Bekabeling van motorcompartiment naar dashboard brengen
Auteur |
Bericht |
Kaime
|
 Bekabeling van motorcompartiment naar dashboard brengen
Wie weet hoe je een extra kabel vanuit het motorcompartiment het makkelijkste door kan voeren naar het dashboard?
|
02 maart 2007 17:56 |
|
 |
GSven
|
|
02 maart 2007 21:22 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|
Er liggen als het goed is een 3-tal loze draden tussen de zekeringkast onder de motorkap en de zekeringkast in het interieur. Het zijn drie witte draden bij elkaar geplakt. Grote vermogens kan je er niet over heen laten gaan, het zijn niet de dikste draden. Zelf draden trekken is erg lastig, je zal dan al moeten gaan boren en met doorvoerrubbers gaan werken, een lastig klusje dus.
|
02 maart 2007 22:41 |
|
 |
TonK
C5club Fan
Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00 Berichten: 96 Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Naar boven
|
Oldenhage schreef: Er liggen als het goed is een 3-tal loze draden tussen de zekeringkast onder de motorkap en de zekeringkast in het interieur. Het zijn drie witte draden bij elkaar geplakt. Grote vermogens kan je er niet over heen laten gaan, het zijn niet de dikste draden. Zelf draden trekken is erg lastig, je zal dan al moeten gaan boren en met doorvoerrubbers gaan werken, een lastig klusje dus.
Is dit niet bij elke C5 hetzelfde dan??????????
Ik heb er 4 en ze zijn rood/wit gestreept.
Voor een groter vermogen kun je draden parallel schakelen maar dat limiteerd uiteraard wel het aantal verbindingen.
Groet, Ton
|
02 maart 2007 22:50 |
|
 |
Citroentje
|
TonK schreef: Voor een groter vermogen kun je draden parallel schakelen maar dat limiteerd uiteraard wel het aantal verbindingen.
Wil je alsjeblieft opletten met draden parallel schakelen? Er kunnen vervelende dingen optreden soms: kringstromen of onverwacht scheve verdeling van de stroom over de verbonden draden. In beide gevallen kan je onverwachte resultaten krijgen. Dan maar liever wat meer werk en zelf een dikkere draad trekken.
|
04 maart 2007 00:23 |
|
 |
TonK
C5club Fan
Geregistreerd: 01 jun 2006 00:00 Berichten: 96 Woonplaats: Soest
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Naar boven
|
Citroentje schreef: TonK schreef: Voor een groter vermogen kun je draden parallel schakelen maar dat limiteerd uiteraard wel het aantal verbindingen.
Wil je alsjeblieft opletten met draden parallel schakelen? Er kunnen vervelende dingen optreden soms: kringstromen of onverwacht scheve verdeling van de stroom over de verbonden draden. In beide gevallen kan je onverwachte resultaten krijgen. Dan maar liever wat meer werk en zelf een dikkere draad trekken.
Is dit als grap bedoeld?????????????
Schitterende onzin. Je haalt hier een heleboel zaken door elkaar maar wel leuk. Zolang je het maar niet serieus bedoeld is er niets aan de hand.
Groet, Ton
|
06 maart 2007 00:58 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Ton, houden we wel even REGEL 1van de regels in de gaten?
Op een forum is het een bekend fenomeen dat iedereen zijn best doet tot om tot een oplossing te komen!
Dit had je best anders mogen verwoorden m.i.
We gaan niet elkaars teksten als "grap" kenmerken!
Graag onder dit bericht verder geen commentaar over mijn bericht!
Dat mag altijd 24/7 via PB.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
06 maart 2007 01:04 |
|
 |
Oldenhage
Citroën Specialist & Sponsor
Geregistreerd: 27 mei 2006 00:52 Berichten: 935 Woonplaats: Nieuw-Vennep
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Naar boven
|

Citroentje schreef: TonK schreef: Voor een groter vermogen kun je draden parallel schakelen maar dat limiteerd uiteraard wel het aantal verbindingen.
Wil je alsjeblieft opletten met draden parallel schakelen? Er kunnen vervelende dingen optreden soms: kringstromen of onverwacht scheve verdeling van de stroom over de verbonden draden. In beide gevallen kan je onverwachte resultaten krijgen. Dan maar liever wat meer werk en zelf een dikkere draad trekken.
Toch, Tonk, denk ik dat de waarschuwing, als is hij misschien voor jouw als technicus slecht onderbouwd geheel op zn plaats is. Allereerst zijn het (ff voor de leek) maar een paar dunne draadjes... dus geen zware stromen er door heen jagen. En, ik heb het schema niet voor me, maar als er precies multiplex draden langs lopen, is het niet aan te raden om er zware stromen door heen te sturen. De data draden zijn dan wel getwist, toch heb ik al vreemde dingen meegemaakt, met alleen maar een paar draadjes die er langs liepen van een navigatie, wisselaar en versterker. Zou dus theoretisch niet mogen, in de praktijk is het soms anders.
Verder denk ik dat een hele technische discusie hier geen zin heeft, mensen moeten op passen met wat ze er mee doen.
|
06 maart 2007 01:21 |
|
 |
Citroentje
|
Ben op meerdere manieren verrast door de reactie.
Eén daarvan is overigens dat dit in de elektronicawereld zeker een issue is: als bijvoorbeeld op een printboard twee spoortjes langs verschillende wegen van hetzelfde punt naar hetzelfde eindpunt lopen kunnen daar onder bepaalde omstandigheden gekke dingen gebeuren. Kon me daarom voorstellen dat dat ook in dit soort situaties (in de auto) geldt, maar ik lijk me te kunnen vergissen.
|
07 maart 2007 23:15 |
|
 |
Co
|
Maarreh, als je het JBL-hifi Pack hebt, dan moet er toch ergens een stevige kabel lopen van de accu naar de eindversterker. Waar wordt deze dan door het schutbord gehaald?
|
08 maart 2007 00:11 |
|
 |
GSven
|
Mijn installateur heeft in het zekeringkastje afgetapt van de zetelverwarming (die ik niet heb). De draden liggen er toch, en zijn standaard 30A gezekerd. Van daar naar achter kan niet zo moeilijk zijn.
Minpuntje, ik had in het begin wat last van alternator geluiden, of hoe wil je dat toerental afhankelijk geluid noemen.
|
08 maart 2007 11:40 |
|
 |
Jomere
|
Simpel op te lossen, lijn filter tussen de RCA kabel plaatsen of ne condensator op de voeding zetten.
Ik moet nog ne 50mm² tot achter zien te krijgen, ik heb ong. 120A nodig.
|
09 maart 2007 23:20 |
|
 |
HOverbeek
|
En welke accu gaat dat leveren ?
|
09 maart 2007 23:31 |
|
 |
Jomere
|
|
10 maart 2007 14:07 |
|
 |
HOverbeek
|
Goeiendag dan
En worden die continue bijgeladen door de dynamo of zet je ze 's-nachts naast je nachtkastje aan de lader ?
|
10 maart 2007 22:11 |
|
 |
|