Kan iemand me helpen met de volgende vraag? vanavond rij ik naar huis en ineens krijg ik de melding storing emissiesysteem. De wagen rijdt normaal en ik merk er niks aan. toch gaat bij het opnieuw starten het lampje van motorstoring niet uit en opnieuw verschijnt de melding emissiestoring? weet iemand wat dit zou kunnen zijn??
Idd even uitlezen met de diagbox, kan van alles zijn ... Als het geen permanente storing is gaat deze na een paar maal starten weer weg.
_________________ Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
25 okt 2012 08:40
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
ik zou eerst een dag of 2 wachten , kijken of de melding verdwijnt.. meestal na een aantal starts verdwijnt de melding. komt de storingmelding weer terug zou ik ff langs de dealer gaan...
Heb hetzelfde gehad en het kostte me heel wat zoektijd. Uiteindelijk bleek de oplossing een nieuwe accu. Het systeem vereist een bepaalde 'onderhoudsspanning' en bij de oude accu viel deze weg.
Bij mij waren het de 4 gloei pluggen (of eeerder het gebrek daar aan), Deze zijn blijkbaar niet nodig om te kunnen rijden maar wel om je roet filter tevreden te houden kortom laat alle storingen uitlezen, en op lossen.
_________________ Vorige Citroens: BX 1.4 (met alle trs opties incl stuurbekrachtiging) (zilver) , BX 1.9 TRI (wit), Xantia 1.8i SX PhI (groen), C5 PhII 1.6 HDIF Ligne Prestige (Zwart)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum