Druklager koppeling stuk.
Gisteren de caravan ophalen uit de stalling voor een weekeinde kamperen, op de autoweg kom ik in de file en moet stoppen. Bij het intrappen van het koppelingspendaal hoor ik een hard schuurend geluid. Het geluid klinkt alsof je een slippende v-snaar hebt. Ik had direct door dat het het druklager moest zijn. Navraag gedaan wat de prijzen zijn om dit te repareren, die verschillen nogal, Citroen-dealer in Sittard:880,00euro, ATU Sittard 810,00euro en Citroen-dealer in Heerlen 750,00euro.
In Heerlen zou men dit deze week repareren tussen het andere werk in, dit omdat ik as. vrijdag met de caravan weg zou gaan. Gistermiddag de auto dan ook naar Heerlen gebracht.
Dit is pas mijn eerste reparatie sinds ik 2,5 jaar geleden deze gekocht heb. Het enige wat ik heb gehad is voor de winter een nieuwe accu, er zat nog de originele af fabriek in en deze begon slecht te worden.
Alles bij elkaar heb ik dus een goede C5 met weinig onkosten tot nu toe. Laten we hopen dat dit ook zo blijft, maar in een keer 750,00 euro betalen is toch niet niets. Dit is wel voor een kompleet nieuwe koppeling (Koppelingsplaat, drukgroep, gaffel ed inc. montage).