Auteur |
Bericht |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Helaas de storing P1710 in de AL4 is weer terug, hij heeft 1500km goed gereden en gisteren begon hij opeens ruw te schakelen tussen alle versnellingen en soms vloog het toerental ook omhoog bij het schakelen. Vandaag idem dito met als noodloop als gevolg. Na herstart schakelde hij weer goed. Iemand suggesties?
gr, Barry
|
19 sep 2012 21:52 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 ruw schakelen automaat (noodloop)
Helaas de storing P1710 in de AL4 is weer terug, hij heeft 1500km goed gereden door olie verversen en maandag begon hij opeens ruw te schakelen tussen alle versnellingen en soms vloog het toerental ook omhoog bij het schakelen. woensdag idem dito met als noodloop als gevolg. Na gewoon opnieuw te starten schakelde hij weer goed. Donderdag de hele dag goed geschakel, maar vanmorgen (na een paar minuten 100km/h op de CC te rijden) opeens de om en om de medling "storing versnellingsbak" en "cruiscontrol circuit onderbroken" op het dicplay. De MM komt met de code P0597+P0420 en de AT met code P1710 Heeft iemand suggesties?
gr, Barry
|
21 sep 2012 12:49 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Bron: Problemcar:
Algemeen; Code Make Description P0597 Generic Thermostat Heater Control Circuit / Open Citroën; Thermostaat temperatuur controle, circuit onderbroken.
AMT garageforum:
P0420...catalist efficiency too low !!! Hieruit kun je dus opmaken dat de mengselregeling/kat.werking niet goed is.
P1710: Transmission Control Module Solenoid/Internal Ground Circuit P1710: Sensors supply fault
Je zou haast denken aan een massaprobleem of een rotte accu o.i.d.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
21 sep 2012 15:24 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Ik heb de massa kabels gecontroleerd; ze zijn niet geoxideerd en zitten goed vast en de accu zit ook vol. Ik heb er sinds vrijdag weer 500km probleemloos mee gereden, hij schakelde goed en vanmiddag onder het rijden op de snelweg (+/-100 km/h) plots weer met een klap in z'n 3 met als gevolg aut. storing. (P1710+P1167) De drukschakelaar van de aut. zou (volgens andere draadjes) een te lage spanning hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen controleren en door zou kunnen meten?
gr, Barry
|
27 sep 2012 20:58 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Aardprobleem kan ook inwendig in de solenoïde zitten....zie mijn vorige antwoord. Ik denk dat je even bij een bakspecialist langs moet om diagnose te laten stellen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
27 sep 2012 21:57 |
|
 |
Ploffie
C5club Top executive Poster
Geregistreerd: 30 nov 2008 01:06 Berichten: 4116 Woonplaats: Enschede
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Dat 'rotte accu' verhaal komt wel vaak naar voren hè. Het lijkt wel of veel storingen worden veroorzaakt door een oude accu, vreemd.
Maar misschien is het voor de TS dan een goed idee om eerst die accu dan maar weer eens te laten sjekken? Dat hij vol zit is geen indicatie voor de kwaliteit, dus even langs de 'accuboer' dan maar?
Ook vanwege de te lage spanning van de drukschakelaar van de automaat.
Baat het niet dan schaadt het niet, accu testen ze veelal gratis.
_________________ De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep... Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
|
27 sep 2012 22:16 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
de P11.. is een fabrikant eigen code. Bij Citroen staat de P1167 voor een probleem met de regeldrukkleppen, oftewel de bekende solenoïdeklepjes.
P1167 Invalid test throttle not pressed PSA AL4 - Fault in pressure regulation - variation/recommendation.
Voor ongeveer 480 euro ben je er vanaf, ietsje meer en je bak is meteen gespoeld, tellers op 0 gezet en de laatste software geladen.
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
27 sep 2012 23:38 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Kijk, Barry.....de uitnodiging staat al!
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
28 sep 2012 08:29 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Ik heb die storing de laatste tijd bijna dagelijks met afwisselend alleen P1710 en P1710+P1167 (wat me wel opvalt is dat dit altijd icm P0597 of P0597+P0420 is)
JO, wat is er dan vervangen voor die €480,- allen klepjes of het gehele hydro-blok? Ik heb begrepen dat een kabelbreuk in de draadboom in de bak ook een aannemelijke oorzaak is, klopt dat?
ps. dit probleem is 2 maanden (4000km) geleden ontstaan in de bergen in Frankrijk met een 1500 kg zware aanhanger "down-hill" remmen op de motor waarbij het te stijl bleek te zijn om te remmen op de motor en de toeren in z'n 3 hoog op liepen.
gr, Barry
|
28 sep 2012 20:57 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Het beste is de auto uit te laten lezen bij een Citroen dealer.
De bedrading van de solenoids gaat wel eens defect, maar uiterst zeldzaam. Van de meer dan 200 bakken die wij gedaan hebben nog maar 1 maal defecte bedrading.
_________________ Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
|
29 sep 2012 19:06 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Dan kan Barry toch gewoon net zo goed direct bij jou komen JO? Jij bent dealer en hebt de expertise van de automaatbak en je kunt flushen en verversen.......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
29 sep 2012 21:58 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Uiteraard kan dat, daar is hij in goede handen met zo'n probleem.
Maar JO gaat dat zelf niet hier op het forum zetten, kan ik me zo indenken.....
Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
29 sep 2012 23:58 |
|
 |
siem19
V.I.P.
Geregistreerd: 22 aug 2010 23:38 Berichten: 507 Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
nou ik zou het wel weten op naar nieuwvennep en maken die bak voor je het weet kost het een nieuwe automaat en voor dit geld kan je geen blauwtje lopen 
_________________ beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
|
30 sep 2012 00:16 |
|
 |
Barry
C5club Rookie
Geregistreerd: 02 sep 2012 15:49 Berichten: 19
Auto: C5 2.0 16V aut
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 209.000
Kleur: ice-blue
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Ik vind het zo vreemd dat hij het merendeel goed schakelt en af en toe erg ruw en dan ook bij elke versnelling. bv.gisteren een ritje van +/- 30km; de eerste 10 km schakelde hij alsof je je koppeling laat schieten bij het schakelen (bij elke versnelling), moest ik na 10km even tanken (dus even contact uit) vervolgens schakelt hij weer als een zonnetje. Als er een "klepje" rot is zou ik verwachten dat dit beroerd schakelt tussen 2 specifieke versnellingen, maar dan toch niet gelijk bij allemaal? En waarom springt de aut. dan in storing als in op de snelweg rij? (hij heeft dan al een hele tijd niet geschakeld)
gr, Barry
|
30 sep 2012 11:33 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: olie bijvullen AL4
Zonder uitlezen en deskundig oordeel blijft het een beetje koffiedik kijken, ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
30 sep 2012 11:35 |
|
 |
|