Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2012 19:46
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 500
Kleur: zwart
Locatie: Mechelen
Weet iemand waar de verschillen hem precies zitten tussen de 136pk en de 163pk uitvoering?? Is het enkel een aanpassing in het motormanagment, of zitten er daadwerkelijk verschillende onderdelen in de wagen?
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Het draaiend gedeelte is hetzelfde,
De turbo is anders en bepaalde onderdelen van het inspuitsysteem zijn anders.
Het is dus meer dan een softwarematig getunede versie.
De turbo is anders en bepaalde onderdelen van het inspuitsysteem zijn anders.
Het is dus meer dan een softwarematig getunede versie.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2012 07:47
Auto: C5 Tourer excl. plus 2.0 HDI 163
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 21000
Kleur: mativoire
Locatie: Antwerpen
Volgens het instructieboekje weegt de 163 pk 60 kg minder dan de 138 pk. Co2 uitstoot is ook minder, 133 tov 139.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Uitstoot is idd minder, aantal kilo's ook , ...
De 163 pk is dan ook de nieuwere motor van de twee
De 163 pk is dan ook de nieuwere motor van de twee
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dus lichter en meer PK? Dacht dat ze voor meer PK meer hadden ingebouwd (turbo, meer oliekoeling enz.)
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
138 pk : http://www.autoweek.nl/auto/48666/citro ... e-business" onclick="window.open(this.href);return false;
163 pk : http://www.autoweek.nl/auto/54601/citro ... e-business" onclick="window.open(this.href);return false;
163 pk : http://www.autoweek.nl/auto/54601/citro ... e-business" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Dus voor 1000 euro meer goedkoper in de wegenbelasting verbruik lager en sneller en een jaar jonger!
Menno gauw omruilen
Menno gauw omruilen

Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat geldt enkel voor zo'n handbak geval
Bij de automaat vallen ze in dezelfde categorie, dus nee bedankt, huidige bevalt prima
Verbruik interesseert mij niet heel veel , en ook hier bij de automaat marginaal verschil....

Bij de automaat vallen ze in dezelfde categorie, dus nee bedankt, huidige bevalt prima

Verbruik interesseert mij niet heel veel , en ook hier bij de automaat marginaal verschil....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Chiptune en je hebt exact hetzelfde vermogen 


C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Welk verschil? ... ik heb nu 2pk meer dan de 163pk versie 
Ik ben trouwens positief verschoten van de mooie vlakke curve


Ik ben trouwens positief verschoten van de mooie vlakke curve



C5club Rookie


Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2012 19:46
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 500
Kleur: zwart
Locatie: Mechelen
Bij chiptune steekt steeds de discutie de kop op tussen betrouwbaarheid van de wijziging, het wegvallen van garantie, ...
Indien er mensen zijn die de 136pk versie hebben gechipt naar 160 hoor ik graag de ervaringen... positieve en negatieve
Indien er mensen zijn die de 136pk versie hebben gechipt naar 160 hoor ik graag de ervaringen... positieve en negatieve
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Bovendien, de 163 kun je vast naar 190pk tunen. Dat lukt je echt niet met de 136pk versie.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2012 15:36
Auto: C5 Tourer Exclusive 3.0 V6
Opties: Beschermingspack, Detectiepack Plus Exclusieve, Afil, Navidrive 3D, Hifi Audio Systeem, 19" velgen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 33.000
Kleur: Blauw Bourrasque
Ik zou aanraden een 163pk aan te schaffen i.p.v. een 136pk te tunen naar 163Pk.
Voordeel :
Lorre.
Voordeel :
- Geen probleem met de garantie.
- Bij zwaar ongeval geen risico dat de verzekering zich terugtrekt.
- Minder risico op vroegtijdige slijtage door overbelasting.
- Iets duurdere aanschaf en taksen.
- Verzekering waarschijnlijk iets duurder.
Lorre.
C5 Tourer 3.0 V6 HDI Exclusieve
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Wat me wel opvalt is dat de niet gechipte versie
bij veel lagere toeren piekt in koppel en vermogen, en dan afzwakt
waar de gechipte versie later piekt en dit langer vast houdt,
wel iets waar je rekening mee kunt houden
voor wat voor een motor-karakteristiek je houdt
ben je een relaxte rijder dan de NIET-gechipte,
ben je een wat vlottere rijder dan de gechipte
bij veel lagere toeren piekt in koppel en vermogen, en dan afzwakt
waar de gechipte versie later piekt en dit langer vast houdt,
wel iets waar je rekening mee kunt houden
voor wat voor een motor-karakteristiek je houdt
ben je een relaxte rijder dan de NIET-gechipte,
ben je een wat vlottere rijder dan de gechipte

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......