storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op benzine
Auteur |
Bericht |
Dirk
C5club Newbie
Geregistreerd: 13 jul 2008 12:56 Berichten: 7
Auto: Break 2.0 Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 255000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op benzine
C5 2003 LPG-G3 AG. Koude start op benzine geen probleem. Is de motor eenmaal goed warm dan begint de auto te bokken en krijg ik de melding uitlaatgasstoring en katalysatorstoring. Op LPG (AG) loopt de auto als een zonnetje. Bij starten met warme motor, kan ik door een paar keer wat gas te geven weer van een bokkige loop op benzine overschakelen naar de goede loop op gas. In Nederland kan ik dus probleemloos en zonder storingsmeldingen rondrijden op gas, moet ik alleen een beetje met het gas spelen met een warme herstart om op gas te laten schakelen. Nu staat de vakantie voor de deur en is het buitenland is niet altijd gas voorhanden....... Mijn vraag: zijn er sensoren die wel een rol spelen in het motormanagement op benzine en niet in het motormanagement op gas???
|
21 jun 2012 11:06 |
|
 |
Croes57
C5club Newbie
Geregistreerd: 10 jul 2012 11:19 Berichten: 10
Auto: Berline 2.0 16v
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 193000
Kleur: Champagne
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Heb je al eens naar de bougies gekeken ? Voor lpg bougies is de afstand 0,7 Hebben ze de juiste kleur en zijn ze droog.
|
11 jul 2012 11:27 |
|
 |
mjager78
C5club Newbie
Geregistreerd: 26 mei 2012 11:58 Berichten: 4
Auto: C5 2.0 Automaat Differance
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Hoi iedereen,
Ik rijd sinds een paar maanden ook in in C5 en ik heb hetzelfde probleem. Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden? Misschien de originele poster van het topic? Ter informatie: C5 type 1, 2004, lpg installatie van vialli, 210000 km recent onderhoud: - bougies vervangen (heeft dus niet geholpen) - kleine beurt - lpg-filter vervangen
Alvast bedankt voor de hulp!
|
17 sep 2012 15:08 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Wat voor bougies (merk en type)?
Je zegt dat bij warme motor (of als hij wat langer op benzine moet lopen) gaat horten en stoten.
Aangezien gas door hetzelfde MM wordt aangestuurd als benzine en hij op gas prima loopt vermoed ik daarom geen problemen daaraan. Het lijkt dus in de brandstof(toevoer) zelf te zitten Ik zit zelf te denken aan druk/vervuiling/blokkades en/of inspuiting. Op gas werkt je benzineinjectie minimaal en vaak te kort. Daarnaast wordt veel Euro95 getankt en dat is een heel arm mengsel vwb smering. Na 210.000 km willen injectoren dan vaak gaan vastzitten/verstopt raken. Het kan ook zijn dat er door de jaren bezinksel/water in je tank is ontstaan en dat in je systeem is gekomen (misschien benzinetank bijna leeg gereden/slechte benzine getankt)
Allereerst : probeer (indien mogelijk) Super98 te tanken (vol) en gooi er een fles injectorreiniger (Wynn's o.i.d.) in. Rijd hier, een aantal dagen mee (geen gas). Kijken of je verbetering ziet. Daarnaast naar een goede garage toe die benzinedruk, inspuiting e.d. goed kan meten. Waarschijnlijk vinden die het probleem. Je brandstofpomp kan ook aan het overlijden zijn.
Laat je resultaten even weten.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
17 sep 2012 15:39 |
|
 |
mjager78
C5club Newbie
Geregistreerd: 26 mei 2012 11:58 Berichten: 4
Auto: C5 2.0 Automaat Differance
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Ik heb nog niet geprobeerd wat er gebeurt wanneer ik met een koude motor op benzine start en een heel stuk rijd. Ik weet wel dat met een warme motor hij stottert totdat de boel op lpg is overgeschakeld. Merk bougies weet ik niet, dat laat ik de garage uitzoeken. Probleem bestond met de oudere bougies ook, dus ik denk daar geen problemen. Ik zal eens testen wat tanken op super en injectorreiniger oplevert. Bedankt voor je reactie.
|
17 sep 2012 15:48 |
|
 |
mjager78
C5club Newbie
Geregistreerd: 26 mei 2012 11:58 Berichten: 4
Auto: C5 2.0 Automaat Differance
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Ik heb nu flinke stukken op benzine gereden, inclusief injectorreiniger, maar de storing is niet verholpen. De garage bij mij in het dorp vermoedt dat de benzine injectoren stuk zijn. Hij raadt aan deze te vervangen, maar dit is wel een kostbare operatie. Misschien dat ik binnenkort toch eens naar de gasspecialist moet gaan.
|
07 nov 2012 19:32 |
|
 |
CitroFrance
V.I.P.
Geregistreerd: 05 sep 2008 11:35 Berichten: 1011 Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Auto: C5 Ph II 1.8 Break 16V Tentation Break BJ 2007-1 (Belgisch model)
Opties: LPG G3 BRC, Afneembare trekhaak, PDC, CC (05/12)
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10733
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 361543
Kleur: EZWD - Gris Fer
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Jammer dat de 'benzine-truc' niet werkte, dat gaat tenslotte om de injectoren. Je kan naar de gasboer gaan, maar je geeft zelf aan dat je op gas geen problemen hebt.
Mocht je gas nou 100% willen uitsluiten. Laat het systeem dan afkoppelen (schijnt vrij simpel te zijn), als de problemen blijven is het benzine. Maar dat staat eigenlijk al vast.
_________________ Er komt veel moois uit Frankrijk 1e Renault 6 2e Ford Capri Mk III 1.6 3e Opel Kadett 1.3 D-type 4e Opel Ascona 1.6 C-type 5e Citroen BX 6e Citroen ZX 1.8i Furio (Au revoir 1/2013) 7e Golf TDI 8e Golf TDI 9e Peugeot 307 SW 10e Citroen C5 1.8i Ligne Prestige (Au Revoir) 11e Citroen C5 1.8i Break Ligne Tentation (in bezit) 12e Renault Clio II Ph I 1.2 (in bezit Citrofrancaise)
|
08 nov 2012 03:11 |
|
 |
maran
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 04 okt 2009 18:10 Berichten: 112
Auto: C5 X7 Sedan Comfort 2.0
Opties: afn. trekhaak, eurogas
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301500
Kleur: EZRC zilvergrijs
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Je zou eens de volgende mogelijkheid kunnen bekijken. Bij mijn votrige gasinstallatie was het mogelijk om via de lpg software van elke cilinder de lpg of benzine injector aan of uit te zetten. Wanneer inderdaad een benzine injector niet goed functioneert, zou je dit zo kunnen traceren. Namelijk als je ze allemaal 1 voor 1 op benzine laat lopen en bij 1 ervan (ga er even van uit dat ze niet allemaal stuk zijn) ga je dan kuren krijgen weet je welke injector het is!. krijg je geen kuren dan ligt het niet aan de injectoren. Succes
_________________ Van 2cv6 naar C5, wat een vering had die CV!
|
09 nov 2012 20:39 |
|
 |
mjager78
C5club Newbie
Geregistreerd: 26 mei 2012 11:58 Berichten: 4
Auto: C5 2.0 Automaat Differance
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 200000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Dank je wel Maran voor de tip. Ik ga even langs de lpg specialist en vraag of ze dat voor mij kunnen doen.
|
16 nov 2012 16:36 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Als je gewoon op benzine de motor laat draaien vind je dat ook zo uit. Stekker voor stekker eraf?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
16 nov 2012 21:31 |
|
 |
rolftw
V.I.P.
Geregistreerd: 04 okt 2010 17:47 Berichten: 310 Woonplaats: Voorhout
Auto: C5 Break 2.0 i 16v 136 PK
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 179.666
Kleur: Grijs
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: storing catalysator en uitlaatgas bij warme motor op ben
Had dezelfde melding binnen 1 week deed de C5 helemaal niets meer....brandstofpomp inderdaad overleden 
_________________ groet, rolf
Privé: Nissan Sunny Renault 14 Ford Escort Clipper (2x) Ford Mondeo 1.8 (LPG) Ford Mondeo 2.0 Citroën C5 break (Ph1), Citroën C5 break (Ph3) Zakelijk: Citroën BX Opel Omega Mazda 626 (2x) BMW 320 Toyota Avensis (Verso) Toyota Avensis (Wagon) Citroën DS 5, DS 7 Crossback
|
17 nov 2012 11:00 |
|
 |
|