0 ltr
Opties: bijna alles
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: zwart nacre

Naar boven
Antwoord met een citaat
ja volgens mij wel en je moet ook opnemen met de instal. in de auto en niet op je tel drukken !

27 nov 2012 07:12
Profiel
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater

Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand

Naar boven
Antwoord met een citaat
Als ze mij bellen neemt de auto automatisch op , dat kun je instellen in het menu.
Anders het knopje aan het stuur, maar je ziet het ook op het scherm.
Mits je een kaartje in de auto hebt en de autotelefoon gebruikt, vindt ik net zo handig, ik heb er wel een parrot inzitten maar die gebruik ik zelf niet! :o

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik

27 nov 2012 10:08
Profiel
Antwoord met een citaat
douglas schreef:
ja volgens mij wel en je moet ook opnemen met de instal. in de auto en niet op je tel drukken !

Ik heb al een paar keer de iphone zelf gebruikt voor iemand te bellen omdat dit rapper gaat dan door het hele gedoe te scrollen. En dan werkt het goed, maar achteraf komt er geen gesprek meer binnen op het systeem. Ik voel de iphone wel trillen in mijn zakken, maar op het systeem verschijnt er niets. Dus er is wel iets van connectie, vermits de iphone enkel trilt en geen geluid maakt.

Mss dat eens goed in de gaten houden en hem eens langs me leggen om dan ff op dat knopje te drukken.

27 nov 2012 16:04
Antwoord met een citaat
Daarnet op weg naar huis van het werk. Stap in en hij verbindt en werkt de contacten bij. Dus bel even naar mijn vriendin en werkt perfect. Gekozen via het menu en de iphone niet uit mijn zakken gehad.

Ze belt me 5 min later terug om nog iets te zeggen. En de iphone voel ik weer trillen, maar voor de rest weinig reactie. Kan op dat moment ook niets kiezen op de iphone of het toestel in de auto. Dus maar weer bellen aan mijn oor.

Neergelegd en terug verbonden. Geen enkel gesprek meer gedaan en een half uur later belt ze me nog eens terug en weer trillen, maar verder niets.
Begin zo de indruk te krijgen dat uitgaande gesprekken op zich probleemloos gaan, behalve als ik een inkomend gehad heb dat ik niet kon aannemen, dan kan ik ook niet meer uit bellen totdat ik opnieuw verbonden heb.

Dus het probleem zit echt wel bij de inkomende gesprekken, en ik vrees ervoor dat ik op de update moet wachten. En bij de update vrees ik er nog harder voor dat deze gebaseerd gaat zijn op de iPhone5 en niet op de 4S :cry: Dus de kans is groot dat Citroën geen ballen gaat doen voor de 4S'ers. En dit terwijl het op de site staat dat de 4S ook probleemloos werkt.

Ik had beter op voorhand info ingewonnen erover. Dan wist ik tenminste iets en had ik mss toch wel naar een andere wagen gekeken. Desondanks dat deze zalig rijdt. Maar voor mij is het echt wel heel voornaam dat ik handsfree kan bellen. Was het beu om na al die jaren met BT oortje rond te rijden en was dus blij dat ik deze keer een degelijk systeem zou hebben. :(

Donderdag moet ik naar de garage. Eens horen wat ze daar te vertellen hebben.

P.S.: ik weet het, mijn vriendin belt veel. Ik word er zelf zot van :lol: . Denk dat het een verslaving is van haar.

27 nov 2012 19:33
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 116 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende