Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 blokkeren brandstoftoevoer C5 type 2 
Auteur Bericht
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 07 nov 2012 09:41
Berichten: 2
Auto: Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht blokkeren brandstoftoevoer C5 type 2
Mijn c5 type2 stond een aantal malen langs de kant van de weg, LPG weigerde. Na overschakelen reed de auto weer. Thuis neergezet, weer mee willen wegrijden maar helaas. De brandstoftoevoer geblokkeerd.
Zoeken en vragen. BDPsensor vervangen, maar ook schijnt er een sensor in te zitten die de brandstoftoevoer blokkeert na een aanrijding.
De ANWB kwam langs en zette spanning op de brandstofpomp en jawel de C5 startte.
Mogelijke oorzaak een defecte computer of een defecte pomprelais.
De auto bij de garage gebracht deze kon de computer niet uitlezen en controleerde de bedrading maar kwam er verder ook niet uit.
Zelf een tweedehandscomputer gekocht, erin gezet, doch niet starten
De oorspronkelijke computer weer geinstalleerd, een voedingsdraad getrokken naar de pomp en zowaar startte de c5 weer. Een draad opgezocht op de BSI die inschakelde na het aandoen van het contactslot en weer kan uitschakelen. starten en lopen. Met de C5 10 meter gereden in zijn achteruit gezet en afslaan en vervolgens niet meer starten. De achteruitrijsensor rechtsachter is al jaren defect. Bij het loshalen van de achteruitrijschakelaar op de versnellingsbak was nat en gecorrodeerd. De aansluiting op de pomp haperde wat door een los contactje en is thans verholpen en de pomp draait. Starten doet de C5 niet meer na het gebruik van de achteruit.
Dit bevreemd mij in hoge mate.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn??
Wie heeft een idee??

Mijn dank Joost


07 nov 2012 10:22
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35
Berichten: 1011
Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: blokkeren brandstoftoevoer C5 type 2
Allereerst wat vragen :
- Welke brandstofpomp (LPG/Benzine) heeft deze problemen?
- Welke garage, hebben die een Lexia of kunnen die überhaupt Citroëns uitlezen?
- Als ze de apparatuur wel hadden, maar niet konden uitlezen, wat ging er fout, wat waren de meldingen?
- Sinds wanneer heb je deze Dame? Al heel lang probleemloos gereden en nu pas problemen, of anders?

MVG

Citrofrance

_________________
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


07 nov 2012 11:40
Profiel
C5club Newbie
C5club Newbie

Geregistreerd: 07 nov 2012 09:41
Berichten: 2
Auto: Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 170000
Kleur: zilvergrijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: blokkeren brandstoftoevoer C5 type 2
Citrofrance

Mijn dank dat je gereageerd hebt, leuk


Er zijn twee garages geweest die de computer hebben uitgelezen.
Een in Delft en Een in Amstelveen. In Delft is een Citroengarage en in Amstelveen een gecombineerde garage maar wel een officiele dealer is.
Beiden gaven geen toegang tot de computer.
Deze Dame heb ik ca 3 jaar in mijn bezit. Destijds een andere motor in laten zetten. Deze had ca 5.000km gedraaid. Nu ca 120.000 km. Verder altijd probleemloos gereden.
De pomp is zeg het maar Hij ziet er hetzelfde uit als in het boek autovraagbaak citroen c5 van PH Olving. Op de pomp staat niets doch zit er een stickertje op met een barcode.
Daar staat op Marwal Systems F(letter groot weergegeven naast deze tekst) Made in france 12v 05318 onder de barcode staat 96 326 720 80 G Daarnaast de code 0972 200 990 08

Hoop dat je er iets mee kunt

Ben benieuwd naar je antwoord

mvgr

Joost


07 nov 2012 18:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.