Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:46
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Dynamique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs
Vandaag mijn dochter die achterin zit. Pap er zit een barst in het dak. Jaja roep ik nog. Denkend dat ze een geintje uithalen. Maar verdorie toch niet te geloven Linksachter 10 cm van de dakreling vandaan zit een steenputje en een barst van 40 cm lang. Een scheur als een hele grote zaagtand. Maandag maar eens de verzekering bellen. Blij dat ik er ook glasbreuk onder heb zitten. Wordt je volgens mij niet vrolijk van als dat voor je eigen rekening komt.
Heb hier op het forum 1 breuk kunnen vinden die onder garantie was. De mijne heeft echt een verkeerde steen te pakken gehad. Geen idee of het tijdens het rijden is gebeurd of gewoon er 1 uit de lucht is gevallen tijdens geparkeerd staan.
Heb hier op het forum 1 breuk kunnen vinden die onder garantie was. De mijne heeft echt een verkeerde steen te pakken gehad. Geen idee of het tijdens het rijden is gebeurd of gewoon er 1 uit de lucht is gevallen tijdens geparkeerd staan.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Jammer dat dat niet vorige week is gebeurd. Had je bij Carglass nog een mooi setje Bosch ruitenwissers gratis meegekregen.
(sorry, kon het niet laten)
Gelukkig ben je verzekerd.
(sorry, kon het niet laten)
Gelukkig ben je verzekerd.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
balen 
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Tsja, dochters is altijd ellende 
Lijkt me toch wel ruitschade, met bijbehorend beperkt eigen risico en geen no-claim penalty, maar weet het eigenlijk niet. Heb ook zo´n ding.
Graag laten weten wat er verzekeringstechnisch uit de bus komt.
gr. Ronald
Lijkt me toch wel ruitschade, met bijbehorend beperkt eigen risico en geen no-claim penalty, maar weet het eigenlijk niet. Heb ook zo´n ding.
Graag laten weten wat er verzekeringstechnisch uit de bus komt.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ben benieuwd of dit onder ruitschade valt......
Ik had bij mijn DS 23 een afdekglas van de koplamp kapot, steentje oid. Maar dat viel niet onder de ruitschade verzekering, ik kon het mooi zelf betalen.
Uiteraard viel het wel onder de gewone casco verzekering, maar dan zou ik een stuk no-claim kwijt geraakt zijn en het eigen risico.
Niet doen dus.
Groet,
JW
Ik had bij mijn DS 23 een afdekglas van de koplamp kapot, steentje oid. Maar dat viel niet onder de ruitschade verzekering, ik kon het mooi zelf betalen.
Uiteraard viel het wel onder de gewone casco verzekering, maar dan zou ik een stuk no-claim kwijt geraakt zijn en het eigen risico.
Niet doen dus.
Groet,
JW
Berichten: 1853
Lid geworden op: 08 sep 2010 20:25
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Het zal mij benieuwen of het onder ruitschade valt; zal ook nog van de verzekering afhangen. Ik kan me het eigenlijk niet voorstellen dat de schade zo gedekt is.
Maar ik hoop het wel voor jou, zal een aardige kostenpost zijn.
Maar ik hoop het wel voor jou, zal een aardige kostenpost zijn.
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Anders gewoon met de glasreparateur de bon aanpassen (dak weglaten gewoon raam.) 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 17 dec 2011 16:46
Auto: C5 Tourer 2.0HDI Dynamique
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195000
Kleur: Grijs
tja het is glas dus ruitschade, doet er niet toe waar die zit. durf de discussie wel aan. daarnaast nog een origineel dak ook terugplaatsen en geen imitatie of zo. Ik wil geen concessie doen aan de kreukelzones van de auto.
tzt laat ik het wel weten, nu eerst nog een ritje naar zuid duitsland.
tzt laat ik het wel weten, nu eerst nog een ritje naar zuid duitsland.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Herman, gedraag jeHerman schreef:Anders gewoon met de glasreparateur de bon aanpassen (dak weglaten gewoon raam.)
Dat heet fraude... En moet mijn polis weer omhoog.
MG4 2022 (De zwarte RaceChinees)
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:46
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Locatie: Westland
Wahahaa een koplamp is een koplamp en een ruit is een ruit,
Vandaar ruitschade is verzekerd. Durf die discussie ook wel aan met de verzekering
P.s als je de ruit laat maken bij de dealer heb je ook geen eigen risico.
Die betaald de dealer wel voor je, 99% van de dealers.
Nee,is geen fraude maar klantenservice
Vandaar ruitschade is verzekerd. Durf die discussie ook wel aan met de verzekering
P.s als je de ruit laat maken bij de dealer heb je ook geen eigen risico.
Die betaald de dealer wel voor je, 99% van de dealers.
Nee,is geen fraude maar klantenservice
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
en daarbij komt...
je laat je auto compleet door de dealer onderhouden, en voor een ruit moet je naar carglass
omdat de verzekering (in mijn geval) dit verplicht anders heb ik een eigen risico van 150 euro..
voor mijn citroentijdperk reed ik Seat, en daar stond al bij de garantie voorwaarde dat je de ruit niet mocht laten vervangen door iemand anders als hun dealer net..
omdat ze al veel problemen hadden gehad met niet goed geplaatste ruiten, roest onder de rubbers etc etc...
ik kan mij voorstellen dat als een dealer aanbied de eigenrisico over te nemen, en je kan je wel inbeelden hoe ze dat doen, dan wordt het voor mij als klant wel heel aantrekkelijk....
je laat je auto compleet door de dealer onderhouden, en voor een ruit moet je naar carglass
omdat de verzekering (in mijn geval) dit verplicht anders heb ik een eigen risico van 150 euro..
voor mijn citroentijdperk reed ik Seat, en daar stond al bij de garantie voorwaarde dat je de ruit niet mocht laten vervangen door iemand anders als hun dealer net..
omdat ze al veel problemen hadden gehad met niet goed geplaatste ruiten, roest onder de rubbers etc etc...
ik kan mij voorstellen dat als een dealer aanbied de eigenrisico over te nemen, en je kan je wel inbeelden hoe ze dat doen, dan wordt het voor mij als klant wel heel aantrekkelijk....
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Sorry, maar ik snap niet wat het truukje zou zijn. Ik neem aan dat de verzekerking een vast bedrag voor een vervangen ruit uitkeert? Of brengt de garage de auto naar Carglass? Of hoopt de garage aan andere onderhoud te verdienen?Roman schreef:ik kan mij voorstellen dat als een dealer aanbied de eigenrisico over te nemen, en je kan je wel inbeelden hoe ze dat doen, dan wordt het voor mij als klant wel heel aantrekkelijk....
Berichten: 257
Lid geworden op: 19 jul 2010 10:46
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Locatie: Westland
Er is een bedrag vastgesteld, en daar zitten marges in.
Bedrijven zo als carglass enz, worden prijsafspraken mee gemaakt die onder de markt waarde liggen.
En een dealer laat zich niet vertellen wat een verzekeraar wil.
En die €150,- halen zij van het bedrag af en dan nog verdienen zij gewoon geld.
Bedrijven zo als carglass enz, worden prijsafspraken mee gemaakt die onder de markt waarde liggen.
En een dealer laat zich niet vertellen wat een verzekeraar wil.
En die €150,- halen zij van het bedrag af en dan nog verdienen zij gewoon geld.






