Knallend geluid in uitlaat
Auteur |
Bericht |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Dat met die koude motor kan te maken hebben met vastzittende klepstoters.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
09 sep 2012 12:37 |
|
 |
chathanky
BAN
Geregistreerd: 18 jun 2010 00:27 Berichten: 2676 Woonplaats: Zeist
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Als de blauwe rook is verdwenen is de kans groot dat je olieverbuik minder is geworden. Olie kan door de koppakking je cilinders bereiken als die ter plaatsen lekt. Ik zou zeggen oliepeil in de gaten houden en kijken of het werkelijk beter is.
|
09 sep 2012 12:58 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Dit is, inmiddels, een bekend C5 - LPG probleem.
De olie is sowieso zwaar fout en kan ism klepstoters al voor problemen zorgen. Vervangen !
100-200mtr probleem vaak terug te leiden op de bougies. Check welke bougies het zijn.
Combinatie vonk en 'warmte' bougie tellen zwaar mee Indien de electrodeafstand 0,9 (=standaard) is zou ik ze vervangen voor passende met 0,7 mm electrodeafstand. Vaak zijn dit speciale LPG bougies (=duur), maar bv ook Bosch heeft hier (voor mijn auto) 2 varianten in die betaalbaar en goed zijn.
Ik had voor de zomer dezelfe problemen en het terugbuigen naar 0,7 mm loste alles op. Inmiddels nieuwe bougies die af-fabriek op 0,7 staan
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
10 sep 2012 11:24 |
|
 |
FreekPT
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 sep 2012 00:12 Berichten: 12
Auto: Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Bedankt! Ik zal de olie zsm vervangen. Wb klepstoters, neem aan dat de garage daar naar gekeken heeft, ze beweerden dat er geen olielek was (wel luchtlek, maar was verholpen). Geen idee welke nieuwe bougies ze er hebben ingezet, stond wel een ref.nr. op de faktuur (heb ik niet bij me), dat zal ik later even posten. Ik hoop dat het de bougies zijn... 
|
10 sep 2012 12:47 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
LPG bougies zijn idd wel duur maar ik weet uit ervaring dat het best wel scheelt, zowel met prestaties als met verbruik.... Onze dame liep er beduidend beter en zuiniger mee, laatste beurt vergeten te vragen en nu dus " goedkope " LPG bougies, en die bevallen iets minder... Dus misschien naast de olie wissel ook maar LPG bougies van Bosch steken 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
10 sep 2012 15:34 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Het gaat natuurlijk om goed en niet noodzakelijk goedkoop (altijd foute insteek als dat de eerste prio is)
Bosch Voorbeeld voor mijn auto : Bosch FR 7 NI 332 S is een speciale LPG/CNG bougie 0,7 mm Bosch FR7 NES is een standaard bougie met 0,7 mm Bosch FR 8 SC+ standaard bougie 0,9 mm
Bovenste twee aanmerkelijk goedkoper dan de (overigens uitstekende) LPG 7 van NGK
Zo zijn er nog een aantal mogelijke fabrikante
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
10 sep 2012 16:22 |
|
 |
FreekPT
C5club Rookie
Geregistreerd: 01 sep 2012 00:12 Berichten: 12
Auto: Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: Lichtblauw
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Even een tijdje weggeweest (niet met de auto) Bedankt weer voor de tips. Ik heb ondertussen de bougies referentie terug kunnen vinden, 'k weet alleen niet of dit ook in NL bekende ref nrs zijn: 5960F2 Geen idee of het 0,9 of 0,7 mm is. Het wegrijden de eerste 200m gaat ietsje beter, misschien te maken hebben met erge hoge temperaturen op dit moment hier (rond de 30ºC) ?! De motor loopt verder wel, maar allemaal niet vlot, ik heb de olie nog niet kunnen vervangen, ws eind vd week dat ik er tijd voor heb. Olieniveau lijkt me wel constant te blijven, maar ja ik heb de afgelopen week er ook niet zoveel kms mee gemaakt. ben dus even niet veel verder... 
|
18 sep 2012 16:48 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Dit lijkt een "normale" bougie en zal dus met 0.9 geleverd worden. Die moet je dan zelf even op 0.7 afstellen.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 sep 2012 20:34 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Knallend geluid in uitlaat
Even ge-googled :
Standaard Citroën bougie, BOUGIE EYQUEM RFN52HZ3A
Zal dus bijna zeker 0,9 zijn.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
20 sep 2012 07:32 |
|
 |
|