Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De pijpen zitten zo dat het wel heel gek moet lopen wil daar een steen eerst door de lamellen heen boren om de lak van de pijp te beschadigen.
De steenslag komt niet zomaar door de lamellen heen. En het kippengaas is te grof om steenslag tegen te houden die wel tussen de lamellen kunnen.
Ik heb het idee dat er geen coating opzit die de pijpen geschermd tegen pekelwater en andere ongerechtigheid die het metaal aantasten.
De steenslag komt niet zomaar door de lamellen heen. En het kippengaas is te grof om steenslag tegen te houden die wel tussen de lamellen kunnen.
Ik heb het idee dat er geen coating opzit die de pijpen geschermd tegen pekelwater en andere ongerechtigheid die het metaal aantasten.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat eerste geldt/gold idd voor 3 modellen, ik heb echter nog nooit gemerkt dat een immitatie condensor beter was. Sterker nog, ik trof wel eens 'originele' condensors in de aftermarket-doos aan, ofwel aftermarket condensors in de originele doosC5V6EXCLUSIVEBREAK schreef: en aangezien de condensors van citroen meuk zijn en net vloeipapier is is het gauw klaar!.
Wat al eerder genoemd werd zijn de aftermarket condensors beter! .

Het valt te betwisten maar jou stelling gaat zeker niet in alle gevallen op.
Overigens gaan een heleboel condensors vroegtijdig stuk, en niet alleen van PSA weet ik uit ervaring.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Haha ok!
Wij hebben het nog niet gehad in ieder geval!
Maar wat betreft andere condensors heb je ook wel gelijk in hoor!

Wij hebben het nog niet gehad in ieder geval!
Maar wat betreft andere condensors heb je ook wel gelijk in hoor!

Greetz Martijn

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Zoveel verschillende fabrieken zullen er ook niet zijn die condensors maken. Kans is zeker aanwezig dat ze uit dezelfde fabriek rollen.
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 sep 2010 22:36
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 199000
Kleur: rood metallic
Heb net hetzelfde probleem gehad. Bij laten vullen ( 90 euro ex btw!) en 2 dagen later weer geen koude lucht.!!
Verder gezocht, condensor lek. Vervangen is enige optie. Daar gaat weer 270 euro + btw en arbeidsloon.
Heb de 2e keer de vulling niet hoeven betalen. Schrale troost...
Verder gezocht, condensor lek. Vervangen is enige optie. Daar gaat weer 270 euro + btw en arbeidsloon.
Heb de 2e keer de vulling niet hoeven betalen. Schrale troost...
C5 (III) 1.6 Tourer THP Exlusive, C5 (III) Tourer 1.6 HdIf ,C5 (I) 2.0 Break Prestige, Xantia 2.0i, BX 19TZI, BX Break 19TRS
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
koopje !! condensor is meestal veel duurder namelijk ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 20 sep 2008 14:16
Auto: C5-3 tourer
Opties: Navidrive, wegklapbare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 152000
Kleur: Zwart
Locatie: Heerlen
Contacteer:
Gister was het eindelijk weer eens warm en hoppakee weer geen koude lucht. Net bij de garage ingeleverd en een aircoslang gesprongen door de druk. 440 euro. In mijn ogen garantiewerk maar daar waren zij het niet mee eens. Uiteindelijk op 280 en gratis vervangend vervoer uitgekomen. Nog steeds niet mee eens maar geen zin en vooral tijd in lange discussies.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik begrijp je standpunt!
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Garage heeft de lekke slang vorige keer over het hoofd gezien
2. De slang is later lek geworden.
Het valt vrijwel niet aan te tonen of het optie 1 of 2 betreft. Dat is het lastige punt.
De mogelijkheid 2 is zeker aanwezig (ervaring mee). Zo'n slang gaat vaker stuk/lek bij het type dat jij hebt.
Maar leuker was het geweest als het probleem in een keer was opgelost natuurlijk.
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. Garage heeft de lekke slang vorige keer over het hoofd gezien
2. De slang is later lek geworden.
Het valt vrijwel niet aan te tonen of het optie 1 of 2 betreft. Dat is het lastige punt.
De mogelijkheid 2 is zeker aanwezig (ervaring mee). Zo'n slang gaat vaker stuk/lek bij het type dat jij hebt.
Maar leuker was het geweest als het probleem in een keer was opgelost natuurlijk.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Is dit iets wat relatief meer bij PH3 voorkomt of ook bij de Ph1 en 2. Bij mijn PH1 heb ik nooit problemen gehad met de Condensor maar bij mijn PH2 was hij al direct stuk na aankoop. (Vervangen onder garantie.)
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het is zogezegd een typisch eerste serie ph3 probleem. Bij de ph1 en 2 komt het relatief weinig voor.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website