Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
Citaat: Pollenfilter heb ik lekker laten zitten, heb ik toch ook niet op de fiets nodig! Pollenfilter is een centenvanger voor de dealer, je hebt hem alleen nodig om je airco schoon te houden. Om de beurt vervangen kan prima.
idd op olie verdienen we meer, jij zal er misschien niets van merken, maar ik weet van veel mensen die toch degelijk baat hebben van een pollenfilter. Hij houd niet je airco schoon, maar hij zuivert de lucht die de auto inkomt. Ik vind het overigens verkeerde zuinigheid om 22,44 ex. te laten zitten, op den duur kan de kachelbower defect raken doordat de doorstroming minder goed is, dan ben je duurder uit.
|
09 maart 2007 22:21 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Het is hier al eerder gezegd: als je goedkoop wilt rijden dan moet je geen Citroen kopen.
Wat ik wel bij mijn vorige dealer heb aangekaart was iets wat me gewoon irriteerde: het afvullen van mijn ruitensproeiervloeistof met een of ander goedje (een paar euro per flesje en dan gingen er 2 of 3 flesjes in).
Ging me niet om het geld maar ik vond het gewoon onnodig. En toen ik ze er op aansprak (had voor de test het reservoir helemaal tot de deksel afgevuld) zeiden ze dat ze altijd een keer de ruit sproeien ter test en dat ze het daarom aanvullen.
Maak dan de olie een euro per liter duurder als je geld wilt verdienen maar ga niet zulke stomme dingen op de factuur zetten...
En verder verwacht ik gewoon kwaliteit en kennis van een garage en daar heb ik graag wat voor over.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
09 maart 2007 22:29 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
madelief schreef: Vandaag bij johan geweest,voor kleine beurt en apk. Kosten 240 euro. Vond het wel een mooi bedrag. Verder geen mankementen gevonden. Groet, Arjan
Hoi Arjan, bij Johan is bijna het bijna elke dag mini-meeting. Je komt altijd wel een C5-clubber tegen, of de auto van de moeder van...
Ik was ter voor bandjes en een  deurklink.
Mooi bak, ook een xx-JL-xx
Gr.Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
09 maart 2007 22:35 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|

R1200C schreef: Het is hier al eerder gezegd: als je goedkoop wilt rijden dan moet je geen Citroen kopen.
Wat ik wel bij mijn vorige dealer heb aangekaart was iets wat me gewoon irriteerde: het afvullen van mijn ruitensproeiervloeistof met een of ander goedje (een paar euro per flesje en dan gingen er 2 of 3 flesjes in).
Ging me niet om het geld maar ik vond het gewoon onnodig. En toen ik ze er op aansprak (had voor de test het reservoir helemaal tot de deksel afgevuld) zeiden ze dat ze altijd een keer de ruit sproeien ter test en dat ze het daarom aanvullen.
Maak dan de olie een euro per liter duurder als je geld wilt verdienen maar ga niet zulke stomme dingen op de factuur zetten...
En verder verwacht ik gewoon kwaliteit en kennis van een garage en daar heb ik graag wat voor over.
Ik hoop dat we dat probleem nu een beetje ondervangen hebben met de vaste prijzen voor onderhoudsbeurten. Je betaald een vast bedrag voor een beurt. De beurt behelst een aantal verwisselingen van onderdelen en of vloeistoffen en een aantal controles voor een vaste prijs. Daar zit dan ook het bijvullen bij van de koelvloeistof en de ruitensproeiervloeistof.
|
09 maart 2007 23:11 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10677
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
Citaat: Het is hier al eerder gezegd: als je goedkoop wilt rijden dan moet je geen Citroen kopen.
Is dat zo??
als ik zie wat ik voor mijn c5 aan onderhoud betaal denk ik dat andere merken niet echt goedkoper zijn. 
|
09 maart 2007 23:14 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Nieuw versus 2e hands, Roman en Belgische prijzen versus Nederlandse prijzen.... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
10 maart 2007 13:51 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
Jan schreef: Pollenfilter heb ik lekker laten zitten, heb ik toch ook niet op de fiets nodig! Pollenfilter is een centenvanger voor de dealer, je hebt hem alleen nodig om je airco schoon te houden. Om de beurt vervangen kan prima. Jan Pollenfilter is juist een bacterie vanger van jewelste. Ik vervang hem wel voor die 30 Euro. Je kan afhankelijk van het aantal km wat je rijdt per jaar eerder een oliewissel achterwege laten dan gaan bezuinigen op het vervangen van een pollenfilter. De meeste olie soorten gaan makkelijk 40.000 km mee tegenwoordig 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
10 maart 2007 16:03 |
|
 |
madelief
|
Dat is waar.
Maar gaat olie ook langer mee dan 1 jaar?
Vaak is het zoveel km of 1 jaar.
Groet,
Arjan
|
10 maart 2007 16:10 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
ronama schreef: Citaat: Het is hier al eerder gezegd: als je goedkoop wilt rijden dan moet je geen Citroen kopen.
Is dat zo?? als ik zie wat ik voor mijn c5 aan onderhoud betaal denk ik dat andere merken niet echt goedkoper zijn. 
Ach, ik zei het meer vanuit het idee dat sommige mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik heb wel het idee dat een Citroen niet het meest simpel in elkaar zit met alle toeters en bellen. Veel zaken zijn toch redelijk uniek voor ons merk en dat maakt (het oplossen van) problemen vaak wat moeilijker en duurder dan bij "simpelere" merken.
Overigens weet ik uit persoonlijke ervaring dat een Citroen niet per definitie duurder hoeft te zijn dan bijvoorbeeld een BMW.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
10 maart 2007 16:46 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
madelief schreef: Dat is waar. Maar gaat olie ook langer mee dan 1 jaar? Vaak is het zoveel km of 1 jaar.
Groet,
Arjan Mij is eens verteld dat de olieen van tegenwoordig bijna niet verouderen. Het is zaak de olie schoon te houden, dus wel je filter vervangen als je (maar) 10.000 per jaar rijdt, oliewissel kan je dan achterwege laten voor een jaar. Een en ander hangt ook af van gebruik auto. Veel korte ritjes (<20 km) en veel file rijden belasten de olie veel meer. Ik rij 35 a 40 dkm per jaar en volgens een vertegenwoordiger van Kendall volstaat bij mij een verversing eens per jaar.
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
10 maart 2007 17:01 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
R1200C schreef: Ach, ik zei het meer vanuit het idee dat sommige mensen altijd voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Ik heb wel het idee dat een Citroen niet het meest simpel in elkaar zit met alle toeters en bellen. Veel zaken zijn toch redelijk uniek voor ons merk en dat maakt (het oplossen van) problemen vaak wat moeilijker en duurder dan bij "simpelere" merken.
Er is hier al een paar keer gebleken dat een dealer met een dure oplossing komt door een tekort aan kennis......... 
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
11 maart 2007 22:09 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
En er is hier vaker gebleken dat een dealer met een goede en gratis suggestie komt die duidelijk aangeeft dat er een overvloed aan kennis is.
Overigens is dit topic daar niet voor bedoeld maar gaat het juist om te laten zien wat er betaald wordt voor wat.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
11 maart 2007 22:15 |
|
 |
pvanessen
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jul 2006 07:30 Berichten: 157 Woonplaats: Ochten
Auto: C5 2.0HDi break Ligne Prestige
Opties: JBL HIFI Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Eau Limpide
KPH: Achter
Naar boven
|
Vandaag een kleine beurt bij Renard laten doen, de schade is haast niet te overzien:
€ 101,36 
_________________ Peter van Essen C5 2.0 HDi Break, Vert Eau Limpide  DS 21 IE Pallas, Bleu Platine
|
13 maart 2007 21:39 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
om op leeg te lopen 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 maart 2007 00:22 |
|
 |
pieter melissen
|
arendonk schreef: Ja en je kunt ook wat afdwingen op de weg als je wat groter bent.
je bedoelt eigenlijk: Je kan er als een BMW mee rijden 
|
14 maart 2007 10:17 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|