Zo werkt het in de economie helaas niet. De rekening moet betaald worden, of jij dat nou doet of iemand anders...NTwoO schreef:Hoe doe ik dat? Zet de rekensom van de afschrijving op de rekening van iemand anders.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat bedoelt ie denk ik ook niet. Kunst is de afschrijving door iemand anders te laten doen. Ofwel koop een occasion met LPG, vaak is de installatie dan niets meer waard.
Een 2e hands achteraf van LPG laten voorzien is denk ik de conclusie dat dat niet echt verstandig is.
Vroeger waren het overigens de diesels waar je eenvoudig aan kon sleutelen
Overigens gaat de accijns in NL op LPG over een jaar met 7ct omhoog..... Daar begint dan hetzelfde voor te gelden als in Belgie: kan alleen uit als iemand anders de afschrijving voor zijn rekening neemt.
Een 2e hands achteraf van LPG laten voorzien is denk ik de conclusie dat dat niet echt verstandig is.
Vroeger waren het overigens de diesels waar je eenvoudig aan kon sleutelen
Overigens gaat de accijns in NL op LPG over een jaar met 7ct omhoog..... Daar begint dan hetzelfde voor te gelden als in Belgie: kan alleen uit als iemand anders de afschrijving voor zijn rekening neemt.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 847
Lid geworden op: 11 okt 2012 16:51
Auto: C4 2.0 VTS- Grace Jones 180
Opties: Echt ahllluhhsss!
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10587
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 165000
Kleur: Noir Obsidien
KPH: Achter
Locatie: Linschoten
Het lukt me ook om tweedehandse auto's te kopen waar iemand anders de afschrijving heeft gedaan.
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
@Menno
Net zoals jij ben ik niet uit op heibel. En ja ik ben een LPG Die Hard.
Maar argumenten van anderen uitmaken voor quatsch, en zelf niet verder komen dan "want een diesel is toch zuiniger" is een zwaktebod. Diesels zijn over het algemeen altijd sterker vwb koppel dan benzinewagens.
En ja de 1.8 (zelfs de 125 pk) is geen krachtpatser, ook door het eigen gewicht van de wagen. Maar ja, ik heb er hooguit een lage lichte vouwwagen (650kg) aan hangen, kortom weinig effect.
Ik betaal € 32,33/maand meer MRB dan de bezineuitvoering (dat verschil is er dus al uit als je nog geen 30 ltr/mnd tankt)
Ik betaal € 30 per 30.000 km voor het brandstoffiltertje wat neerkomt op € 3,75/maand
Ik betaal bewust een paar Euro meer voor LPG bougies, maar dat hoeft niet noodzakelijk.
Ik betaal € 0,71 per liter LPG en rijdt 45000 per jaar.
LPG heb ik de wagen in ge-onderhandeld bij aankoop. Nieuw aankoop zou minder dan €27 per maand kosten over 5 jaar afgeschreven. Kortom tov benzine ben ik met meer dan 1 keer tanken per maand er uit. Ik tank om de 4/5 dagen
Met een verschil van ongeveer € 0,80 per liter diesel en meer dan € 1 voor benzine moet je van goed huize komen om daar een gelijkwaardige wagen naast te zetten op benzine of diesel die dit haalt.
In NL hebben de meeste diesels in deze klasse sowieso een hoger MRB tarief dan benzine of LPG-G3.
Ook ik verlaat nu dit draadje met excuses aan allen die zich aan deze slight off-topic bijdrages gestoord hebben.
Vwb de vraag :
LPi is een schitterend systeem, maar de pompen zijn een zwak punt (zijn andere draadjes van ). Ik reed in 5 jaar 250000 km hiermee. De goedkope mogelijkheden om die tegenwoordig te laten vervangen (niet bij officiele dealers) is echter hoopgevend (ipv € 800).
Ik rijdt nu zelf BRC (LPG) en ben zeer tevreden. De stotterproblemen lijken te liggen aan E95 ipv E98 en niet af en toe even op benzine rijden ipv alleen bij de start.
Volgens mij zijn er op de huidige G3 markt niet veel slechts meer, alleen slechte installatie zou problemen kunnen geven.
Net zoals jij ben ik niet uit op heibel. En ja ik ben een LPG Die Hard.
Maar argumenten van anderen uitmaken voor quatsch, en zelf niet verder komen dan "want een diesel is toch zuiniger" is een zwaktebod. Diesels zijn over het algemeen altijd sterker vwb koppel dan benzinewagens.
En ja de 1.8 (zelfs de 125 pk) is geen krachtpatser, ook door het eigen gewicht van de wagen. Maar ja, ik heb er hooguit een lage lichte vouwwagen (650kg) aan hangen, kortom weinig effect.
Ik betaal € 32,33/maand meer MRB dan de bezineuitvoering (dat verschil is er dus al uit als je nog geen 30 ltr/mnd tankt)
Ik betaal € 30 per 30.000 km voor het brandstoffiltertje wat neerkomt op € 3,75/maand
Ik betaal bewust een paar Euro meer voor LPG bougies, maar dat hoeft niet noodzakelijk.
Ik betaal € 0,71 per liter LPG en rijdt 45000 per jaar.
LPG heb ik de wagen in ge-onderhandeld bij aankoop. Nieuw aankoop zou minder dan €27 per maand kosten over 5 jaar afgeschreven. Kortom tov benzine ben ik met meer dan 1 keer tanken per maand er uit. Ik tank om de 4/5 dagen
Met een verschil van ongeveer € 0,80 per liter diesel en meer dan € 1 voor benzine moet je van goed huize komen om daar een gelijkwaardige wagen naast te zetten op benzine of diesel die dit haalt.
In NL hebben de meeste diesels in deze klasse sowieso een hoger MRB tarief dan benzine of LPG-G3.
Ook ik verlaat nu dit draadje met excuses aan allen die zich aan deze slight off-topic bijdrages gestoord hebben.
Vwb de vraag :
LPi is een schitterend systeem, maar de pompen zijn een zwak punt (zijn andere draadjes van ). Ik reed in 5 jaar 250000 km hiermee. De goedkope mogelijkheden om die tegenwoordig te laten vervangen (niet bij officiele dealers) is echter hoopgevend (ipv € 800).
Ik rijdt nu zelf BRC (LPG) en ben zeer tevreden. De stotterproblemen lijken te liggen aan E95 ipv E98 en niet af en toe even op benzine rijden ipv alleen bij de start.
Volgens mij zijn er op de huidige G3 markt niet veel slechts meer, alleen slechte installatie zou problemen kunnen geven.
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Leuk , en mooi dat je met deze keuze zo tevreden bent
Maar het gaat hier over België niet NL ...
Daar is de diesel goedkoper in wb dan de 1.8 benzine , LPG daargelaten ( toeslag bovenop de benzine )
En we hebben het hier niet over een auto waar al LPG bij aankoop inzit, maar er eerst 1600 euro moet worden uitgegeven, iets wat als de auto bevalt en je perse geen diesel wil overwegen natuurlijk een eigen keuze is.
Ben de laatste die daar iets over wil opmerken, gaat mij er enkel om dat het in Belgie niet de meest voordelige keuze is, iets wat volgens mij ( zeker bij de NL'ers ) een reden is om op LPG te gaan rijden, nu niet roepen dat dit niet zo is, dan val ik ter plekke van m'n stoel
Bovendien maak je een auto op LPG in Belgie m.i. volstrekt onverkoopbaar ( tenzij het iets speciaals betreft , zoals een V6 ofzo ) , het merendeel rijdt per slot diesel ... maar goed een C5 is toch al weinig tot niets waard.
Suc6 met beslissen slingshot !
Maar het gaat hier over België niet NL ...
Daar is de diesel goedkoper in wb dan de 1.8 benzine , LPG daargelaten ( toeslag bovenop de benzine )
En we hebben het hier niet over een auto waar al LPG bij aankoop inzit, maar er eerst 1600 euro moet worden uitgegeven, iets wat als de auto bevalt en je perse geen diesel wil overwegen natuurlijk een eigen keuze is.
Ben de laatste die daar iets over wil opmerken, gaat mij er enkel om dat het in Belgie niet de meest voordelige keuze is, iets wat volgens mij ( zeker bij de NL'ers ) een reden is om op LPG te gaan rijden, nu niet roepen dat dit niet zo is, dan val ik ter plekke van m'n stoel
Bovendien maak je een auto op LPG in Belgie m.i. volstrekt onverkoopbaar ( tenzij het iets speciaals betreft , zoals een V6 ofzo ) , het merendeel rijdt per slot diesel ... maar goed een C5 is toch al weinig tot niets waard.
Suc6 met beslissen slingshot !
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
En in België is een benzine model al nauwelijks verkoopbaar.
Al zal dat bij en 2ehands exemplaar al in de prijs verdisconteerd hebben gezeten.
Al zal dat bij en 2ehands exemplaar al in de prijs verdisconteerd hebben gezeten.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
zo is dat, plus..
vind maar eens een dealer die deftig onderhoud aan een Lpg installatie kan uitvoeren..
de garage waar hij komt ken ik heel goed, dat zijn heel bekwame mensen waarbij citroen met de paplepel is ingegeven..
hebben de garage van hun vader overgenomen..
maar ik weet niet hoever hun kennis mbt LPG gaat...
omdat idd Belgie gewoon een diesel rijdend land is...
en zoals frank hierboven al vermeld, een auto in de categorie C5 op benzine kom je amper kwijt..
toen ik mijn C4P begin dit jaar kocht..
heb ik eerst een Ds4 willen kopen met de 1.6 vti motor...
mijn huidige dealer vond dat geen verstandige keuze omdat hij weet dat ik na 4 jaar toch een andere wil..
en hij gaf toen al aan dat je ze amper kwijt komt..
en als je nu op autoscout.be kijkt zie je ze staan als demo auto dik 7000 euro onder de prijs die ik op de offerte had staan begin januari.
Maar goed het hele draadje ontspoord...
de TS vraagt LPI of LPG , nogmaals mijn vraag was puur net omdat hij in belgie woont een diesel niet wijzer is..
hij gaf in een andere post aan dat diesel voor hem geen optie is.
vind ik een prima antwoord...
dus kunnen we nu verder gaan over welk systeem hij moet kiezen...

vind maar eens een dealer die deftig onderhoud aan een Lpg installatie kan uitvoeren..
de garage waar hij komt ken ik heel goed, dat zijn heel bekwame mensen waarbij citroen met de paplepel is ingegeven..
hebben de garage van hun vader overgenomen..
maar ik weet niet hoever hun kennis mbt LPG gaat...
omdat idd Belgie gewoon een diesel rijdend land is...
en zoals frank hierboven al vermeld, een auto in de categorie C5 op benzine kom je amper kwijt..
toen ik mijn C4P begin dit jaar kocht..
heb ik eerst een Ds4 willen kopen met de 1.6 vti motor...
mijn huidige dealer vond dat geen verstandige keuze omdat hij weet dat ik na 4 jaar toch een andere wil..
en hij gaf toen al aan dat je ze amper kwijt komt..
en als je nu op autoscout.be kijkt zie je ze staan als demo auto dik 7000 euro onder de prijs die ik op de offerte had staan begin januari.
Maar goed het hele draadje ontspoord...
de TS vraagt LPI of LPG , nogmaals mijn vraag was puur net omdat hij in belgie woont een diesel niet wijzer is..
hij gaf in een andere post aan dat diesel voor hem geen optie is.
vind ik een prima antwoord...
dus kunnen we nu verder gaan over welk systeem hij moet kiezen...
Berichten: 1011
Lid geworden op: 05 sep 2008 11:35
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Locatie: Alphen aan den Rijn
{On Topic}
Prima, beide systemen zijn goed (al eerder hierboven gezegd). Voor de standaard berijder die geen high power motor heeft (daar schijnt LPi beter te zijn) kunnen beide systemen uit. Vialle LPi mogelijk iets duurder.
Is het wellicht iets als TS een jonge belgische C5 occasion met LPG/LPi koopt? Dan slaat hij 2 vliegen in één klap?
Prima, beide systemen zijn goed (al eerder hierboven gezegd). Voor de standaard berijder die geen high power motor heeft (daar schijnt LPi beter te zijn) kunnen beide systemen uit. Vialle LPi mogelijk iets duurder.
Is het wellicht iets als TS een jonge belgische C5 occasion met LPG/LPi koopt? Dan slaat hij 2 vliegen in één klap?
Er komt veel moois uit Frankrijk
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
1e Renault 6
2e Ford Capri Mk III 1.6
3e Opel Kadett 1.3 D-type
4e Opel Ascona 1.6 C-type
5e Citroen BX
6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013)
7e Golf TDI
8e Golf TDI
9e Peugeot 307 SW
10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir)
11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit)
12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)


