Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Auteur |
Bericht |
Benjamin82
C5club Newbie
Geregistreerd: 06 jul 2012 22:54 Berichten: 2
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 161000
Kleur: rood
Naar boven
|
 406 of c5
Hallo,
Ik ga overmorgen kijken bij een Citroën C5 mn bj: 2003, 161000 gelopen. Het is een break. Automaat, 2.0 16 v.
Ik heb nu al met 2 van deze auto's gereden. De eerste reed goed maar was een verschrikkelijke kliko. De tweede reed heel zompig en veerde enorm na in de kont. De automaat van de tweede pakte ook niet lekker op.
Ik ga deze nu vergelijken met een 406 break, 1.8 automaat met 170000 gelopen. Deze automaat rijd goed maar ik vindt de citroen een mooiere auto. Ook vond ik de eerste citroen wel lekker rijden. Is er iets met die vering wat vaak kapot gaat? En waarom zou ik wel of niet een peut kopen?
Ik hoor graag wat tips voor het proefrijden
|
06 jul 2012 23:08 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Wij kunnen je niet zo goed adviseren als bevooroordeelde club Maar een P 406 is een erg goede auto, zeker de laatste modellenserie. Ook qua rij-eigenschappen is hij jarenlang de standaard in zijn klasse geweest! De C5 moet je kopen als je een liefhebber bent van het model en van het veersysteem. Neem er dan wel een die dealeronderhouden is, dat geeft toch meer zekerheid. In de praktijk blijkt dat het veersysteem soms voor extra onderhoudskosten zorgt tijdens de (overigens lange) levensduur van een C5. Denk dan aan draagarmlagers en achterste veercilinders. Een model 2003 is al redelijk doorontwikkeld. Probeer ook de onderhoudshistorie te achterhalen voor een compleet beeld. De automaten van de 406 en de c5 zijn dezelfde AL4 versnellingsbakken. Een soms voorkomende klacht bij deze bakken is een probleem met de modulerende kleppen die de druk regelen. Dit is over het algemeen goed te repareren. Succes met de keuze
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 jul 2012 23:26 |
|
 |
Benjamin82
C5club Newbie
Geregistreerd: 06 jul 2012 22:54 Berichten: 2
Auto: Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 161000
Kleur: rood
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
De handelaar die de vorige aanbood gaf aan dat een citroen altijd zo veert, maar nummer 1 en 2 verschilden enorm in veren. Als ik er één vindt die net zo fijn rijd als nummer 1 en er ook nog normaal uit ziet ga ik het wel wagen.
Kan ik iets testen tijdens het rijden mbt tot de vering?
|
06 jul 2012 23:36 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Ik denk dat het testen van de vering zonder kennis van hoe het hoort erg tegen zal vallen. (dit bedoel ik niet zo lullig als het klinkt  ) Wel handig is het om te weten dat je twee typen vering hebt: HA3 en HA3+. HA3+ is iets geavanceerder en heeft in de middenconsole een extra knop waarop staat (SPORT). Tijdens een proefrit zal de HA3+ stugger aanvoelen dan de Ha3. De auto waar jij naar gaat kijken heeft wrsch. `gewoon´ HA3.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
06 jul 2012 23:46 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
De 406 is een Xantia zonder bollen: een volle generatie ouder dus, in techniek, veiligheid, wegligging, features...etc.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
07 jul 2012 10:07 |
|
 |
Rowi
|
 Re: 406 of c5
Als ik voor de keuze stond had ik het er moeilijk mee. (Ervan uitgaande dat andere automerken niet in aanmerking mogen komen?). Waarschijnlijk koos ik dan toch voor de 406, omdat ik uiteindelijk toch niet zo weg ben van het veersysteem. (Ik heb een haat/liefde verhouding met deze auto, voornamelijk door de vering. Een C5 met normale vering zou ideaal zijn, en die bestaat, alleen is het dan weer geen hatchback...)
|
07 jul 2012 12:29 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Niet zo weg van het veersysteem, Rowi? Dan moet jij of de problemen oplossen of een week in een Suzuki/Mercedes/BMW/VW/Opel of zoiets gaan rijden en dan eens weer praten...... Sowieso moet je nu voor straf je mond gaan spoelen en 10 minuten op het strafkrukje zitten!  Voor wat betreft de keuze 406/C5? Als je een liefhebber bent van comfort en veel auto voor weinig geld neem je een C5. Wil je een grijze muis, maar wel een goede auto dan kies je voor de 406. Eigenlijk is het geen vergelijk en moet je op je gevoel afgaan......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
07 jul 2012 12:35 |
|
 |
Rowi
|
 Re: 406 of c5
Inderdaad GW-tje, elk van genoemde automerken zou mijn volgende auto kunnen zijn. Maar dat "dan praten we nog eens" gaat natuurlijk niet gebeuren. Ik zit dan op het Suzuki/Mercedes/BMW/VW/Opel forum. Maar ook (om je gerust te stellen) een DS4/5 is een heel serieuze optie. (Over de DS3, die ik absoluut had willen hebben, sprak mijn vrouw haar veto uit. Te onpraktisch. En geen HA vering. Heibel in Huize Rowi  ) Overigens, dat rijden in VW en Opel heb ik al gedaan. Een jaar of zeven een Vectra, voorafgaande aan deze C5. Fijne auto, zeer lage autokosten. Nooit tussendoor naar een garage buiten de beurten om. (Je weet toch wel dat dit kan? Ik bedoel, als Citroenrijder? Je hebt daar toch misschien wel eens over gehoord, dat er ook auto's zijn die niet elke drie maanden voor een kwaaltje bij de dealer staan? Echt, hoor, ze bestaan, je ziet ze wel eens langskomen denk ik, of anders zie je wel eens een foto ergens, of je kunt het googlen, en er staat Suzuki/Mercedes/BMW/VW/Opel of iets dergelijks op.) 
|
07 jul 2012 12:43 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Haha , genoeg citroen'tjes die dat ook presteren hoor Mijn eerste C5 was er b.v zoéén , de tweede zag de garage wel graag, de huidige moet zich nog bewijzen ... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
07 jul 2012 15:50 |
|
 |
siem19
V.I.P.
Geregistreerd: 22 aug 2010 23:38 Berichten: 507 Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
_________________ beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
|
07 jul 2012 16:08 |
|
 |
Duitser
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 aug 2010 12:18 Berichten: 199
Auto: C5 Berline 2.0 HDi-138FAP Exclusive (chipped)
Opties: xenon, leer, el.stoelen+dak, navi, JBL, PDC, LDWS
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10181
Productienummer: 10307
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 417.000
Kleur: Noir Obsidien EXLD
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Menno schreef: Haha , genoeg citroen'tjes die dat ook presteren hoor Zeker weten, die van mij rijdt na 340.000 km nog steeds vrolijk met de eerste turbo, koppakking, veerbollen en draagarmlagers rond. Elke 50.000 km een beurtje bij de garage vind ik wel genoeg (en de auto blijkbaar ook).
_________________ Te koop gevraagd: achterklep van RVS, kunststof, polyester of ander roestvast materiaal voor C5 Ph2 Berline
|
07 jul 2012 16:57 |
|
 |
Rowi
|
 Re: 406 of c5
Ja ja, gewoon maar doorrijden met de storinkjes, dan kan die kan mij dat ook. 
|
07 jul 2012 18:02 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Ik heb genoeg auto's gereden en aan genoeg auto's gesleuteld om te kunnen beweren uit eigen ervaring, Rowi, dat die andere merken minstens zoveel ellende en storinkjes hebben. Dus dat neem ik met een pak zout. Het fijne aan die Citroën, waarvan ik nog nooit door 1 exemplaar langs de weg ben blijven staan, vind ik juist dat ze zo lekker goedkoop in onderhoudskosten zijn. Ik doe dat dan wel allemaal zelf, dat dan weer wel. Sinds ik Citroën rijd ben ik geen lid meer van de WW......
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
07 jul 2012 19:08 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: 406 of c5
Ik ook niet,en de C5-3 rijdt als een zonnetje en Ooh wat ben ik blij met mijn lpg tank , meer dan een euro verschil  LPG nu 60 eurocent de liter hier bij Shell.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
07 jul 2012 22:06 |
|
 |
Rowi
|
 Re: 406 of c5
@GW-tje. Een onderhoudsvrije C5. Je hebt kennelijk een uniek exemplaar te pakken. Wees er zuinig op. Als je nooit een Citroën in de berm ziet staan adviseer ik een ogentest. Slecht zicht is ook voor je medeweggebruikers gevaarlijk. Ik stop met deze discussie.
@ TS Benjamin82: Veel wijsheid. Je ziet dat een C5 forum niet direct de juiste plaats is om een objectief antwoord te krijgen op je vraag.
|
08 jul 2012 11:16 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|