Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
BJG, precies die bedoelen we.
Die is eraf gehaalt en schoon gemaakt, gecontroleert of hij ook werkt op vacuum en dat doet hij.
Op zijn beurt dmv een dun plastic lijntje verbonden met een elektroklep die een stroomje zou moeten krijgen die er niet is.
Het is het blauwe stekkertje met de 2 gele draadjes op het fotootje.
Nee, er is niet gecontroleert met draaiende motor of hij vacuum maakt als er iets wordt geasselereerd met de motor, dat kunnen we morgen nog controleren.
Volgens de garage zou de elektroklep bedient moeten worden dmv een stroomje wat er niet is en ook niet met de Volt meter geconstateerd is.
De beide gele draadjes lopen naar de middelste verbinding van de modulein een hele bos draadjes.
Of dit juist is moet ik morgen nog meten en lezen op de code die erop staat.
Daarna gaat het de module in en dan houd mijn wetenschap op.
Zie bijgaande fotos voor details.
De multischakelaar haal ik morgen uit elkaar en dan zie ik wel wat er niet goed aan was.
Wachtend op antwoord,
Die is eraf gehaalt en schoon gemaakt, gecontroleert of hij ook werkt op vacuum en dat doet hij.
Op zijn beurt dmv een dun plastic lijntje verbonden met een elektroklep die een stroomje zou moeten krijgen die er niet is.
Het is het blauwe stekkertje met de 2 gele draadjes op het fotootje.
Nee, er is niet gecontroleert met draaiende motor of hij vacuum maakt als er iets wordt geasselereerd met de motor, dat kunnen we morgen nog controleren.
Volgens de garage zou de elektroklep bedient moeten worden dmv een stroomje wat er niet is en ook niet met de Volt meter geconstateerd is.
De beide gele draadjes lopen naar de middelste verbinding van de modulein een hele bos draadjes.
Of dit juist is moet ik morgen nog meten en lezen op de code die erop staat.
Daarna gaat het de module in en dan houd mijn wetenschap op.
Zie bijgaande fotos voor details.
De multischakelaar haal ik morgen uit elkaar en dan zie ik wel wat er niet goed aan was.
Wachtend op antwoord,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Kan maar 5 pics plaatsen, vandaar hier nog een van de module (computor)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zet alle foto's op Picasa google + dan kun je van daaruit linkjes plaatsen en ze laten zien de foto's
Zoiets? https://plus.google.com/photos/11279847 ... 3609759233
Zoiets? https://plus.google.com/photos/11279847 ... 3609759233
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je hebt daar de egr klep op die foto. Ik kan me voorstellen dat lekkage de problemen veroorzaakt, maar dan nou hij merkbaar moeten lekken. Als hij gewoon dicht aan en allen niet bediend word komt touw probleem niet hier .vandaan..Weet je zeker dat je niet het verkeerde onderdeel te pakken hebt? Je schrijft over een turbo kler, maar demonteert de egr klep. Een van b eide klopt dus niet 
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 sep 2011 23:39
Auto: C2 VTR 1.6 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: Grijs
Locatie: Harderwijk
Het ding op de foto lijkt mij een dumpvalve, deze gooit het luchtcircuit open zodra je gas lost, zodat de turbo niet ineens wordt geremd omdat er geen druk meer wordt geleverd. Bouw je weer druk op, dan sluit ie weer. Kan zomaar zijn dat ie bij stationair open staat en dus ietsje lekt.
Het is geen wastegate, die zit meestal op de turbo zelf.
Het is geen wastegate, die zit meestal op de turbo zelf.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
ha ha. nee het is echt een egr klep
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
een goeden avond ieder die dit leest.
BJG om je uit de droom te helpen, mijn veronderstelling dat de 2 kontakten die aan de buitenkant zitten verbonden zijn met de "0" stelling als de selector in N staat.
Het is op de foto duidelijk te zien.
Ook is te zien waarom in N niet gestart kon worden, op de bovenste rij van de "lamellen" is een stukje wat er niet is en dat wordt gebruikt om in N te starten.
Dat we in P ok problemen hadden is ook te zien in de positie wanneer de kontaktstrip op P staat die ook een beschadiging heeft (op de bovenste "lamel").
Het feit dat de kontaktstrip ook niet fijn meer was heeft het euvel ook mede veroorzaakt.
Vuil kan er niet inkomen daar de opening waar de kabels erin gaan volgegoten is met een soort silicone en niets doorlaat.
Maar de bovenste afdekplaat met zijn schroeven zat nu niet direkt goed vast en is misschien open geweest door een vroegere reparatie omdat sinds we de auto gekocht hadden een start positie alleen mogelijk was in P.
Daar die laatste ook problemen gaf zoals ook op de foto te zien is hadden we geen andere keus om dit multischakelaartje te vernieuwen en nadat dit gebeurt was funtioneert alles weer.
De waarde "0" is niet te bereiken, we kwamen uit op 002 Ohm wat ook bij de oude na schoonmaken werd bereikt.
De microswitch die erin zit is voor de achteruit positie om de achteruitrijlampen aan te doen.
Daarom gaan bij het schakelen van de selecteur van P naar N en visa versa altijd de achteruitrijlampen branden.
Weer wat geleerd en kan nuttig zijn voor anderen als het schakelaartje niet werkt.
Men kan ook zien dat er erg veel geschakeld is zodat de veronderstelling dat er in de vooraf gaande jaren zeer veel stad is gereden.
Hopende dat ons geval/event leerzaam kan zijn voor anderen die misschien ook dezelfde problemen krijgen of hebben dan hierbij succes.
Het "nood" bedrijf van de motor nog niet gevonden, morgen of maandag nog maar eens kijken, lekkage van de slangetjes niet kunnen ontdekken maar ook hier denken we erover om toch de bundel met dunne slangetjes (de harde) met de aansluitingen te vernieuwen daar het alleen verkrijgbaar is als geheel.
Kom hier nog op terug.
BJG om je uit de droom te helpen, mijn veronderstelling dat de 2 kontakten die aan de buitenkant zitten verbonden zijn met de "0" stelling als de selector in N staat.
Het is op de foto duidelijk te zien.
Ook is te zien waarom in N niet gestart kon worden, op de bovenste rij van de "lamellen" is een stukje wat er niet is en dat wordt gebruikt om in N te starten.
Dat we in P ok problemen hadden is ook te zien in de positie wanneer de kontaktstrip op P staat die ook een beschadiging heeft (op de bovenste "lamel").
Het feit dat de kontaktstrip ook niet fijn meer was heeft het euvel ook mede veroorzaakt.
Vuil kan er niet inkomen daar de opening waar de kabels erin gaan volgegoten is met een soort silicone en niets doorlaat.
Maar de bovenste afdekplaat met zijn schroeven zat nu niet direkt goed vast en is misschien open geweest door een vroegere reparatie omdat sinds we de auto gekocht hadden een start positie alleen mogelijk was in P.
Daar die laatste ook problemen gaf zoals ook op de foto te zien is hadden we geen andere keus om dit multischakelaartje te vernieuwen en nadat dit gebeurt was funtioneert alles weer.
De waarde "0" is niet te bereiken, we kwamen uit op 002 Ohm wat ook bij de oude na schoonmaken werd bereikt.
De microswitch die erin zit is voor de achteruit positie om de achteruitrijlampen aan te doen.
Daarom gaan bij het schakelen van de selecteur van P naar N en visa versa altijd de achteruitrijlampen branden.
Weer wat geleerd en kan nuttig zijn voor anderen als het schakelaartje niet werkt.
Men kan ook zien dat er erg veel geschakeld is zodat de veronderstelling dat er in de vooraf gaande jaren zeer veel stad is gereden.
Hopende dat ons geval/event leerzaam kan zijn voor anderen die misschien ook dezelfde problemen krijgen of hebben dan hierbij succes.
Het "nood" bedrijf van de motor nog niet gevonden, morgen of maandag nog maar eens kijken, lekkage van de slangetjes niet kunnen ontdekken maar ook hier denken we erover om toch de bundel met dunne slangetjes (de harde) met de aansluitingen te vernieuwen daar het alleen verkrijgbaar is als geheel.
Kom hier nog op terug.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Om Herman niet een doorn in het oog te zijn, hierbij de laatste fotos van het voorgaande event.
Toch moet ik hierbij zeggen dat het eerste oordeel van de citroen garage was om een nieuwe bak erin te zetten a 6500 euro!!!!!
Soms helpt het om brainstorming te doen en opnieuw dank aan de vele reacties, JW en BJG die ook hun opinie hier geuit hadden en de vele schemas van JW, erg leerzaam geweest.
Bedankt een ieder en wens allen een prettig weekend toe.
Hopende dat volgende week het "nood" bedrijf van Ciprian zijn motor ook verholpen is, kan enkel ergens een lek zijn maar waar te zoeken.
Toch moet ik hierbij zeggen dat het eerste oordeel van de citroen garage was om een nieuwe bak erin te zetten a 6500 euro!!!!!
Soms helpt het om brainstorming te doen en opnieuw dank aan de vele reacties, JW en BJG die ook hun opinie hier geuit hadden en de vele schemas van JW, erg leerzaam geweest.
Bedankt een ieder en wens allen een prettig weekend toe.
Hopende dat volgende week het "nood" bedrijf van Ciprian zijn motor ook verholpen is, kan enkel ergens een lek zijn maar waar te zoeken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
De aanhouder wint, Peter! Dat blijkt maar weer! 
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
GW-tje, zoals ook in mijn werk, opgeven is een woord dat niet in mijn vocabulaire past en ik wil nu eenmaal graag de oorzaak weten.
Buitendat, het geeft toch de zekerheid dat vindingen bevestigen het vermoeden en weer wat geleerd om zo maar eens te zeggen.
Buitendat, het geeft toch de zekerheid dat vindingen bevestigen het vermoeden en weer wat geleerd om zo maar eens te zeggen.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Klopt, ik zit ook zo in elkaar en op die manier leer je er elke dag weer iets bij. Maar neemt niet weg dat de meeste mensen dit eenvoudig niet durven. En als je niet durft ben je altijd maar aangewezen op een ander.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
GW-tje, gelijk heb je en heb 5 zoons op deze aardkloot gezet die dezelfde opvatting hebben.
Zelfs de jongste van 10 maanden heeft die wil.
Nu terug komend op ons laatste probleem, zoek eigenlijk iemand die onder zijn / haar motorkap kijkt en een foto maakt.
Het gaat speciaal om de area zoals in bijgaande foto te zien is.
Daar is een plastic/rubber lijntje wat er niet is en heb ook geen idee waar het naar toe gaat.
Volgens mij is dit de ERC klep maar heb geen idee vanwaar die bedient wordt, maw de aansluiting van het plastic slangetje is er niet!!
Dat is misschien de reden dat Ciprian in nood bedrijf rijdt.
Ik doe de beschrijving onder de fotos zodat het misschien duidelijk is voor degene die de foto maakt.
Het plaatje / foto waar ik dus om vraag is een detail opname waar de vacuum voor de ERC klep is aangesloten, volgens insiders moet het naar een elektroklep gaan die bij de veerbol zit aan de bestuurderskant maar kan geen vinden die niet aangesloten is.
Of zou het mogelijk zijn dmv een Tstuk op een andere vacuumlijn??
Graag een antwoord (met foto)
Het moet dus iemand zijn die een C5 ph I RHZ 110 ps ( natuurlijk diesel) bezit zodat we vergelijken kunnen.
Mijn is een PhII zodat ik hier geen vergelijk matriaal heb en het ook nergens kan vinden in geen enkel instruktie gegeven en ook niet hier op een ander lijntje
Zelfs de jongste van 10 maanden heeft die wil.
Nu terug komend op ons laatste probleem, zoek eigenlijk iemand die onder zijn / haar motorkap kijkt en een foto maakt.
Het gaat speciaal om de area zoals in bijgaande foto te zien is.
Daar is een plastic/rubber lijntje wat er niet is en heb ook geen idee waar het naar toe gaat.
Volgens mij is dit de ERC klep maar heb geen idee vanwaar die bedient wordt, maw de aansluiting van het plastic slangetje is er niet!!
Dat is misschien de reden dat Ciprian in nood bedrijf rijdt.
Ik doe de beschrijving onder de fotos zodat het misschien duidelijk is voor degene die de foto maakt.
Het plaatje / foto waar ik dus om vraag is een detail opname waar de vacuum voor de ERC klep is aangesloten, volgens insiders moet het naar een elektroklep gaan die bij de veerbol zit aan de bestuurderskant maar kan geen vinden die niet aangesloten is.
Of zou het mogelijk zijn dmv een Tstuk op een andere vacuumlijn??
Graag een antwoord (met foto)
Het moet dus iemand zijn die een C5 ph I RHZ 110 ps ( natuurlijk diesel) bezit zodat we vergelijken kunnen.
Mijn is een PhII zodat ik hier geen vergelijk matriaal heb en het ook nergens kan vinden in geen enkel instruktie gegeven en ook niet hier op een ander lijntje
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Op zich is het niet direct een probleem dat deze klep niet is aangesloten, hij zorgt alleen voor een verbeterde werking/aanzuiging van het egr systeem maar:
1. Het vacuum-systeem moet 100% lekdicht zijn, dus geen losse of lekke slangetjes, alles goed volgen!
2. de klep zelf kan wel defect gaan, zodat hij bij opbouw van turbodruk gaat bewegen, of gedeeltelijk sluiten, dat geeft wel eens problemen. Om dat uit te sluiten kun je de klep proberen vast te zetten.
1. Het vacuum-systeem moet 100% lekdicht zijn, dus geen losse of lekke slangetjes, alles goed volgen!
2. de klep zelf kan wel defect gaan, zodat hij bij opbouw van turbodruk gaat bewegen, of gedeeltelijk sluiten, dat geeft wel eens problemen. Om dat uit te sluiten kun je de klep proberen vast te zetten.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ik heb wel eens gelezen dat een niet goedwerkende EGR klep voor schade kan zorgen aan de automaat. De automaat gaat anders reageren als er een aantal parameters afwijken waaruit de automaat zijn schakelgedrag op aanpast.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
BJG bedankt voor je advies, gaan dat morgen direkt kontroleren maar ditmaal halen we alle slangetjes eraf en een voor een nakijken op scheurtjes, gaatjes of wat dan ook.
De aansluitrubbers die zacht zijn van matriaal ook maar gelijk meenemen in de kontrole.
De bak chathanky schakelt geweldig soepel in alle "versnellingen", stukken beter dan voorheen dus dat heeft geen enkele invloed op het rijgedrag in "nood" bedrijf.
We zullen het morgen (vrije dag genomen) maar haarfijn nakijken en hopende dat we het euvel vinden.
Wacht nog wel op een foto van een der lezers die met een dezelfde motor rondrijd zodat we toch kunnen vergelijken.
De aansluitrubbers die zacht zijn van matriaal ook maar gelijk meenemen in de kontrole.
De bak chathanky schakelt geweldig soepel in alle "versnellingen", stukken beter dan voorheen dus dat heeft geen enkele invloed op het rijgedrag in "nood" bedrijf.
We zullen het morgen (vrije dag genomen) maar haarfijn nakijken en hopende dat we het euvel vinden.
Wacht nog wel op een foto van een der lezers die met een dezelfde motor rondrijd zodat we toch kunnen vergelijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.



