josh schreef:
Was heel blij met de veerring en nooit problemen mee gehad heb nu weer wokkels maar tja de auto zakt nu door als hij beladen is en dat was bij de vorige perfekt.
Heb al wat gelezen over de hulpveren maar wacht nog even.
Beladen reed de C5-1 soepeler terwijl deze c5-3 last heeft van doorslaan vd veren tot de stootnokken.
Maar deze c5-3 rijd beter met caravan er achter.
Vorige had misschien last van uitgelopen rubbers achter ofzo want die was wat zweverig met een zware caravan ging voor het gevoel slingeren en deze ligt vaster en rijd daardoor voor mijn gevoel lekkerder maar zoals gezegt kan aan uitgelopen rubbers/speling in de achterophanging liggen want hij klonk soms ook metalig bij drempels en daar heb ik ook al wel iets over gelezen.
De c5-1 had voor mij een betere vering laadruimte en de 2.0Hdi was een geweldige motor.
Welkom hier!
Je had een keuze.... ook de tourer heb je met hydractief maarja. Ik heb dat ook niet gedaan (heb ook wokkels). Het grootste aanbod momenteel (80%?) zijn wokkels en die zijn toch voordeliger in aanschaf en rijden verder ook prima vind ik.
Ook ik heb een C5 1 gehad maar dan een 2.0 benzine. Daarna een C8 (met wokkels). Ik moet zeggen dat de C5 1 de caravan eigenlijk best goed trok. In de sportstand iets rustiger maar kon er niet echt goed mee doorrijden. Boven de 110 km/h moest je echt niet komen, dan werd hij nogal zenuwachtig (lees onstabiel) De overstap op de C8 ging niet vanzelf. Eigenlijk helemaal geen fijne auto om mee te rijden en heel veel technische problemen mee gehad. Maar met de caravan er achter? Perfect! Nooit ook maar iets van onstabiel weggedrag gemerkt ook niet bij + 110 km/h. Nu lees ik dat jou tourer stabieler is dan je oude C5 maar dat doorhangen van de achterkant wel een probleem is. Heb zelf nog niet met de wokkel C5 en caravan gereden. Over 2 weken gaan we het proberen en ik ben benieuwd hoe dat gaat in vergelijking met de C5 1 en de C8. Ook ik denk na over vervangende achterveren maar wacht mijn eerste ervaring (paar dagen weg in eigen land) even af. Misschien kunnen we een groepsaankoop doen
josh schreef:
De diesel reed op de snelweg motorisch rustiger en bij de benzine heb ik een rotgevoel bij 120km per uur omdat het motorgeluid vraagt/schreeuwt om een hogere versnelling en bij de Hdi was dat totaal niet.
Gelukkig is de radio veeeeeeel beter dan de c5-1 dus maakt weer veel goed.
Ook ik vind dat "de Tourer veel toeren" maakt bij 120 km/h.
Meer dan de C8 en de oude C5. Zelfs voor mijn gevoel veel meer dan de C1 van mijn vrouw (maar dat is een 3 cilinder). Ook ik wil wel eens naar een 6e versnelling. Helaas... die zit er niet op.
Ik heb van horen zeggen dat veel nieuwe Citroen's (en ook andere auto's waarschijnlijk) meer toeren maken omdat dan de uitstoot lager zou zijn. Natuurlijk maakt een HDI minder toeren dan een benzine auto. Jij hebt een dubbel groot verschil.
Ik had trouwens niks te klagen over de radio in de eerste C5. Klonk bij mij prima eigenlijk. Misschien zelfs wel beter dan in de huidige maar ik ben tevreden.