Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Hallo Citrofielen,
Ik heb mijn C5 laten uitlezen omdat ik de melding storing uitlaatgas kreeg. Als foutcode werd gegeven: brandstofcorrectie bank 1. wie kan mij vertellen waar de fout ligt en welk onderdeel.
Alvast bedankt voor jullie reactie(s).
De fout geeft aan dat ie uit het correctie bereik loopt. Vaak komt dat doordat de lpg installatie niet voldoende gas kan leveren. Computer reageert door steeds meer in te willen spuiten, maar op gegeven moment loopt ie uit regelbereik.
Oorzaak is dan druk regelaar, verdamper of lpg injectoren.
Sinds december 2012 heb ik dagelijks de melding storing emissiesysteem. In januari 2013 heeft de garage mij geadviseerd 4 injectoren te vernieuwen. Dat heb ik laten doen en sindsdien rijdt ie beter, echter de foutmelding blijft.
Na drie maanden te hebben doorgereden (er is niets ontploft of zo) kwam vanochtend tijdens het inlezen de melding brandstofcorrectie bank 1 in beeld.
Ik ben erg benieuwd naar de oorzaak en hoe je de foutmelding brandstofcorrectie hebt opgelost.
Hoi Jack,
Verder niets aangedaan. Heb met de melding leren leven/rijden. Wat de andere leden aangeven, zoals verdamper, drukregelaar ed ga ik mettertijd wel vervangen. Zijn te veel factoren voor 1 probleem.
Ik weet niet of dat zo verstandig is. Immers, als je auto teveel moet bijregelen om bij lambda 1 te komen vanwege een tekort of overschot aan iets, dan biedt je je kat een verkeerd mengsel aan. Te arm leidt tot oververhitting, te rijk leidt tot naverbranding in je uitlaat. Beide zaken waar je kat op de lange duur niet blij van wordt.....