Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 sep 2012 04:51
Auto: C5 Break 2.0 Hdi 80 kw ph1
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 136000
Kleur: blauw
Locatie: Galati - Roemenien
goeden dag alle,
Na een tijdje goed gereden te hebben nu toch een probleem waar we niet uitkomen zo snel, hebben wel een paar suggesties maar zijn niet zeker of dat helpt.
We hebben gedurende een rit een melding bekomen, STOP en daarna op de display, check break.
Stopt de auto, stop de motor en na 30 min gewacht te hebben, kon ik weer gewoon starten en het kwam ook niet meer terug.
Naar huis gereden, accu gekontroleert en vernieuwd omdat die niet helemaal vol was en al een paar jaartjes oud.
We hebben ook de remlicht schakelaar vernieuwd om zeker te gaan dat het niet daardoor komt daar deze schakelaar een dubbele funktie heeft.
Daarna ging het goed tot eergisteren, het signaal stop kwam niet maar nadat we de auto gereden hebben, maakt niet uit lang of korte afstand, konden we de motor niet starten.
Alles gecontroleert, alles funtioneert ook, accu vol, handel in stop positie, contacsleutel ( beide geprobeert)omgedraaid om de motor te starten maar niets gebeurde, de startmotor komt niet rond, wordt niet vrij gegeven door de computor en geeft op de display het signal om de handel in P te zetten (waar die al in stond).
Dit euvel gaat dan weer over na 30 min en de auto kan normaal gestart worden.
Is verrekt vervelend soms en maakt een mens hopeloos in de war.
Op de lijntjes heb ik deze storing niet kunnen vinden of misschien heb ik er overheen gelezen.
Mijn vader denkt meer aan de olie in de bak, om die te verversen want het kan passeren dat na een tijdje ( 30 min) de olie in de bak helemaal uitgezakt is en daardoor een schakeling vrijgeeft??
Zou een olie verversen hier helpen?
Hoeveel olie gaat er dan in en welke soort moet gebruikt worden?
Iemand die een dergelijke storing ook gehad heeft, graag antwoort.
Volgens ons is de bak olie nog nooit ververst geworden en zit er dan 147.000 km in.
Of blijft er een klep hangen die dan langzaam terug gaat naar zijn positie (vandaar die 30 min) doordat de olie vervuilt is of te weinig olie erin zit??
Kunnen we eventueel de olie zelf wisselen en hoeveel gaat er dan in-uit?
We hebben instrukties hoe het moet uit een eerder manual genomen war we gedownload hebben voor deze bak.
wachtend op een antwoord,
gegroet,
Ciprian.
Na een tijdje goed gereden te hebben nu toch een probleem waar we niet uitkomen zo snel, hebben wel een paar suggesties maar zijn niet zeker of dat helpt.
We hebben gedurende een rit een melding bekomen, STOP en daarna op de display, check break.
Stopt de auto, stop de motor en na 30 min gewacht te hebben, kon ik weer gewoon starten en het kwam ook niet meer terug.
Naar huis gereden, accu gekontroleert en vernieuwd omdat die niet helemaal vol was en al een paar jaartjes oud.
We hebben ook de remlicht schakelaar vernieuwd om zeker te gaan dat het niet daardoor komt daar deze schakelaar een dubbele funktie heeft.
Daarna ging het goed tot eergisteren, het signaal stop kwam niet maar nadat we de auto gereden hebben, maakt niet uit lang of korte afstand, konden we de motor niet starten.
Alles gecontroleert, alles funtioneert ook, accu vol, handel in stop positie, contacsleutel ( beide geprobeert)omgedraaid om de motor te starten maar niets gebeurde, de startmotor komt niet rond, wordt niet vrij gegeven door de computor en geeft op de display het signal om de handel in P te zetten (waar die al in stond).
Dit euvel gaat dan weer over na 30 min en de auto kan normaal gestart worden.
Is verrekt vervelend soms en maakt een mens hopeloos in de war.
Op de lijntjes heb ik deze storing niet kunnen vinden of misschien heb ik er overheen gelezen.
Mijn vader denkt meer aan de olie in de bak, om die te verversen want het kan passeren dat na een tijdje ( 30 min) de olie in de bak helemaal uitgezakt is en daardoor een schakeling vrijgeeft??
Zou een olie verversen hier helpen?
Hoeveel olie gaat er dan in en welke soort moet gebruikt worden?
Iemand die een dergelijke storing ook gehad heeft, graag antwoort.
Volgens ons is de bak olie nog nooit ververst geworden en zit er dan 147.000 km in.
Of blijft er een klep hangen die dan langzaam terug gaat naar zijn positie (vandaar die 30 min) doordat de olie vervuilt is of te weinig olie erin zit??
Kunnen we eventueel de olie zelf wisselen en hoeveel gaat er dan in-uit?
We hebben instrukties hoe het moet uit een eerder manual genomen war we gedownload hebben voor deze bak.
wachtend op een antwoord,
gegroet,
Ciprian.
gegroet alle,
Ciprian
Ciprian
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wip het paneeltje bij de pook er eens af; daar zit een schakelaar die vrijkomt bij het intrappen van de rem zodat je de pook in D kunt zetten. Maak daarvan de contacten eens schoon. deze schakelaar zit aan de passagierskant. Aan de bestuurderskant zit een paneeltje wat op een magneetje reageert om te kijken in welke stand de pook staat. Misschien zit daar ook een hoop troep of as tussen zodat het motormanagement niet goed weet waar je pook staat. Als alles goed werkt moet je in N en P kunnen starten.
Dat verhaal van de uitgezakte olie kun je even vergeten, da's onzin.
Dat verhaal van de uitgezakte olie kun je even vergeten, da's onzin.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@ GW,
Eens met je gedachtengang.
Dit is op eenvoudige manier te checken en het kost voorsalsnog geen geld.
@ Ciprian,
Als dit niks oplevert zou ik zeggen: laat 'm uitlezen.
Dan komt daar waarschijnlijk wel wat uit, en kun je gericht gaan zoeken naar de oorzaak van de storing en vervolgens proberen die op te lossen.
In het wilde weg maar wat gaan vervangen is niet de goeie aanpak
Groet,
JW
Eens met je gedachtengang.
Dit is op eenvoudige manier te checken en het kost voorsalsnog geen geld.
@ Ciprian,
Als dit niks oplevert zou ik zeggen: laat 'm uitlezen.
Dan komt daar waarschijnlijk wel wat uit, en kun je gericht gaan zoeken naar de oorzaak van de storing en vervolgens proberen die op te lossen.
In het wilde weg maar wat gaan vervangen is niet de goeie aanpak
Groet,
JW
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
volgens mij heb je 2 remschakelaars.
een voor de lichten, en een voor de automaat.
Voor de zekerheid allebei eens nazien?
een voor de lichten, en een voor de automaat.
Voor de zekerheid allebei eens nazien?
Zeg maar André
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat klopt, er zitten twee remschakelaars achter het rempedaal.
Dat kan er eentje zijn met twee contacten, of twee losse. Dat was het geval bij de eerste uitvoeringen.
Maar nog even doordenkend over die "schakelaars" bij de pook.
Dat is een relais, waarmee de pook vrijgegeven wordt als je de rem intrapt en waardoor je de pook uit de P-stand naar je toe kunt halen.
Dat relais kan de problemen niet geven.
Voorts zitten er reed-contactjes, bediend door een magneetje op de pook. Maar dat speelt alleen als je de pook in M hebt staan en vervolgens wilt op- en terugschakelen.
De schakelaars zelf zitten in/op de bak, die laten ook de ledjes opgloeien in het display van je dash.
Wat mij betreft: (laten) uitlezen met een Lexia 3. Dan zal wel naar voren komen waar het probleem zit
Groet,
JW
Dat kan er eentje zijn met twee contacten, of twee losse. Dat was het geval bij de eerste uitvoeringen.
Maar nog even doordenkend over die "schakelaars" bij de pook.
Dat is een relais, waarmee de pook vrijgegeven wordt als je de rem intrapt en waardoor je de pook uit de P-stand naar je toe kunt halen.
Dat relais kan de problemen niet geven.
Voorts zitten er reed-contactjes, bediend door een magneetje op de pook. Maar dat speelt alleen als je de pook in M hebt staan en vervolgens wilt op- en terugschakelen.
De schakelaars zelf zitten in/op de bak, die laten ook de ledjes opgloeien in het display van je dash.
Wat mij betreft: (laten) uitlezen met een Lexia 3. Dan zal wel naar voren komen waar het probleem zit
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
goede morgen allen,
een ieder bedankt voor de info hier.
Sorry dat ik antwoord geeft maar mijn zoon is al onderweg vandaar dit schrijven.
Hebben in alle vroegte de suggestie van GW-tje en de daarna duidelijke verklaring van JW gedaan en alles schoon gemaakt, was niet zoveel vuil als gedacht.
Auto start nu met pook in P maar met pook in N gebeurt er niets!.
Niet dat dit nodig is maar alleen een kantekening dat er in N niets gebeurt.
Heb een paar kiekjes gemaakt voor de interessanten hier die het nog niet wisten wat eronder het paneeltje zit waar de electronische denker zit die de commando's aan de bak geeft.
Verder de remschakelaar die 2 functies heeft hadden we al vernieuwd inclusief een nieuwe accu maar dat had volgens mij met het laatste voorval niets te doen.
Om terug te komen op de olie in de bak, denken er sterk over toch te verversen daar we tijdens het rijden en het selecteren niet een soepele overgang hebben, het gaat een betje stug en als we in de achteruit gaan met een zacht schokje.
Ik kan het niet vergelijken met mijn auto want ik heb een 6 bak die toch anders schakelt en zonder enige krimp, ik merk het niet eens, alleen de toerenteller zegt me dat ik in een andere versnelling zit.
Toch even terug komen op de olie van de bak, welke soort kan men gebruiken of is het gegeven hydraulic olie voor versnellings bak voldoende?
Bij de dealer heb ik niet zoveel hoop daar die geen olie verversen, kunnen het niet is het antwoord, daarom maar zelf doen.
In ieder geval Ciprian rijdt weer en hopende dat dit euvel verholpen is.
wachtend op commentaar, nog een goed weekend en nogmaals bedankt.
Ps een Lexia bij de dealer moeten we een afspraak voor maken, buitendat is het 50 km rijden, vraag is kan de Lexia ook gekocht worden en waar, prijs??
een ieder bedankt voor de info hier.
Sorry dat ik antwoord geeft maar mijn zoon is al onderweg vandaar dit schrijven.
Hebben in alle vroegte de suggestie van GW-tje en de daarna duidelijke verklaring van JW gedaan en alles schoon gemaakt, was niet zoveel vuil als gedacht.
Auto start nu met pook in P maar met pook in N gebeurt er niets!.
Niet dat dit nodig is maar alleen een kantekening dat er in N niets gebeurt.
Heb een paar kiekjes gemaakt voor de interessanten hier die het nog niet wisten wat eronder het paneeltje zit waar de electronische denker zit die de commando's aan de bak geeft.
Verder de remschakelaar die 2 functies heeft hadden we al vernieuwd inclusief een nieuwe accu maar dat had volgens mij met het laatste voorval niets te doen.
Om terug te komen op de olie in de bak, denken er sterk over toch te verversen daar we tijdens het rijden en het selecteren niet een soepele overgang hebben, het gaat een betje stug en als we in de achteruit gaan met een zacht schokje.
Ik kan het niet vergelijken met mijn auto want ik heb een 6 bak die toch anders schakelt en zonder enige krimp, ik merk het niet eens, alleen de toerenteller zegt me dat ik in een andere versnelling zit.
Toch even terug komen op de olie van de bak, welke soort kan men gebruiken of is het gegeven hydraulic olie voor versnellings bak voldoende?
Bij de dealer heb ik niet zoveel hoop daar die geen olie verversen, kunnen het niet is het antwoord, daarom maar zelf doen.
In ieder geval Ciprian rijdt weer en hopende dat dit euvel verholpen is.
wachtend op commentaar, nog een goed weekend en nogmaals bedankt.
Ps een Lexia bij de dealer moeten we een afspraak voor maken, buitendat is het 50 km rijden, vraag is kan de Lexia ook gekocht worden en waar, prijs??
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als er op de positie indicator op je dashboard een andere stand wordt aangegeven dan waar de automaatpook fysiek in staat dan zal er vast wat mis zijn met de communicatie van de pook en de automaatbak. Wellicht een slecht contact ergens.
Dit moet immers wel overheen komen met elkaar.
Dit moet immers wel overheen komen met elkaar.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is dus inderdaad de vraag: laat het display wat anders zien dan hoe de pook staat?
Als dat het geval is moet de oorzaak wellicht gezocht worden in de schakelaars op/in de bak, dan wel in de afstelling van de kabel die de bak bedient.
Ik heb dat bij mijn Xantia-met-AL4 ook een keer gehad, dat is toen zorgvuldig afgesteld door een garagist in Innsbruck. Nadien heeft zich het probleem niet meer voorgedaan.
Als je de laatste 8 cijfers van de VIN van deze C5 voor me hebt kan ik kijken of ik de afstel instructie van deze automaat kan vinden.
Dan stuur ik die wel naar je op als PDF, ik heb je E-mail adres nog wel ergens
Groet,
JW
Als dat het geval is moet de oorzaak wellicht gezocht worden in de schakelaars op/in de bak, dan wel in de afstelling van de kabel die de bak bedient.
Ik heb dat bij mijn Xantia-met-AL4 ook een keer gehad, dat is toen zorgvuldig afgesteld door een garagist in Innsbruck. Nadien heeft zich het probleem niet meer voorgedaan.
Als je de laatste 8 cijfers van de VIN van deze C5 voor me hebt kan ik kijken of ik de afstel instructie van deze automaat kan vinden.
Dan stuur ik die wel naar je op als PDF, ik heb je E-mail adres nog wel ergens
Groet,
JW
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
JW< de VIN code is VF7DERHZE76494989
Om terug te komen op je laatste kommentaar, als de pook wordt gezet in welke dan ook positie geeft op het dashbord in de display exact de positie weer waarin de pook fisiek in staat.
Ciprian heeft me net gebeld, zit 400 km bij me vandaan en hetzelfde probleem doet zich weer voor, opnieuw de motor kan niet gestart worden en geeft dezelfde indicatie weer om de pook in P te zetten waar de pook al staat.
Hij moet weer een tijdje wachten om het opnieuw te proberen.
Denk toch dat er ergens zoals je al zegt een afstellings probleem is.
De vraag is nu, waarom niet elke keer maar af en toe???
Ok, mijn email heb je nog, maar kijken wat daar uit komt.
Om terug te komen op je laatste kommentaar, als de pook wordt gezet in welke dan ook positie geeft op het dashbord in de display exact de positie weer waarin de pook fisiek in staat.
Ciprian heeft me net gebeld, zit 400 km bij me vandaan en hetzelfde probleem doet zich weer voor, opnieuw de motor kan niet gestart worden en geeft dezelfde indicatie weer om de pook in P te zetten waar de pook al staat.
Hij moet weer een tijdje wachten om het opnieuw te proberen.
Denk toch dat er ergens zoals je al zegt een afstellings probleem is.
De vraag is nu, waarom niet elke keer maar af en toe???
Ok, mijn email heb je nog, maar kijken wat daar uit komt.
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
nog maar even dit, het schakelen gaat goed zonder enige storing, alleen als de achteruit wordt bedindt krijgt de auto toch een lichte schok te verduren, in D minder en opschakelen gaat zonder kleerscheuren, terug schakelen gaat ook zonder verder kommentaar.
Als we in de manual gaan wat we vanmorgen deden, alles goed met opschakelen, 1,2,3 en 4 zonder problemen, alleen terug schakelen wordt de 3 vergeten, gaat direkt in 2.
Of dit een indicatie kan zijn weet ik niet maar mijn 6 bak geeft alle door, is natuurlijk een andere bak en een nieuwer type etc, ik heb ook geen andere auto van hetzefde type om te vergelijken.
Maar goed, afwachten maar of iemand nog een andere theorie heeft.
gegroet
Als we in de manual gaan wat we vanmorgen deden, alles goed met opschakelen, 1,2,3 en 4 zonder problemen, alleen terug schakelen wordt de 3 vergeten, gaat direkt in 2.
Of dit een indicatie kan zijn weet ik niet maar mijn 6 bak geeft alle door, is natuurlijk een andere bak en een nieuwer type etc, ik heb ook geen andere auto van hetzefde type om te vergelijken.
Maar goed, afwachten maar of iemand nog een andere theorie heeft.
gegroet
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Je zou nog kunnen controleren of de bak in de P staat. Als het verzoek is deze in de P te zetten. Als de auto nog van z`n plaats kan dan zit het ergens in de automaatbak of de besturing daarvan.
De indicator wordt aangestuurd als de bak het signaal van de bedieningspook heeft ontvangen.
Als de bak werkelijk goede standen staat en het starten niet vrij geeft bij P en N dan zal het te maken kunnen hebben met een signaaloverdracht die niet over de indicator of pook loopt. Hoe dat dan zit weet ik zo ook niet.
De indicator wordt aangestuurd als de bak het signaal van de bedieningspook heeft ontvangen.
Als de bak werkelijk goede standen staat en het starten niet vrij geeft bij P en N dan zal het te maken kunnen hebben met een signaaloverdracht die niet over de indicator of pook loopt. Hoe dat dan zit weet ik zo ook niet.
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 apr 2011 15:48
Auto: Volvo V70 T5 SE aut. gear, 250 bhp/330 Nm torq
Opties: Volvo 7 seats, alarm Volvo.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 115K mil
Kleur: Metallic Ruby rood
Locatie: Luton, LU4 9DY
Contacteer:
ok, hier het laatste nieuws.
Als Ciprian de motor wil starten, komt dit gegeven op de display van de computor om in P te zetten.
Hij neemt de sleutel eruit en probeert opnieuw, na 5 keer dit herhaalt te hebben start de motor weer en zonder enige verdere indicatie kan hij weer rijden.
Kontactslot ergens kapot of een los contact in het systeem voor de kommando P?
Het is niet de bak, het is ook niet meganisch, het is ergens een losse verbinding naar mijn oordeel.
Anders kan ik niet verklaren dat hij de motor kan starten na 5 x de sleutel omgedraaid te hebben(met kompleet uitnemen van de sleutel)
Als Ciprian de motor wil starten, komt dit gegeven op de display van de computor om in P te zetten.
Hij neemt de sleutel eruit en probeert opnieuw, na 5 keer dit herhaalt te hebben start de motor weer en zonder enige verdere indicatie kan hij weer rijden.
Kontactslot ergens kapot of een los contact in het systeem voor de kommando P?
Het is niet de bak, het is ook niet meganisch, het is ergens een losse verbinding naar mijn oordeel.
Anders kan ik niet verklaren dat hij de motor kan starten na 5 x de sleutel omgedraaid te hebben(met kompleet uitnemen van de sleutel)
gegroet allen,
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Peter.
vorige vervoersmiddelen in loop der jaren:
2CV - Dyane -DS 19 break - CX - CX 2500 - XM - Nissan Patrol - XM - C5-2 sinds kort Volvo V70 T5 SE aut. 250 HP - 330 Nm torque.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik stuur je de nodige doc's....
De eerste is het vervangen en afstellen van de multischakelaar op de bak.
Vervangen hoef je 'm niet, maar de afstelprocedure is belangrijk. En die luistert erg nauw, herinner ik me van die excercitie in Innbruck.
Check dan ook goed of de stekker goed inklikt en vast zit
Er zit ook bij het verversen van de bak.
Als je dat gaat doen, check dan heel goed hoeveel olie er uit komt. Dat moet iets van 3 liter zijn, als dat minder is moet je goed kijken of er ergens iets van lekkage te vinden is.
Succes, we horen wel hoe het verder gaat.
Groet,
JW
De eerste is het vervangen en afstellen van de multischakelaar op de bak.
Vervangen hoef je 'm niet, maar de afstelprocedure is belangrijk. En die luistert erg nauw, herinner ik me van die excercitie in Innbruck.
Check dan ook goed of de stekker goed inklikt en vast zit
Er zit ook bij het verversen van de bak.
Als je dat gaat doen, check dan heel goed hoeveel olie er uit komt. Dat moet iets van 3 liter zijn, als dat minder is moet je goed kijken of er ergens iets van lekkage te vinden is.
Succes, we horen wel hoe het verder gaat.
Groet,
JW
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Kan misschien wel een verbinding zijn die ergens rot doet. Dan wordt het wel schema`s bekijken hoe het zit maar wellicht dat er softwarematig iets niet lekker zit. Dan zou ik eerst kijken of er wat te zien is met een lexia er aan. Als het zo vaak voorkomt is de storing wel reproduceerbaar en zichtbaar bij uitlezen.




