Storing in stroomstekker trekhaak?
Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Storing in stroomstekker trekhaak?
Trekhaak aansluiting 13 polig, mis mijn spanning op nr 6 remlicht. Krijg mijn contra stekker van de haak niet los, maar als ik doormeet van nr 6 kom ik achter in de bak bekledingsbak er uithalen) in een draden bundel wel een lila draad tegen ,dus die verbinding is er wel maar geen spanning als remlicht branden. Tis de goede bundel, andere draden werken goed. Bundel loopt naar de andere kant ( achter de bekleding) wel ook twee relais zitten en de lila draad ( welke dikker is dan de andere kleuren). Wel spanning op andere draden van relais en schakelen doen ze ook maar geen spanning op de lila. Er zit ook nog een PSA kastje van Bosch in de wielbak waar de draden heen gaan maar is nu moeilijk bij te komen door de lpg tank. Aftakken van de achterlicht naar twee lampen extra zal wel te zwaar zijn voor alles of ik zou er een relais tussen moeten zetten om er stroom op te krijgen. Op de contactdoos staan wel twee konstante stroomdraden. Ik weet niet als het voorheen goed heeft gewerkt of dat gasinbouw er wat er mee te doen heeft gehad. Maar er nogs een goed over nadenken wat te doen. Zekering waren goed.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
10 jun 2012 15:15 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
 Re: Storing in stroomstekker trekhaak?
Ik zal wel er eens foto's van maken.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
15 jun 2012 18:09 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
Heb je een originele citroen bunbdel of eentje van een andere leverancier?
Dat de rest het wel doen betekent dat het kastje het in elk geval doet. Dat kastje heeft eignelijk alleen maar een can bus aansluiting om deze signalen te genereren. Dus hoef je alleen naar de draden bundel tussen kastje en stopcontact te kijken. Of het kastje zelf is stuk.
15 jun 2012 21:04 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
Het is allemaal orgineel door de dealer ingezet bij levering.! Als ik de nr 6 een meter op zet zie ik het signaal in de kofferbak op de draad zitten ( iets dikker dan bijna de rest) lila kleur, en die bundel gaat naar dat Bosch PSA kastje. Dus die verbinding is er wel maar geen spanning terwijl de rest het wel doet. 
klik
|
15 jun 2012 22:43 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Betreft het een zwarte module of een beige module?
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 jun 2012 22:56 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
Zwart kastje.
klik
|
15 jun 2012 23:20 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Origineel materiaal dus. Op een of andere manier komt me dit bekend voor, alleen kan ik me niet meer herinneren wat toen het probleem was. In principe meld je je het beste bij de dealer die de boel heeft ingebouwd om de boel eens te checken, ondertussen kan ik mooi ff nadenken voor als het nog nodig mocht zijn.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
15 jun 2012 23:57 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
Vandaag maar even via een bypass remlichtstroom naar mijn trekhaakdoos voeren. Ik heb een autorelay gekocht die ik bekrachtig door mijn remlicht draadje, en zo stroom op mijn contactdoos nr 6 zet, heb ik op mijn kar ook weer remlichten! Het relay gebruikt 153 mA het achterremlicht zelf 21watt 1.75 A en op het kabelboompje staat dat je niet meer mag belasten dan 10mA. Eerst maar eens proberen als het invloed heeft op de verlichting. Lijkt mij toch niet veel op de 1.75A en dan 153mA meer?  De remlichten op de kar worden via het relay met 12v aan gestuurd en hebben geen invloed op het geheel. Op de contact doos zit de 12v extra voor caravan verlichting enz. waar ik het in de auto van af tap.
klik
|
24 jun 2012 13:27 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
Is het gelukt Herman ?
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
24 jun 2012 17:32 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Naar boven
|
Nu mijn aanhanger verder ombouwen naar 13 polig, kan ik eindelijk mijn ladder weer ophalen.! Met de lexia nog alles doorgenomen en er waren foutmeldingen bij mijn rechter achterremlicht. Nu alles weg en weggebleven. Vandaag toch noch nuttig besteed met die regen. 
klik
|
24 jun 2012 17:35 |
|
 |
|