Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie? 
Auteur Bericht
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58
Berichten: 525
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto- ... ousPage=lr

ik kwam bovenstaande tegen op marktplaats.
via de software de egr, fap en dpf uitschakelen.
wat zeggen jullie ervan?


04 nov 2012 21:31
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42
Berichten: 5090
Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Advertenties met zulke spelfouten negeer ik meestal.

Bovendien, ten eerste heeft de EGR uitschakelen geen zin, en jouw C5 heeft toch geen FAP?

_________________
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)


04 nov 2012 21:35
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58
Berichten: 525
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
ging me ook niet om deze auto.
ik vroeg me af of dit een oplichter was en of je die dingen standaard uit kan zetten in lexia oid.
de volgende c5 (phase2) wil ik wel iets kietelen maar geen gekke dingen.


04 nov 2012 21:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
zonder te kijken...

Je kunt het FaP wel uitzetten in de computer, maar dat is dus dom, want dan vindt er dus geen regeneratie meer plaats en is de motor snel stuk, want dan loopt de uitlaattegendruk op. Het kan dus alleen als je het fysiek verwijdert.

De EGR is volgens mij "self aware", uitschakelen gaat dus niet zo maar.

Uit principe ben ik sterk tegen het uitzetten/afkoppelen/omzeilen van milieu-controle middelen. Ik hou er niet van om achter roetuitbrakende barrels te zitten, dus waarom zou je er zelf in willen rijden? Het ziet er ook niet uit.

Beter rijden doet het sowieso niet.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


04 nov 2012 23:30
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58
Berichten: 525
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
@eviltwin, ga voor de grap eens kijken ;)

ik heb al veel van je reply's gelezen en als iemand het moet weten dan ben jij het wel.
hoe kijk jij aan tegen al die zaken in de uitlaat die de motor belemmeren?
normaal zou ik denken dat het uitlaatgas zo weinig mogelijk hinder zou moeten ondervinden.
dit buiten het milieu vraagstuk om.
chiptunen is wellicht ook een eco variant van te doen lees ik en dan zou het juist weer goed zijn voor het milieu.


04 nov 2012 23:37
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Egr uitschakelen heeft wel zin als je de werking van de klep bekijkt. Hiermee bedoel ik dat ze vooral bij deellast werkt en dus op die momenten een deel van de uitlaatgassen,dus ook onverbrande deeltjes,vuiligheid terug stuurt naar de motor. Bij vollast is ze uitgeschakelt. Het gevolg is dat een moderne motor sneller vervuilt bij een rustige rijstijl dan een oudere motor zonder egr. Mijn leraar van de avondschool automechanica verwoordde het zo:" je eet je eigen stront toch ook niet op". Want dat is wat een moderne motor cru gezegd hierbij doet. Daarom raad men aan om een moderne motor regelmatig op zijn staart te trappen en tegenwoordig word er bij de meeste merken standaard motorreiniger bij de brandstof gekieperd bij een groot onderhoud. En de grootste oorzaak is de egr-klep plus de lagere toerentallen van de moderne motoren. Als je ziet dat onze dame bij 120 maar 2200-2300 toeren draait en een diesel zijn vuiligheid pas verbrand van een toerental rond de 3000 toeren dan weet je het wel. In mijn geval betekend dat als ik in 6de blijf rijden ik bijna 160 km per uur rij. Als je de egr-klep kunt uitschakelen vermijd je vervuiling bij deellast en je ook een iets pittiger motor. Een nonkel van mijn vriendin is garagist bij peugeot en die heeft het onlangs bij zijn wagen, een hdi gedaan omdat ie constant problemen had omdat ie veel korte afstanden doet. En hij zegt ook dat zijn motor gretiger is geworden en niet meer zo traag op gang komt wat normaal eigen is aan een hdi. Een kameraad heeft het ook gedaan bij een volvo v40 op aanraden van zijn garage. Hij deed ook redelijk veel korte afstanden en hij had de wagen 2 jaar en had op die tijd de egr-klep al 3 keer moeten vervangen. Bij de alfaclub deed men het altijd omdat de egr voor de turbo zat en de meeste turbo's eraan gingen tussen de 150000 en de 200000km en dit wegens vervuiling van de egr die zich vastzette op de wanden van de turbo en daardoor ging de turbo na verloop van tijd in overdruk en was het gedaan met dat ding en zo kan ik nog verhalen vertellen waarmee ik kan aantonen dat het wel zijn nut kan hebben. En zeker als de wagen zelden de autosnelweg ziet.


04 nov 2012 23:49
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
De EGR zit er niet voor niks in.
Daarmee wordt de NOx uitstoot sterk gereduceerd, zoals je wellicht weet is dat er dus voor ons welzijn ingekomen.

Je gaat er toch ook niet al die andere zaken uitslopen die er voor zorgen dat we minder last hebben van de vuiligheid die verbrandingsmotoren nu eenmaal produceren?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


04 nov 2012 23:59
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard

Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58
Berichten: 525
Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Je kunt het ook andersom bekijken, misschien zijn er inmiddels efficiëntere oplossingen.
Een nieuwe type filter of een grotere.
Ook dacht ik aan een optie die in zweden ed veel gebruikt wordt om de olie/koelvloeistof voor te verwarmen electrisch.
Je kunt de uitlaat tot aan de kat nog isoleren met tape zodat de kat sneller opwarmt en dus werkt.
Tot slot de koeling van de turbo nadat de motor uit is gezet nog een paar minuten laten gaan.
Turbo timer noemen ze dat volgens mij.
Of praat ik nu allemaal onzin?


05 nov 2012 00:09
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Fap uitschakelen heeft alleen zin als je het filter ook daadwerkelijk verwijdert, anders krijg je zoals gezegd veel grotere problemen.

Even reeel:
Een moderne Hdi rijdt vooral met uitgeschakeld egr een stukje soepeler en zuiniger. Daarnaast geeft een uitgeschakeld en gedemonteerd Fap ook een zeer kleine verbetering van de soepelheid.
Het levert echter nauwelijks merkbare vermogenswinst op. Ook de verbeterde soepelheid is zodanig dat het absoluut niet opweegt tegen de kosten en de moeite die je ervoor moet doen. De merkbare verbetering neemt af naarmate je auto jonger/geavanceerder is.

De beste compromis in mijn ogen is:

Alles in takt laten, maar een restrictie aanbrengen in de egr, daarmee verbeter je bepaalde "egr-gerelateerde irritaties" zoals oppakken na een lange bocht, en licht inhouden bij constant rijden. Terwijl de werking nog wel valt binnen de marge die het motormanagement zichzelf oplegt.

@KWW, Isoleren van de uitlaat tot aan de kat zal vrij lastig worden, heb je wel eens zo'n spruitstuk bekeken? Op zich heb je wel een goed punt, maar dit is bij benzinemotoren vaak al gedaan door middel van een dubbelwandig spruitstuk. ( een c5ph1 benzine had dit al in 2001).Bij een diesel heeft dit sowieso niet veel zin doordat de turbo de uitlaatgassen enorm afkoelt.
De turbo timer heeft niet zoveel met de uitstoot te maken.
Wel is het zo dat de nieuwste generatie motoren/emmissiebestrijdingssystemen ongeloofelijk veel efficienter zijn dan die van pakweg 7 a 8 jaar geleden.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


05 nov 2012 00:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15
Berichten: 1553
Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Ik vraag me toch af of al die "millieuvriendelijke" zaken niet deels de boel voor de gek houden.

Zo had Honda een geweldige manier bedacht om de uitstoot van schadelijke stoffen te beperken:
Mijn motor was voorzien van een vernuftig uitziend systeem rondom in- en uitlaat. Uiteindelijk diende het maar 1 doel: de uitlaatgassen verdunnen met "frisse" lucht voordat het de uitlaat uitging. Ook een manier om aan de milieu eisen te voldoen...

_________________
VW Passat GTE / Skoda Citigo

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine


05 nov 2012 00:16
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 26 aug 2011 16:05
Berichten: 178
Auto: Citroën C4 2.0 HDi
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Wat Peeke schrijft klopt als een bus!Je moet eens twee identieke HDi motoren open gewerkt zien:de smerigste is deze met roetfilter.En wat de (werkelijke)roetuitstoten zijn??Ik rij met een C5 zonder FAP en een C4 mét FAP en er is géén merkelijk verschil in uistoot!En inderdaad,bij verschillende merken o.a.VW,schakelt men die EGR klep uit.


05 nov 2012 09:43
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Om even terug te gaan naar de originele vraag is de advertentie een weergave van de wereld achter al die chiptuing firma's. Je ziet een aantal programma namen genoemd, dat zijn programma's om gestandaardiseerd de flash van je auto ecu leeg te lezen en te rug te schrijven (incl checksums en andere beveiligingen om zeilen.)

Dan heb je en set 1en en 0en en weet je nog steeds niets. Tuning files zijn de volgende stap, hierin worden de relevante parameters opgezocht in de data en wijzigingen voorgesteld. Meestal bestaat dit uit kernvelden. Gespecialiseerde tuners kunnen dit zelf, maar de meeste kopen dus per auto een setje files voor 100 euro en hopen die een paar keer te kunnen gebruiken om winst te maken.

Onderdeel van die tuningfiles kan naast het manipuleren van de inspuiting ook het manipuleren van de EGR en FAP zijn. Zo kun je de EGR altijd dicht houden of minder ver openen. Of dat met jou motor ook succesvol is..... Dat moet je zelf maar uittesten. Of hopen dat dit vaker gedaan is door andere proefkonijnen.....

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


05 nov 2012 10:12
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Ik weet niet of de egr echt geholpen heeft om de boel zuiver te houden. Als je bv ziet dat er sinds het jaar 2000 een opvallende stijging is van het gebruik van aerosoltoestellen bij kinderen en laat dat juist ongeveer de tijd zijn dat de egr-klep stilletjes zijn opmars is begonnen in de meeste wagens. Een paar jaar geleden was er op de site van de alfaclub ook een discussie rond dit thema. En toen heeft de clubmechanieker, een alfaspecialist een test gedaan met twee wagens. Een met afgesloten egr en eentje met werkende die onder ongeveer dezelfde omstandigheden gebruikt werden. En de meetwaarden van de wagen met afgesloten egr waren beduidend lager dan die met werkende. Dit werd wel gemeten in deellast. En bij de belgische wagens van die club die hun egr afgesloten hadden waren er beduidend minder afkeuringen op uitlaatgassen. Daarom ben ik er van overtuigd dat in de meeste gevallen het toch zijn nut heeft. Moet zeggen dat dat waarschijnlijk voor de belgen het meest waar is omdat de belgen nog altijd geneigd zijn om altijd een diesel te kopen en dat terwijl de meeste beter af zijn met een benzine. Want dat is ook een van de hoofdredenen van dit probleem. De belgen kopen een diesel terwijl sommige van die mensen maar amper 10000 km per jaar doen en dus veel korte afstanden en dan heeft de egr-klep weing nu en veroorzaakt ze meer problemen dan helpen. Maar dit zal een eeuwige discussie blijven tussen voor en tegenstanders. En begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voor maatregelen die er voor zorgen dat het milieu minder belast word en onze gezondheid beschermd word. Maar ik heb al jaren het gevoel dat de regeringen hoge eisen stellen aan de wagens en de fabrikanten van alles uitvinden die zogezegd helpen maar die door de regeringen niet gecontroleerd worden omdat die mensen er niets van kennen en dan maar zeggen dat het ok is. Kijk bv naar het zogezegde gebruik van een wagen. Volgens de fabrikanten gebruikt een bepaalde wagen zoveel en valt dan zogezegd in een klasse dat ie zuinig is. Men betaald daar dan minder belastingen op. Iemand koopt die wagen met de gedachte uit te sparen op de brandstof. Maar dan als men er mee rijd dan blijkt ineen dat die wagen 1 tot 1,5 liter meer verbruikt dan vooropgesteld is. Dus en de eigenaar is bedrogen en de overheid ook die een premie geeft op die wagen. En zo zal dat ook zijn met die techniek om zogezegd het milieu te beschermen. Maar de autofabrikanten staan zo sterk in hun schoen dat de overheid er niets aan durft doen.


05 nov 2012 10:15
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Aerosolen produceren gechloreerde koolwaterstoffen (Ozon killers dus) , EGR's reduceren uitstoot van NOx.
Die twee dingen hebben dus helemaal niks met elkaar de maken.

En wat hebben die Alfamensen met elkaar vergeleken, over welke uitstoot ging dat toen?
Heb je een link naar de cijfers?

Groet,
JW

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


05 nov 2012 11:20
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 jan 2011 21:08
Berichten: 384
Auto: C5 break Hdi Sx 136pk
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 173000
Kleur: ganache


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: fap, egr, dpf removal advertentie. wat denken jullie?
Het is dezelfde test wat ze bij uitlaatkeuringen gebruiken. Het zijn ook roetdeeltjes hoor die die luchtwegproblemen mee veroorzaken. Dat is nu wel grotendeels verholpen omdat er meer en meer wagens met roetfilter rijden maar toch.


05 nov 2012 16:50
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.