Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:09
Auto: c5 1.8 Berline Ligne Business
Opties: zelfdimmende binnenspiegel, PDC
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.000
Kleur: licht blauw
Locatie: Geleen
De ongecodeerde ECU is gearriveerd en gemonteerd. Resultaat is 0,0. Nog steeds is de motor niet aan de praat te krijgen!! Echt balen.
Nu maar weer eens onderzoeken wat het is. Vonk, benzine, compressie alles nalopen.
Ik denk dat het langzaam het einde wordt voor de C5..helaas.
Nu maar weer eens onderzoeken wat het is. Vonk, benzine, compressie alles nalopen.
Ik denk dat het langzaam het einde wordt voor de C5..helaas.
Citroen C5 - comfort sur plus! -
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:09
Auto: c5 1.8 Berline Ligne Business
Opties: zelfdimmende binnenspiegel, PDC
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.000
Kleur: licht blauw
Locatie: Geleen
De auto vonk niet! Dat hebben we nu geconstateerd.
Kan dit aan de krukas sensor liggen? Weet iemand waar die zit op het motorblok?
Kan dit aan de krukas sensor liggen? Weet iemand waar die zit op het motorblok?
Citroen C5 - comfort sur plus! -

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 03 dec 2011 09:42
Auto: Break exclusief 2.0 16V
Opties: elec schuifdak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 230000
Kleur: eyt
Locatie: Culemborg
krukas of nokkenas sensor, nokkenassensor zit rechts bovenop krukas ergens onder aan de achterzijde dacht ik
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Je schrijft een ONGECODEERDE ECU, wat bedoel je hiermee?
Ongecodeerd kan hij nooit werken, dan is hij niet vrijgegeven door de bsi
Ongecodeerd kan hij nooit werken, dan is hij niet vrijgegeven door de bsi
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is één.
Maar verder begrijp ik niet dat er een ECU gewisseld wordt terwijl de ontsteking het niet doet.
Groet,
JW
Maar verder begrijp ik niet dat er een ECU gewisseld wordt terwijl de ontsteking het niet doet.
En dat terwijl er eerder geschreven werd:rudge schreef:De auto vonk niet! Dat hebben we nu geconstateerd.
Kan dit aan de krukas sensor liggen? Weet iemand waar die zit op het motorblok?
Begrijp jij het wel?rudge schreef:De auto heb ik vandaag afgesleept van de garage naar huis. De stand van zaken op dit moment:
-brandstofpomp doet het
-bobines zijn goed en bougies ook
-er is brandstof druk
-er is compressie
Groet,
JW
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Nee totaal niet
Ik ben van mening dat een heldere communicatie vereist is wanneer dit soort gevallen (hoe goed bedoeld ook) op een forum worden besproken. Anders heeft echt niemand er wat aan

Ik ben van mening dat een heldere communicatie vereist is wanneer dit soort gevallen (hoe goed bedoeld ook) op een forum worden besproken. Anders heeft echt niemand er wat aan

Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:09
Auto: c5 1.8 Berline Ligne Business
Opties: zelfdimmende binnenspiegel, PDC
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.000
Kleur: licht blauw
Locatie: Geleen
De citroen dealer stelde dat de ECU defect was. Nou om toch maar enig vertrouwen in de dealer te stellen heb ik een ongecodeerde ECU/BMI gekocht. Deze bezit GEEN code en heeft geen referentie nodig met de sleutel, contactslot en BSI.
Nadat de nieuwe BMI geplaatst is bleek dat de motor nog niet aanslaat. Toen hebben we de ingredienten van een lopende motor opnieuw nagelopen (compressie, vonk, brandstof). De bougies vonken niet dat is de nieuwste conclusie.
Nu zou een mogelijkheid kunnen zijn dat het aan de krukassensor ligt. Dat verklaart ook waarom de motor onder het rijden ineens uitviel en waarom nu de bougie niet vonken.
De krukassensor hebben we doorgemeten met een Ohm meter en deze geeft een oneindig grote weerstand. Het lijkt er dus steeds meer op dat de krukassensor het euvel is. Vandaar mijn vorige vraag.
Maandag haal ik een nieuwe krukassensor en dan maar weer eens proberen.
Nadat de nieuwe BMI geplaatst is bleek dat de motor nog niet aanslaat. Toen hebben we de ingredienten van een lopende motor opnieuw nagelopen (compressie, vonk, brandstof). De bougies vonken niet dat is de nieuwste conclusie.
Nu zou een mogelijkheid kunnen zijn dat het aan de krukassensor ligt. Dat verklaart ook waarom de motor onder het rijden ineens uitviel en waarom nu de bougie niet vonken.
De krukassensor hebben we doorgemeten met een Ohm meter en deze geeft een oneindig grote weerstand. Het lijkt er dus steeds meer op dat de krukassensor het euvel is. Vandaar mijn vorige vraag.
Maandag haal ik een nieuwe krukassensor en dan maar weer eens proberen.
Citroen C5 - comfort sur plus! -

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De dealer heeft dit ook niet kunnen tackelen? 

Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:09
Auto: c5 1.8 Berline Ligne Business
Opties: zelfdimmende binnenspiegel, PDC
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.000
Kleur: licht blauw
Locatie: Geleen
JW-NHS schreef:Dat is één.
Maar verder begrijp ik niet dat er een ECU gewisseld wordt terwijl de ontsteking het niet doet.En dat terwijl er eerder geschreven werd:rudge schreef:De auto vonk niet! Dat hebben we nu geconstateerd.
Kan dit aan de krukas sensor liggen? Weet iemand waar die zit op het motorblok?Begrijp jij het wel?rudge schreef:De auto heb ik vandaag afgesleept van de garage naar huis. De stand van zaken op dit moment:
-brandstofpomp doet het
-bobines zijn goed en bougies ook
-er is brandstof druk
-er is compressie
Groet,
JW
De onderdelen zijn wel goed maar er is geen vonk. Dus de garage heeft de onderdelen vermoed ik apart getest om te zien of ze werken. Ze worden waarschijnlijk niet aangestuurd.
Sorry dat het allemaal zo verwarrend of onsamenhangend klinkt.
Citroen C5 - comfort sur plus! -
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:09
Auto: c5 1.8 Berline Ligne Business
Opties: zelfdimmende binnenspiegel, PDC
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.000
Kleur: licht blauw
Locatie: Geleen
De rol van de dealer kan ik kort over zijn; zij willen deze auto niet repareren omdat ie te veel foutcodes heeft. Echt bizar.
De gewone garage heeft ook een dubieuze rol gespeeld als ze de krukassensor niet gecontroleerd hebben maar wel 6 uur diagnose factureren!
De gewone garage heeft ook een dubieuze rol gespeeld als ze de krukassensor niet gecontroleerd hebben maar wel 6 uur diagnose factureren!
Citroen C5 - comfort sur plus! -
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Wat ik niet snap is de dealer niet gelijk gecontroleerd heeft of er vonk is, en zo niet dan naar de krukaspositiesensor kijkt en doormeet.
Dat is het eerste wat ik onderweg altijd deed (als wegenwacht)
Je gaat toch niet lukraak onderdelen vervangen in de hoop dat die het dan weer doet. Dat is mijn idee
En als het een dealer is dan is mijn vertrouwen compleet weg en wil hij alleen maar omzet hebben in onderdelen.
Dat is het eerste wat ik onderweg altijd deed (als wegenwacht)
Je gaat toch niet lukraak onderdelen vervangen in de hoop dat die het dan weer doet. Dat is mijn idee
En als het een dealer is dan is mijn vertrouwen compleet weg en wil hij alleen maar omzet hebben in onderdelen.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 feb 2009 12:09
Auto: c5 1.8 Berline Ligne Business
Opties: zelfdimmende binnenspiegel, PDC
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.000
Kleur: licht blauw
Locatie: Geleen
hoi willyb,
We hebben de garage alleen diagnose laten stellen. Als hoogstwaarschijnlijke oorzaak kwam men daar tot de conclusie dat de BSM defect was. Deze heb ik daarom zelf gekocht en vervangen.
Samen met een vriend ben ik nu zelf aan de slag gegaan. De auto staat nu roerloos bij een vriend achterom.
We hebben de garage alleen diagnose laten stellen. Als hoogstwaarschijnlijke oorzaak kwam men daar tot de conclusie dat de BSM defect was. Deze heb ik daarom zelf gekocht en vervangen.
Samen met een vriend ben ik nu zelf aan de slag gegaan. De auto staat nu roerloos bij een vriend achterom.
Citroen C5 - comfort sur plus! -
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Als de garage een citroen dealer was dan heeft hij dat met een Lexia gedaan, maar dit is slechts een hulp middel en is niet heilig.
Logisch nadenken en weten wat je doet is beter.
Wij hadden onderweg ook geen uitlees apparatuur en konden toch meestal de storing lokaliseren en repareren.
Storing zoeken punt een, benzine ja of nee, punt twee, vonk ja of nee.
Geen benzine, luisteren of de pomp draait, ja of nee. Enz. Enz. Dit is gewoon een standaard volgorde .
En dit hoeft bij elkaar niet zolang te duren.
Ervaring is belangrijk vaak wist ik al wat waarschijnlijk al wat het probleem was. Daar heb meestal geen dure uitlees apparatuur voor nodig.
Ik heb ook een Lexia maar die heb ik alleen om de opgeslagen storingen te wissen en dingen te veranderen.
Vaak is het schoonmaken van de krukaspositiesensor al voldoende, ( vaak is hij vettig en dan blijft er metaalstof op hangen van de startmotor en verstoort dan het magnetisch veld) .
Verder veel succes en hoop dat het lukt.
Logisch nadenken en weten wat je doet is beter.
Wij hadden onderweg ook geen uitlees apparatuur en konden toch meestal de storing lokaliseren en repareren.
Storing zoeken punt een, benzine ja of nee, punt twee, vonk ja of nee.
Geen benzine, luisteren of de pomp draait, ja of nee. Enz. Enz. Dit is gewoon een standaard volgorde .
En dit hoeft bij elkaar niet zolang te duren.
Ervaring is belangrijk vaak wist ik al wat waarschijnlijk al wat het probleem was. Daar heb meestal geen dure uitlees apparatuur voor nodig.
Ik heb ook een Lexia maar die heb ik alleen om de opgeslagen storingen te wissen en dingen te veranderen.
Vaak is het schoonmaken van de krukaspositiesensor al voldoende, ( vaak is hij vettig en dan blijft er metaalstof op hangen van de startmotor en verstoort dan het magnetisch veld) .
Verder veel succes en hoop dat het lukt.
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dat schoonmaken zal niet werken als een meting van de sensor Ondeindig ohm aangeeft.
Een goede sensor geeft tussen de 400 en 1200 ohm aan.
Vraag is waar er gemeten is. Direct op de sensoraansluiting dan kun je er vanuit gaan dat deze deffect is. Door de draadboom heen kan het zijn dat er een los contact in zit.
Een goede sensor geeft tussen de 400 en 1200 ohm aan.
Vraag is waar er gemeten is. Direct op de sensoraansluiting dan kun je er vanuit gaan dat deze deffect is. Door de draadboom heen kan het zijn dat er een los contact in zit.
Berichten: 695
Lid geworden op: 16 feb 2012 00:25
Auto: Citroen C5
Opties: nog standaard
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: grijs metalic
Locatie: Emmerich am Rhein Dld.
Zelden meegemaakt dat hij kapot is, meestal draadbreuk door trillen en schokken, maar ja alles kan natuurlijk.chathanky schreef:Dat schoonmaken zal niet werken als een meting van de sensor Ondeindig ohm aangeeft.
Als hij een draadbreuk heeft en men kan hem solderen is dit een noodmiddel dus vernieuwen is beter.( kost ook geen vermogen)
Huidige voertuigen,Volkswagen T5.1 multivan bj 2008 , DKW Hummel (1960), Lomax 2-4 (1973), BMW r25-3 (1952),