Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Nou, ik heb gisteren onze nieuwste aanwinst opgehaald, met THP 155 Automaat (besteld eind december 2011). Productiedatum volgens Orgacalculator 28-2- 2012. Ik hoop dat alle nodige modificaties er nu inzitten zodat ik van deze ongein verschoond blijf.
_________________ L8r, Henk
|
22 maart 2012 10:43 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Een witte zie ik, Henk?
Misschien een mooie fotoreportage....?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
22 maart 2012 10:48 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Gaat er iemand trouwen dan? En ja, een witte, maar dan wel de parelmoer uitvoering.
_________________ L8r, Henk
|
22 maart 2012 12:12 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
JW-NHS schreef: Voor mijn begrip: die plaatjes zijn van een THP pomp?
Groet, JW De pomp in de vorige posting was gewoon een vacuumpomp. Om precies te zijn van een DW8. Dit is een pomp van een THP, zoals je kunt zien is ook deze (net als van de HPI) dmv een keerring gesloten. Ook hier komt de motorolie niet in de pomp. Het losschroeven van de torx boutjes verwijdert alleen de achterste steun-plaat en levert een gesloten pomphuis op. Natuurlijk is dit te demonteren dat zal ik later nog eens doen.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 maart 2012 21:46 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Een beetje off-topic, maar ik neem aan dat alle thp-rijders dit draadje lezen, dus vandaar: Leuk accesoire past ook op de C5 THP http://www.minisport2.com/mini-parts/in ... DVMCS.htmlHoewel de C5 natuurlijk niet het type auto is voor dit soort accesoires blijft het natuurlijk wel grappig 
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
24 maart 2012 22:57 |
|
 |
bgt
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 03 dec 2009 18:07 Berichten: 955 Woonplaats: Voorschoten
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 225000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
_________________ Mvg, Bert C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO 2e auto: C1 /2014
|
27 maart 2012 15:55 |
|
 |
Saab99gl1984
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 jun 2012 19:21 Berichten: 21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Hallo, Ben benieuwd wie er allemaal last hebben van terugkerende problemen. Ben zelf in oktober 2010 een C5 1.6thp (Tourer Ligne Business) gaan rijden. Na 15000 probleemloze kilometers schoot de C5 mei 2011 in de noodloop en was al het vermogen weg. Na een paar keer starten wilde hij weer rijden, maar bleef aanvoelen of hij werd afgeknepen. Gelukkig vlak bij huis en thuis rustig op de hulpverlening kunnen wachten. Check van de hulpverlening gaf een emissiestoring. Volgende dag langs de dealer en daar werd een door Citroen voorgeschreven modificatie uitgevoerd aan de distributieketting. Auto 3 dagen kwijt geweest. Vervolgens weer 15000 km gereden waarna ik in november 2011 regelmatig een emissiestoring kreeg. Door dealer de distributie weer gecontroleerd en afgesteld. Auto weer 3 dagen kwijt. Medio mei weer 15000km verder begon hoorde ik bij een koude start een ratel die na een minuutje verdween. Mate waarin ik sneller op een hogere snelheid kon rijden bepaalde de duur van de ratel. Weer naar de dealer om hen een koude start te laten doen. Volgende dag bevestigde men mijn vermoeden: de distributieketting liep niet helemaal fris, maar gezien de eerdere aanpassingen wist men het niet helemaal meer. Citroen Nederland werd bijgeschakeld en vervolgens zelfs Citroen Frankrijk. Na wat druk op de dealer kwam men met de oplossing om de distributieketting, de spanner(s) en rollers te vervangen. Alles nog steeds onder garantie. Na 8 dagen had ik de C5 weer terug en kwam het vertrouwen weer terug en dacht ik over een week of wat lekker met de C5 naar Frankrijk te kunnen tuffen. Helaas heb ik vandaag na zo'n 1000 km weer een motorstoring te pakken. Ben er nog niet uit of ik nu boos, verdrietig, moedeloos, teleurgesteld of een combinatie hiervan ben...... Weet wel dat ik in 50000km met de C5 meer ellende heb gehad dat met al mijn andere auto's in 600.000km bij elkaar. Groeten, Alexander
_________________ Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013 Prive: Ford Fiesta 1.4 2008 Saab 99 GL 1984
Vroeger: Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd) Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
|
14 jun 2012 20:47 |
|
 |
Saab99gl1984
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 jun 2012 19:21 Berichten: 21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Hallo,
Vrijdag te horen gekregen dat ik de auto voorlopig niet terug krijg. Nokkenasverstelling gecontroleerd en staat goed zodat uitgesloten is dat daar een fout is gemaakt. Maandag gaat men in opdracht van Citroen NL de distributieketting opnieuw 'inleren'. Geen idee hoe men dat wil gaan doen. Heb enige autokennis en sleutelervaring. Ook wel eens een distributieketting in hsnden gehad, maar inleren kan ik niet plaatsen.
Mocht dit niet gaan werken dan gaat men de nokkenas vervangen. Hoewel men stap voor stap werkt om alles uit te kunnen sluiten kost het mij moeite vertrouwen te krijgen en te houden in een structurele oplossing.
Alexander
_________________ Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013 Prive: Ford Fiesta 1.4 2008 Saab 99 GL 1984
Vroeger: Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd) Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
|
17 jun 2012 20:53 |
|
 |
Robbert
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Stand van zaken met 'inleren' distributieketting?
|
03 jul 2012 20:18 |
|
 |
Saab99gl1984
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 jun 2012 19:21 Berichten: 21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Hallo,
Inleren mocht niet baten. Na controle bleek de ketting toch buiten de toleranties te staan waardoor het motormanagement een foutmelding gaf. Men gaf eerder aan de ketting de vorige keer maximaal te hebben gespannen. Nu bleek men de spanner een aantal extra slagen te kunnen geven waardoor de ketting weer binnen de toleranties zou staan. Al met al een verhaal waar ik redelijk op ben gaan doorvragen zonder dat het beeld nu beter werd. Waarom was de kettingspanner nu verder op te spannen terwijl deze vorige keer al maximaal zou zijn aangespannen? Als hij de vorige keer maximaal is aangespannen waarom loopt hij dan binnen 1500km buiten de toleranties? Wie garandeerd mij dat dit niet weer gaat gebeuren de komende weken? Antwoord was vaag en niet bevredigend, ketting zou zijn gerekt. Snap dat hij dat doet, maar bij volgens hen maximale opspanning zo ver rekken dat hij al weer buiten tolerantie staat? Is deze ketting wel goed? Via leasemaatschappij een second opnion gevraag van Citroen NL. Deze zijn akkoord gegaan om na zo'n 1500km alles nogmaals na te lopen.
Vandaag de C5 bij hen gebracht en na controle bleek de distributie goed te staan. Dat is dan stap 1 die goed gaat. Wel heeft men weer een nieuwe foutmelding te pakken. Dit keer de pingelsensor. Morgen gaat het inlaatspruitstuk er vanaf om vast te stellen of dit vervuild is. Teruggelezen in dit topic dat dit een gevolg zou zijn van de directe inspuiting. Hopelijk morgen mijn auto terug. Kan ik nog twee dagen rijden voordat hij mee mag naar Zuid Frankrijk.
Mocht het probleem zich nogmaals voordoen dan is het wat mij betreft einde oefening voor de C5.
Alexander
_________________ Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013 Prive: Ford Fiesta 1.4 2008 Saab 99 GL 1984
Vroeger: Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd) Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
|
03 jul 2012 22:13 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Uit jouw verhaal begrijp ik dat je met een receptionist oid hebt gesproken, qua ketting is het iets van klok en klepel en wordt het idd niet duidelijker.
Maar een geruststelling: De citroenorganisatie is wel goed getraind om de thp motor goed te krijgen. Daar is voldoende aandacht aan besteed. Er zijn een aantal problemen waarvoor aanpassingen zijn. Soms gaat het in een keer goed, maar soms treden een paar dingen na elkaar op waardoor de indruk bestaat dat de vorige reparatie niet goed is gebeurd.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
03 jul 2012 23:00 |
|
 |
Saab99gl1984
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 jun 2012 19:21 Berichten: 21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Hallo,
Na een reiniging van het blok, een aansluitende oliewissel en een softwareupdate mbt de EGR-klep de C5 weer mee gekregen. Hij rijdt weer als vanouds en ik blijf duimen dat we nu het probleem echt hebben aangepakt. Ben blij dat ik zelf deze inspectie heb afgedwongen want het was niet uitgesloten dat de vervuiling van het blok de komende vakantiekilometers voor problemen had gezorgd.
Kreeg van de werkplaatschef en later van de receptionist een uitgebreide uitleg wat men had aangetroffen. De vervuiling werd aangeduid als 'we hebben erger gezien' en de oorzaak voor de vervuiling (egr) i.c.m directe inspuiting hebben we ook bij stil gestaan.
Hoop echt dat dit het laatste deel van het hoofdstuk ellende met een C5 was!
Alexander
_________________ Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013 Prive: Ford Fiesta 1.4 2008 Saab 99 GL 1984
Vroeger: Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd) Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
|
04 jul 2012 21:18 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Een Software update van de EGR klep Zo'n klep heeft de THP niet: viewtopic.php?f=54&t=8514&p=375424&hilit=egr#p375424 ...... Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
05 jul 2012 14:52 |
|
 |
Saab99gl1984
C5club Rookie
Geregistreerd: 14 jun 2012 19:21 Berichten: 21
Auto: Voorheen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Noir
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Hmmmm geen EGR? Ik heb altijd begrepen dat bij koude motor een deel van de uitlaatgassen teruggeleid wordt om nogmaals een verbranding mee te maken. Misschien heb ik zelf per abuis de term klep genoemd. Ik doel op het systeem dat deze uitlaatgasrecirculatie regelt al dan niet met EGR-klep. Mocht dat ook niet kloppen dan hoor ik het graag Alexander
_________________ Zakelijk: Volvo V60 T3 Kinetic 2013 Prive: Ford Fiesta 1.4 2008 Saab 99 GL 1984
Vroeger: Visa 11 RE uit 1986 (helaas op zijn dak geëindigd) Citroen C5 Tourer 1.6thp Ligne Business 2010 (motor helaas niet storingsvrij te krijgen)
|
05 jul 2012 16:00 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: 1.6THP "problemen" ?
Ja in grote lijnen klopt het wel, deze motor heeft inderdaad geen egr-klep, maar het motormanagement regelt wel een bepaalde egr-werking.
Inderdaad verandert er onder andere wat aan deze egr-werking in de nieuwe software.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
05 jul 2012 22:29 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|