Enkel michelin's onder mijn C5 ( of Citroen ) ?

Totaal aantal stemmen: 530
Ja ... (318) 60%
Nee ... (169) 32%
Anders , zie antwoord ... (43) 8%
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De RainExpert is er in de maat 215/55-16 93V, met wél de goede LI dus.
De vraag is echter ook of de slijtage niet extra hard gaat, nu het een V is ipv de W die normaliter onder de C5 PH2 ligt.

De RainSport is er wél als 93W, en kost maar een tientje meer dan de RainExpert in die maat.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 409
Lid geworden op: 22 apr 2012 22:08
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Ik heb geen idee wat er normaliter onder de Ph2 ligt, deze Uniroyals zaten er onder, zien er tof uit, rijden goed, en aangezien ik gemiddeld de 120 niet eens haal, laat staan de 240, zal deze band (voor mij) wel zeer geschikt zijn schat ik zo in....
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
"...wat er normaliter onder de Ph2 ligt," kan je vinden in de linkerdeurstijl vooraan: daar staat wat er normaal op moet, minder betekent afkeur wanneer loadindex en max. toegelaten snelheid van je banden lager liggen dan vereist voor jouw C5.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
In Nederland word bij de keuring alleen gekeken naar het profiel en of op een as beide banden radiaal of diagonaal zijn...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
ha ok, in België kunnen je winterbanden wel een lagere max. toegelaten snelheid hebben. Dit moet dan met een sticker op je dashboard.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Tja, als het goed is moet een M-band er wel uit gehaald worden.

Maar met een H kom je vrijwel zeker al weg.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Moet je niet 2 identieke banden op 1 as hebben?
Dat dacht ik altijd, dus hetzelfde merk en profiel..
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
zelfde maat en zelfde type (R/D)
C4GP 2.0 16V LPG-G3
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Diagonaal, zijn die er nog? :smt017

Verschillende loopvlakken maakt niet uit dus, links een zomerband en rechts een winterband bijv.
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!

When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.

Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Nope , zelfde type is voldoende ....
Of je dit vervolgens wil is m.i. een tweede.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
KWW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ploffie schreef:Diagonaal, zijn die er nog? :smt017

Verschillende loopvlakken maakt niet uit dus, links een zomerband en rechts een winterband bijv.
mocht je dan eens aquaplanneren kan je tenminste lekker scheef gaan :smt023
Gebruikersavatar
EW
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ploffie schreef:Diagonaal, zijn die er nog? :smt017
Yups.
Ik begreep dat er zelfs nog auto's nieuw op afgeleverd worden...

Een paar van die koreaanse mini's.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
C5-er schreef:"...wat er normaliter onder de Ph2 ligt," kan je vinden in de linkerdeurstijl vooraan: daar staat wat er normaal op moet, minder betekent afkeur wanneer loadindex en max. toegelaten snelheid van je banden lager liggen dan vereist voor jouw C5.
hangt ook af wat je pgv nummer aangeeft...
het kan zijn dat die ook andere types weer geeft...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
jaapj schreef:Ik heb geen idee wat er normaliter onder de Ph2 ligt, deze Uniroyals zaten er onder, zien er tof uit, rijden goed, en aangezien ik gemiddeld de 120 niet eens haal, laat staan de 240, zal deze band (voor mij) wel zeer geschikt zijn schat ik zo in....
rijdt ook super op nat wegdek...
heb vroeger nooit anders gereden dan uniroyal...
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 409
Lid geworden op: 22 apr 2012 22:08
Auto: c5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 155000
Kleur: zwart
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
EW schreef:In Nederland word bij de keuring alleen gekeken naar het profiel en of op een as beide banden radiaal of diagonaal zijn...
Nieuwsgierig als ik dan ben kom ik bij de RDW --> APK alleen tegen dat het luchtbanden moeten zijn, niet beschadigd, geen uitstulpingen, 1,6 mm profiel, en dezelfde maat op één as. En nog wat onzin dat hier niet ter sprake is gekomen.

En de spanning moet goed zijn (!) :o
Dus radiaal en diagonaal op 1 as mag blijkbaar zelfs, als het maar dezelfde maat is....
Plaats reactie