Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gelukkig zijn er nog garages die wel oprecht handelen en reële APK keuringen uitvoeren.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Zeg dat wel !!! Zo was ik eens vergeten de achterste veiligheidsgordels vast te klikken.... Kreeg daar een uitbrander... amaiRoman schreef:jullie zijn nog nooit op de keuring in belgie geweest zeker???
![]()
als zij iets vinden wat volgens hun niet acc is, dan keuren ze hem gewoon af..
zo ken ik iemand die had op zijn jeep verstralers gemonteerd..
aangesloten via het grote licht..
echter voor de keuring ff afgekoppeld...>>> afkeur , als u het station verlaat kan u het zo weer aansluiten en dat mag niet...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 mar 2009 10:56
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Locatie: Roosendaal
Blijft een feit dat ik deze discussie probeer te volgen met de vraag: Laat ik tegen elke prijs een nette gebruikte C5 met normale veren staan om verder te zoeken naar een HP versie?. Van de handgeschakelde 2de handsjes is 70% Ligne Business met dus gewone veren. Qua prijs zie ik geen verschil tussen de Comfort en de andere versies bij vergelijkbare kilometerstanden, alleen Exclusives zijn wat duurder.
Eerst nog maar eens zelf proefrijden met beide veries.
Eerst nog maar eens zelf proefrijden met beide veries.
Alfa foto kwijt
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Automaat ligne business heeft wel HP 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 382
Lid geworden op: 28 mar 2009 10:56
Auto: C5 Aircross Hybrid
Opties: geen
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Phase: C5 Aircross
Organummer: -
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 15.000
Kleur: Blue Eclipse, zwarte accenten.
Locatie: Roosendaal
Laat ik zeggen dat ik erg moet wennen aan het idee dat een automaat een optie zou kunnen zijn. Jouw eigen onderschrift zegt 7.5 op 100. Is niet goed. Maar laten we het vooral over HP hebben.
Alfa foto kwijt
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
in belgie doen de garages dat niet, maar je moet naar een keuringsstation..bgt schreef:Gelukkig zijn er nog garages die wel oprecht handelen en reële APK keuringen uitvoeren.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
het blijft een persoonlijke keuze..ciclista schreef: Eerst nog maar eens zelf proefrijden met beide veries.
ik heb al vaker geschreven dat een wokkel C5 een enorm fijn rijdende en comfortabele auto is..
zeker invergelijking met andere wokkel geveerde auto's ..
als je een HP fan bent of een trekhaak nodig hebt etc..
dan kan je sowieso beter voor de HP versie gaan....
Berichten: 152
Lid geworden op: 01 jul 2008 09:02
Auto: Citroen C5 2.0 exlusive tourer met vialle lpi installatie.
Opties: geen.
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11525
Productienummer: 0108
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: thorium grijs
Locatie: Stramproy
Ik heb ook de hp versie, dat wilde ik ook perse, samen met de
electr. handrem. (voor zo ver ik weet, is dit altijd gecombineerd).
Dit is dan ook gecombineerd met hill assist, wat ook
best goed werkt.
En HP maakt Citroen toch Citroen, niet?
En de automatische niveauregeling is en blijft ook gewoon handig.
HP heeft dus best wel veel voordelen eigenlijk, ha ha.
electr. handrem. (voor zo ver ik weet, is dit altijd gecombineerd).
Dit is dan ook gecombineerd met hill assist, wat ook
best goed werkt.
En HP maakt Citroen toch Citroen, niet?
En de automatische niveauregeling is en blijft ook gewoon handig.
HP heeft dus best wel veel voordelen eigenlijk, ha ha.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
tja was niet leverbaar op de 1.6 hdi 
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van zuinig rijden ....ciclista schreef:Jouw eigen onderschrift zegt 7.5 op 100. Is niet goed. Maar laten we het vooral over HP hebben.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Fan


Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
Ik heb al gemerkt dat het niet veel uitmaakt of je zo zuinig mogelijk rijdt met de C5 of gewoon goed doorrijdt.
Als ik zo zuinig mogelijk rijd, zit ik rond de 7.3 - 7.4 liter en als ik goed doorrijd pakweg 7.6 - 7.7 liter. Dat is natuurlijk wel de automatiek 2.0 uit 2008. De facelift is een pakkkkkkk zuiniger
Als ik zo zuinig mogelijk rijd, zit ik rond de 7.3 - 7.4 liter en als ik goed doorrijd pakweg 7.6 - 7.7 liter. Dat is natuurlijk wel de automatiek 2.0 uit 2008. De facelift is een pakkkkkkk zuiniger
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Ik ook niet hoor. Heb redelijk grote/zware schoen. Haal op LPG ook meestal niet beter dan 1 op 9,5/10.Menno schreef:Ik ben niet bepaald het schoolvoorbeeld van zuinig rijden ....
Vooral snel optrekken is zo fijn met deze auto. Bergen koppel onderin(800 rpm). Middenstuk(vanaf 1500 toeren) valt juist weer tegen. Vanaf 3000rpm gaat het dan weer als een raket. Een prius zou ook snel moeten zijn bij het stoplicht maar dat valt in het algemeen wat tegen. 1ste aanzet prius=snel maar zakt daarna in. De versnelling van een brandstof auto is toch sneller als je m goed op toeren rijdt.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
In mn vorige auto, n C4 Picasso, had ik dit ook. Ik vond het een ramp. Nooit meer een auto met electr. handrem of electrische achterklep(ook zoiets onzinnigs). Aan een automaat ook nooit kunnen wennen.stephan schreef:dat wilde ik ook perse, samen met de electr. handrem.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Helaas gaat HP altijd icm een e-handrem, wat mij betreft idd een onding
, maar goed geef er niet de HP voor op 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24




