Auteur |
Bericht |
buzby
C5club Newbie
Geregistreerd: 12 nov 2007 21:30 Berichten: 5
Naar boven
|
 C5 break diesel kopen
Hoi, ik heb nu een C5 met 110 pk uit 2002, maar wil graag een hdif met 136 pk uit 2005. Kan iemand mij vertellen wat nu exact de verschillen zijn tussen beide auto's en de eventuele voordelen??
|
04 maart 2012 13:13 |
|
 |
Bert65
V.I.P.
Geregistreerd: 24 mei 2010 21:24 Berichten: 1949 Woonplaats: Almere
Auto: C4 VTI 120 Collection
Opties: eMyway, navigatie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 243
Kleur: Blu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
26 PK 
_________________ Grtz Rob
2.0 HdiF Break Exclusive met alle opties; zelfs RVS dorpels en tellerringen. Ook nog C3 1.6 VTI120 Zenth 6-2010 ExC3 1.4 IF Exclusive 10-2002 Ex C2 1.1 Ex Berlingo 1.9D ex ZX 1.4 ex ZX 1.4 ex ZX 1.9D ex AX 1.0
|
04 maart 2012 14:21 |
|
 |
ciclista
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 maart 2009 11:56 Berichten: 382 Woonplaats: Roosendaal
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Een groot verschil is de 6-bak, zowel handmatig als automaat. De hand 6-bak is een van de betere van PSA, lekker duidelijke korte slagjes. Prettig weinig toeren bij snelwegcruisen. 16 inch wielen ipv 15, merk je met rijden niet veel van denk ik. Onderhoudsinterval van 30.000 km ipv 20.000. Mistlampen voor, veel versies met inklapbare spiegels en voor- en achter parkeersensoren.
_________________ Alfa foto kwijt
|
04 maart 2012 16:08 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
HDiF heeft bovendien een Fap filter ( Eolyse ) Deze 2.0 is een fijne diesel
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
04 maart 2012 19:11 |
|
 |
jan45
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 apr 2012 16:33 Berichten: 7 Woonplaats: Zevenbergen
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 155000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Zit met aandacht te lezen want ben ook op zoek naar een C5 grt. Jan
|
22 apr 2012 17:42 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Verschil is ook dat de fase2 HDIF wat meer diesel lust. We hadden een 2.0HDI automaat4, en nu een 2.0HDIF exclusief automaat6 uit 2006. De motor en de bak is een verschil, 2 versnellingen meer, meer power maar vooral soeplesse. Ook met de caravan(1200kg) erachter rijdt het soepeler. Maar dat heeft voor mijn gevoel met name met de versnellingsbak te maken in ons geval. Al heeft de motor duidelijk meer power, is ook sneller. Aankleding kan ik weinig over zeggen, we gingen van een differnce2 naar een exclusief. Dus met de vering met sportknop en wat uitgebreidere aankleding.
|
22 apr 2012 17:56 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
JHV schreef: Verschil is ook dat de fase2 HDIF wat meer diesel lust. We hadden een 2.0HDI automaat4, en nu een 2.0HDIF exclusief automaat6 uit 2006.
Niet helemaal eerlijk om tussen deze 2 het verbruik te vergelijken , 110pk 4 bak tegen 138pk 6 bak automaat ...
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
22 apr 2012 18:27 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Menno, Waarom is dat niet eerlijk? Het zijn toch mijn verbruikervaringen? Ik begrijp ook wel dat de motor en de bak technisch echt verbeteringen zijn. Maar daar staat een kleine meerverbruik tegenover. Daar is toch niks mis mee om dat te melden. Persoonlijk ben ik erg blij met onze huidige HDIF en de Aisin6, zou hem niet om willen ruilen tegen de HDI en AL4. Al waren we met de laatste ook erg tevreden.
|
22 apr 2012 20:30 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Een oude 2.0 HDi 110 kun je nu eenmaal beter met een 1.6 HDiF 110 vergelijken, en dan kan dat verbruik best in het voordeel van een PH2 vallen 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
22 apr 2012 20:58 |
|
 |
tommaas1968
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 apr 2012 20:54 Berichten: 4
Auto: c5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 221853
Kleur: grijs/zilver
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Ok, zo kom ik nog wat te weten over de verschillen van type motoren
|
22 apr 2012 21:33 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 11 okt 2007 11:21 Berichten: 2889
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: C5 break diesel kopen
Ja, maar ik hou niet van down dingesen, dus 2.0 -- 2.0. Ik koop eerder een DAF dan een 1.6HDIF (denk ik, maar je weet maar nooit) Johan
|
22 apr 2012 21:36 |
|
 |
|