V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Nog een vraag: heb je de 33-polige stekker van de bak los gehad en gekeken of die helemaal schoon en in goede staat is?

Dat kan ook een veroorzaker zijn van dit soort problemen :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
JW, hebben we allemaal gedaan, de auto gaat morgen naar de garage om eerst maar de olie te verversen in de bak, moest eerst besteld worden want zoiets hebben ze niet op voorraad.
Ben er zelf bij als het gedaan wordt zodat het op de juiste manier gebeurt.
Ben ook benieuwd hoeveel eruit komt en hoe ze controleren dat er voldoende ingegaan is.
Het of de multiswitch komt volgende week.
Als ik dit weekend veel zin heb en het niet regent wil ik deze eruit nemen, open maken en kijken wat we zien.
wordt vervolgt
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
JW, heb nog een paar pics van de bewuste kabelbos connecties hier gezet, was schoon en droog en ook geen contaktpunten (pin) krom zodat het ook niet daaraan ligt.
Olie ververst voor de deur daar de garage een astronomish bedrag van 100 euro wilde hebben.
Dan maar zelf gedaan en moest zeggen dat de olie die eruit kwam bijna zwart zag.
Begon te regenen en regent nog steeds zo de schakelaar blijft erin tot de nieuwe er is.
Verwondelijk was dat nadat we de olie gevuld hadden en de slang van het luchtfilter alsmede het luchtfilter huis en de rubber slang die naar de EGR klep gaat er weer opgezet hebben, de motor gestart en vonden de motorstoring en service lamp opgloeien en ook daarna de melding van het display antipolution fault.
Gelijk gekeken of het een sensor was die we niet goed vast gezet hadden of smerig was, niet het geval, alles zoals het behoort, motor afgezet na opgewarmd te hebben bak gecontroleert of er genoeg inzat wat het geval was.
Motor gestart en het euvel op het dashboard was nog steeds daar,(zie foto).
Gereden met de auto om te kijken of het weg zou gaan maar is er nog steeds.
Met de auto gereden gisteravond een paar korte stukken (ca 50 km totaal) maar blijft hetzelfde.
Motor ging gisteravond op de laatste trip met vermogen verlies rijden een klein bergje op en toen thuis kwam afgezet.
Heb dan ongeveer 42 lijntjes door gebladert of ik iets kon vinden wat het zijn kon maar niets gelezen wat van toepassing zou kunnen zijn op de C5 van Ciprian.
Wel met aandacht gelezen van Oldenhage "EGR klep perikelen TONK" wat me toch zorgen maakt, maar hoe kan dit plotseling nadat we alleen maar olie in de bak ververst hebben en de desbetreffende rubber slangen weggenomen hadden, weer gemonteert etc en dan dit?
Vanmorgen de accu eraf gehaald en ga dadelijk naar de auto om hem weer aan te sluiten.
Kan me haast niet voorstellen dat dit het zou zijn dat de EGR klep plotseling de geest gegeven heeft maar je weet maar nooit, niets verrast me meer.
Als er iemand is die me daarover wat zeggen kan, dan graag.
Wat ik gelezen heb in de lijntjes was allemaal bedoeld voor een benzine motor en tja, we hebben nu eenmaal een diesel erin.
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: probleem met de aut bak

Bericht door BJG »

Vlak boven het luchtfilter zit een turbodruksensor aangesloten op de intercooler vrijwel tegen het front van de auto.
Mogelijk heb je daar het slangetje afgetrokken tijdens het demonteren van het luchtfilter, of zelfs afgebroken??

Zie afbeelding nr 12 is de sensor.
MAP-sensor.PNG
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Je hebt nu maar een klein gedeelte van de olie ververst, het is de moeite waard om dat binnenkort nog een keer te doen.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Klaverblaadje, de olie is nu ververst, natuurlijk is er nog ca 2,5 ltr van de "oude" olie erin gebleven maar voorlopig houden we het maar voor gezein wat de olie betreft.
Ieder ander heeft de olie er zo 100k erin, we deden dit op 145k en maar kijken hoeland hij deze C5 wil houden, hij denkt erover om te kijken naar een nieuwere C5 II.
BJG, wat we gedaan hebben is dit: in het donker ( met een zaklamp) naar dit sensor gekeken en gecontroleerd, slangetje zat erop, stekker nagekeken en geen direkte oorzaak kunnen vinden.
Gaan morgen bij daglicht en hopenlijk geen regen nog maar eens gedetaileerd kijken.
Andere vraag, als we iets vinden in deze sensor of de connectie ervan, gaat deze motorstooring er van zelf uit of moeten we dit toch met een Lexia bevestigen en eruit laten nemen deze storing?
Als dit niet gaat, kan men de sensor zodanig aansluiten bij de connectie (contra kabel) dat toch dit uit gaat totdat we een garage / dealer bereikt hebben die dit via de Lexia eruit krijgt?
Er zijn 3 kabeltjes die op de sensor in een "schoentje" aangesloten zitten.
Denk me zo in 1 ervan is de stroom, 1 is retour naar de computer en de andere zou dan de sensor moeten zijn die dan een directe verbinding met de retour geeft en daardoor een signaal send naar de computer??
Als we nu deze eraf nemen wat gebeurt er dan? Kan natuurlijk zijn dat we een melding krijgen dat sde sensor niet is aangesloten maar wat gebeurt er als ik een van de draden met elkaar verbindt om zg de computer te laten denken dat alles ok is??
Zie ook foto van deze stekker draadjes, een ervan (orange) heeft een kale isolatie die we opnieuw isoleren moeten.
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: probleem met de aut bak

Bericht door BJG »

Je moet geen draden doorverbinden:
Het is een piëzo sensor met inderdaad een voeding 5V en een massa.
Het signaal is een zeer lage spanning (piëzo).

Dus wat je ook met elkaar doorverbindt in dit geval is funest, en laat zeker het lampje niet doven.

Uitlezen geeft in ieder geval een uitsluitsel over de richting waarin gezocht moet worden. Eerst zou ik nogmaals contrleren of alles wat los is geweest goed en correct is aangesloten, biedt dit geen uitkomst dan zou ik zeker laten uitlezen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ok BJG, zal naar je luisteren en het niet verbinden.
Morgen bij daglicht nog maar eens goed kijken, eventueel met een loep erbij, kan een haarscheurtje zijn ook.
Toch blijft mijn vraag, als de storing gevonden is gaat het signaal dan automatisch weg?
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: probleem met de aut bak

Bericht door BJG »

Ja als je de storing oplost gaat na verloop van tijd het lampje ook uit. 1 a 2 dagen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
BJG, we hebben alles nog maar eens gecontroleerd maar niets kunnen vinden wat we niet goed vast gezet hebben of beschadigd.
Wel hebben we de 33 polige stekker nog maar eens losgenomen en daar ook nog eens aandachtig zelfs met een loep gekeken of daar iets verkeerd gegaan is maar dat kan eigenlijk niet omdat het een speciale stekker verbinding is zodat daar eigenlijk niets fout gaat.
We hebben geconstateerd dat als we deze stekker geopend hadden en weer vast, de motor weer boven de 3000 rpm komt wat voor die tijd alleen maar tot 3000 ging en ook niet lekker trekt de bult op.
Nadat we de stekker weer op zijn plaats hadden, motor gestart, ging stationair boven de 3000 rpm (ca 5000) en de motor laten draaien, alles gemonteerd en zie daar, de motor ging niet meer op volle toeren.
Weer open gemaakt, alles weer losgemaakt en verdraaid, het ging weer goed.
Lampjes blijven nog aan en als alles weer gemonteerd is gaat de motor tot 3k en niet verder.
Dus.................... zijn we weer bij af????
Morgen komt de multischakelaar, dan nog maar eens kijken wat er mis is, het is ieyts electronic maar verdraaid, waar nu te zoeken?
Of maar gewoon 2 dagen afwachten, misschien gaat het vanzelf uit.
Wordt vervolgd.
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
goeden avond een ieder,
eerst maar een positief bericht.
De nieuwe multi switch erin gemonteerd, de dame start weer in P en in N.
We hebben de oude open gemaakt, een vluggertje met een foto maken, details moet ik vanavond nog uitvinden maar gezien op de oude toen het open was dat de 2 kontakten aan de buitenkant verbonden zijn met de 0 stelling van P en N, dat is wat tot zover is gezien.
Ook zit er een microswitch in die naar mijn oordeel enkel de P verbind, waar naar toe heb ik nog niet uitgevonden maar komt nog.
Het andere probleem bestaat nog steeds, de motor is begrensd tot 3000 rpm, sein van anti pollution is er nog steeds.
Alles door gemeten maar de klep die de uitlaatgassen regeld krijgt geen stroom en tot nu toe nog niet uitgevonden waar die stroom vandaan moet komen.
Als er iemand is die ons dat kon vertellen dan graag.
Zal een paar foto's hier zetten van het nieuwe onderdeel (made in Italia) en de open oude multi switch, vonden een enorme troep erin, geen wonder dat het niet funktioneerde.
Tot zover het relaas, wordt vervolgt en wachtend op iemand die de "nood"stand van de motor wat kan vertellen, volgens de garage is het de computor die defect is maar voordat we daartoe overgaan eerst maar eens nader kijken.
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Er zit een hoop vervuiling op de contactbanen. Microswitsches hebben uit eigen ervaring geen eeuwig leven en verlopen. Voor m`n werk heb ik er heel wat afgesteld en vervangen.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: probleem met de aut bak

Bericht door BJG »

Interessant plaatje, ook jouw (voorlopige conclusie dat dus de P/N switch gewoon naar buiten is gevoerd voor het afstellen! :smt023
Ik ging er altijd van uit dat er een extra contact in zat wat slechts was voor de afstelling

Ik wil je best wat helpen Peter,
maar dan zul je iets duidelijker moeten zijn:
Welke storing zit er in het geheugen (Pcode) en welke klep die uitlaatgassen regelt bedoel je?
bedoel je de electroklep die het vacuum voor de egr regelt?
als deze niet werkt heeft dat niet het gevolg dat jij beschrijft...
Maar goed dat kan via PB.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
ja, heb ik ook en het is ook niet het microswitschje maar vermoedelijk op de banen zelf was water, olie en ander aards vuil.
De nieuwe funktioneerd prima en we kunnen nu ook in N starten, als ik straks de multiswitch voor mijn neus heb zal ik alles nakijken, doormeten en dan maar zien wat we tegen komen.
Wat ik wel kan zien is dat de auto op zich bij de vorige eigenaar alleen maar stad heeft gereden, vandaar ook dat het geheel in de "machine kamer" toch aardig vervuilt was en is nu prakties helemaal gereinigd, maar dit euvel van de schakelswitch gaf aan toen we het open hadden dat er zeer veel geschakeld was in P en N, de banen vertellen genoeg hoevaak de lever op de bovenkant zich bewogen had en ook de verbinding op de bak van het mechanische gedeelte was kompleet versleten zodat de oorzaak ook daarin gezien kan worden, niet te min bedankt voor je input.
Dat andere van de rpm weet je niet of heb het niet eerder meegemaakt dat de klep geen stroom krijgt in het uitlaatgas systeem van de turbo?
gegroet allen,
Peter.

vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: probleem met de aut bak

Bericht door BJG »

Bedoel jij de klep voor de regelbare waste gate?

De waste gate werkt op vacuum, die inderdaad via een electroklep loopt. Met een dutycycle aansturing vanuit het mm.
Wil je daar iets aan meten, dan moet je al wel iets van een scoopje hebben, een multimeter wil eigenlijk niet goed.

Heb je wel vacuum op de turboklep als je iets gas geeft?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
Plaats reactie