Hallo beste C5 enthousiastelingen.
Terecht werd ik er op gewezen dat ik me maar eens moest voorstellen.
Ik ben Harmen Beskers, Getrouwd en vader van drie kinderen.
Woonachtig in Winterswijk
Service Manager / Hydrauliek engineer van beroep en dus techneut in hart en nieren
Ik heb me bewust nog niet eerder voorgesteld om dat ik zelf nog wel aan mijn aankoop moet wennen. Sommige vooroordelen hebben nu eenmaal even nodig om te slijten.
I.v.m. de komst van een kleine (derde) moest ik op zoek naar een andere auto.
Onze Seat Cordoba had een achterbank van slechts 123cm breed. Twee kinderstoeltjes en een maxicosi pasten met alle goede wil niet in deze auto.
Toen de Skoda Octavia opgemeten deze is slechts 128cm

breed.Vervolgens de Passat opgemeten 132cm en dit houd dan ook niet over voor 3 kinderzitjes.
Dan toch maar eens op zoek naar wat anders. Dit na 5 auto,s uit de VW groep en 500.000 gereden Kilometers. Ik ben toch wel echt gek op de (Duitse) eenvoudige grundlichkeit.
Plots kreeg ik de mogelijkheid een C5 uit de lease over te nemen.
Na als eerste een volmondig nee, toch maar eens een proefritje gemaakt en natuurlijk de achterbank opgemeten 137cm breed.
Dit gaf bij ons toch wel de doorslag. Alleen 6-7 persoonsauto,s of busjes zijn nog breder.
Het betrof een C5 break uit oktober 2003 2.0 16V exclusive met lpg G3 installatie.
Iseland Gris ?? lichtblauw metalic
De gunstige prijstelling en het feit dat de geschiedenis van deze auto bij mijn schoonvader bekend was maakte de beslissing een stuk gemakkelijker. Tot de koop werd besloten.
Nu 5 weken verder rij ik met veel plezier in de C5 rond en de luxe is enorm! Hierbij vergeleken waren mijn vorige auto,s slechts tractoren.
De lak met Teflon (Flon4000) laten behandelen
Set winterbanden op de kop getikt.
Ik heb auto in korte tijd goed leren kennen. Na 2 weken hoorde ik ochtends al dat het druklager vervangen moest worden en heb die dag nog net weer thuis kunnen komen.
Dat was toch wel even een domper net 2 weken na ontvangst van de auto en slechts 156.000Km dat kan toch niet!?
Na navraag bij de garage besloten de koppeling zelf te vervangen.
Problemen met het openen van de achteruit opgelost met dank aan C5club/forum mijn dank!
Demontabele trekhaak weer gangbaar gemaakt.
Uitlaatgas storing laten uitlezen, géa©n problemen aangetroffen (Blektron Lichtenvoorde voorheen Oonk Lammers te Winterswijk)

(LPG conflictje)
De deurvakken moet ik nog onderhanden nemen. (deze vallen open)
De welbekende lekkende slang vanaf de stuurpomp moet ik nog vervangen. (lekt iets)
Er werd mij trouwens verteld dat een koppeling bij Franse auto,s met 150.000Km normaal een keertje stuk gaat?

Bij mijn VW golf Diesel had ik dit pas na 320.000Km.
Zo word mij ook verteld dat ik er op moet rekenen dat ik de wiellagers met 200.000Km wel een keertje vervangen moet??
En de remzuigers achter vast kunnen gaan zitten??
Al met al zaken waar ik wel overheen kom, ook al omdat ik veel zelf repareer.Het is allemaal even wennen. Onderhoud hoort er nu eenmaal bij en ik heb hier geen problemen mee.
Ik hoop nog wel even vrij van grote reparaties en kosten te blijven.
Wie weet kan ik later een als een echte Citroen fan door het leven.
Mvgr, Kritisch gebruiker dat met veel plezier in de C5 rondzweeft