C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Auteur |
Bericht |
Xantippe
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:25 Berichten: 21 Woonplaats: Oss
Auto: Berline
Opties: Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 8911
Productienummer: 10082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 101.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Een kennis rijdt al sinds 2003 een Renault Laguna 1.8i 16v Break uit 1996. Hij is echt iemand die een auto gewoon helemaal oprijdt...en dat is in het geval van de Laguna nu wel het geval...oftewel...om door de volgende APK te komen zal er te veel moeten geinvesteerd.
Bij een bedrijf in Rosmalen zag hij een C5 phaseII Break uit 2005 staan. Ook met een 1.8 motor. Voor zijn leeftijd en de KM stand vond hij hem wel netjes geprijsd. Maar je kent het...op verjaardagen heeft iedereen wel een bepaalde mening. Een C5 was volgends de meeste niet een erg betrouwbare auto. Maar ik meen zelf dat de C5 vanaf 2004 toch wel een stuk beter is geworden dan het vorige model. Alleen....de 1.8i 16v motor...is die niet wat onderbemeten voor zo'n stevige auto? En hoe zit het met het verbuik? Niet dat het een stevige rijder is...maar hij gaat wel ieder jaar op vakantie naar Oosterijk. Kan het allemaal wel met een 1.8je....of kan hij beter verder kijken naar een 2.0? En belangrijker...wat zijn de typische zwakke plekken van een C5 phaseII?
_________________ Pieter van Hasselt, Citroen-addict
C5 2.0 Linge Prestige april 2001 Zilvergrijs C3 1.2 82pk Feel 2020 Ex C5 1.8 Differance2 2004 Zwart Ex C5 1.8 Differance2 2003 Zilvergrijs Ex C4 1.6 VSX+ Coupe 2005 Ex Xantia 1.8 Break 2000 Ex C3 1.6 e-HDi 2012
_________________
|
20 mei 2012 15:43 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33529 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Als je er niet een zware caravan achter hangt is een 1.8 voldoende ( is natuurlijk geen stoplichtsprinter ) ... Vanaf medio 2003 ( modificaties ) komen er weinig kinderziektes voor, uiteraard de gebruikelijke " probleempjes " B.v. achterruitje, achterremmen , handremkabels, stadslampjes ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
20 mei 2012 15:51 |
|
 |
Timo 1972
C5club Executive
Geregistreerd: 03 jun 2011 19:31 Berichten: 1797 Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
als het deze is is het wel een hele standaard uitvoering (heel erg kaal voor een c5) http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 40921.html
_________________ Groetjes Timo Nu Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3 Vorige auto's Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001 Fiat bravo 1.4 sx 1998 Fiat Tipo 1.4 s 1992 Peugeot 405 1.9 GLD 1989 Nissan Micra 1.0 dx 1987 Suzuki sj410 1985 (jeep) Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
|
20 mei 2012 15:56 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Ik vind het met die betrouwbaarheid erg meevallen en als hij van een Renault komt wordt het er zeker niet slechter op.
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 mei 2012 17:27 |
|
 |
Joslenssen
C5club Bikkel
Geregistreerd: 18 apr 2010 18:08 Berichten: 264 Woonplaats: Sittard
Auto: Renault Twingo
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
kilometerstand: 155.500
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Motor is sterk genoeg, zelf met de caravan (ca. 950Kg) vorig jaar naar Oostenrijk geweest zonder problemen. Kom iedere berg omhoog, ook de binnenwegen. Het verbruik van mijn C5 is ca. 8,9L/100Km. waarbij ik dan hoofdzakelijk kortere stukken overbrug, als ik langere stukken rij is hij dan ook zuiniger. Ik heb mijn C5 nu ca 2 jaar en heb 25.000Km ermee gereden zonder enig probleem. Het enige wat ik moet doen is tanken en af en toe wat olie bijvullen. (op 25.000Km 2Ltr. olie bijgevuld). Dus wat betrouwbaarheid betreft kan het bij mij niet beter. Veel succes. 
|
20 mei 2012 17:40 |
|
 |
Xantippe
C5club Rookie
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:25 Berichten: 21 Woonplaats: Oss
Auto: Berline
Opties: Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 8911
Productienummer: 10082
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 101.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
@Timo, dat is hem. Kaal....het is maar hoe je het bekijkt. De Laguna is een RN uitvoering...kale uitvoering dus. Daar zit niet eens een toerenteller in! Dus zaken als CC, airco en een CD-speler zijn voor hem al uiterste luxe @Menno & Jos, een caravan heeft hij niet. Wel een klein aanhangwagentje waar zelfs een Subaru Justy 1.2 uit 1992 nog prima mee uit de voeten kan. Zijn eigen waren...een ruime station (2 kinderen), zachte stoelen en vering (rugklachten), niet zo heel oud, niet meer dan 150.000 km en niet duurder dan 6000 euro. De Peugeot 406 vond hij niet zo lekker rijden en een andere mooie Laguna met die eisen stond niet echt in de buurt. Dus kwam hij uit bij deze C5.
_________________ Pieter van Hasselt, Citroen-addict
C5 2.0 Linge Prestige april 2001 Zilvergrijs C3 1.2 82pk Feel 2020 Ex C5 1.8 Differance2 2004 Zwart Ex C5 1.8 Differance2 2003 Zilvergrijs Ex C4 1.6 VSX+ Coupe 2005 Ex Xantia 1.8 Break 2000 Ex C3 1.6 e-HDi 2012
_________________
|
20 mei 2012 19:09 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
In de Renooit moet tie 13,6 kg per pk veplaatsen, met de C5 1.8 slechts 11,9 kg per pk. Dat wordt dus een snelheidsbeleving Kortom, als mijnheer goed uit de voeten kan met zijn huidige auto, hoeft hij de 1.8 niet te laten staan omwille van de motor. Maar dit is een instapmotor, met ook alleen instapuitrustingen. Wil je wat luxer, dan komt vanzelf de 2.0 motor in beeld. Gezien de wensen & verwachtingen: liever een goede 1.8 dan een slechte 2.0. Maar dan toch zou ik doorzoeken naar een goede 2.0 met meer uitrusting voor de prijs van de genoemde 1.8. Lastig hè ? gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
20 mei 2012 19:25 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Op gaspedaal kom je met de genoemde keuze bij deze auto uit. Als enige op dit moment. Volgende week is de keuze misschien weer wat ruimer. Maak geen haast........
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
20 mei 2012 19:41 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Als je een auto wilt oprijden kan er maar beter weinig luxe in zitten. Dt soort dingen gaan toch als eerste kaput.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
21 mei 2012 08:55 |
|
 |
AJB
C5club Fan
Geregistreerd: 28 maart 2008 17:54 Berichten: 85 Woonplaats: Haarlem
Auto: Geen
Brandstof: Hybride
Naar boven
|
 Re: C5 Phase II 1.8i Break...doen of laten?
Ik ben sinds een maand of 5 van van een 1.8 naar een 2.0 gegaan. Van een Ph1 naar een Ph2. Van een handbak naar een automaat. De 2.0 heeft echt meer power. Merkte het de laatste wintersport. Op de autobahn veel makkelijker 160 en in de bergen bergop echt een verschil. Trok nu makkelijk er langs, was met de 1.8 nog wel eens hangen en wurgen.
De 1.8 heb ik nooit onder bemeten gevonden. Als het eenmaal rolt zijn ze best rap. Opgang komen is niet het sterke punt van een C5. Misschien van een V6 wel, die zijn alleen bijna niet te vinden.
De 1.8 was wel zuiniger dan de 2.0 ik rij op LPG. Verschil tussen 1:9,5 en 1:8,5. veel korte stukjes (ja dat is slecht!) Op de autobahn bij constant 150/160. 1:10,5 Dat maakt niet uit tussen 1.8 en 2.0.
_________________ Had: Citroen C5 Break 2.0 16 V Exclusive (PhII) (productiedatum: 14 Oct 2005) Had: Citroen C5 Break 1.8 16V Ligne Prestige (PhI) (rijdt nu ergens in Afrika) Wil: Nooit meer een auto.
Vroeger: Vivaro 2.5 CDTI, Vivaro 1.9 DTI, Pajero 3.2 DiD, Polo station 1.4, Corsa Dci, Marbella 1.0, Golf V5 (2.3), Polo 1.0
Zit: dagelijks in de trein....
|
21 mei 2012 17:30 |
|
 |
|