Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
JW-NHS schreef:Dat doet mij denken dat de demping niet meer optimaal is, vandaar mijn opmerking
Met het meer hobbelen bedoel ik meer omhoog komen, daarvoor ging de vering ontzettend ver naar binnen. Zoals ik al zei, deint ie niet meer na dan voorheen. Dit heb ik al getest op flauwe drempels waar je met 100 overheen kan. De auto komt dan iets meer omhoog maar is na de drempel gelijk weer stabiel. Praktisch geen overshoot..... eigenlijk niet anders dan voorheen. Eigenlijk merk ik bar weinig verschil. Ik vind hem zelfs prettiger rijden......iets minder wiebelig.

PS door het iets doorzakken door het gewicht van de LPG installatie+inhoud zat ie wat dieper in zn veren en stond de neus altijd iets omhoog. Als je nu kijkt staat ie horizontaal helemaal recht. Het voelt iig goed als je rijdt. Lijkt wat rustiger ook met tramrails overgangen bijv.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Duidelijk ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Maarten schreef:Is het in NL dan niet toegestaan?
Veren zijn even lang als de oude dus er veranderd niets.
Dus ik zie het probleem niet. Heb t aan n kennis van mij, die de APK keuringen samensteld, gevraagd
en t is niet nodig om m opnieuw te laten keuren hiervoor.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Lijkt mij stug dat ze dat in belgie zien dat het anders is, vooral zwart en een jaar mee rijden is het niet te zien.
Je hebt ook van die losse hulp veren die je er tussen draait voor de caravan, dat kun je ook doen stuk goedkoper en zelf te doen.
Hoewel dat andere ook zelf makkelijk er tussen te krijgen is hoor.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Aangezien er geen hoogte van het achterste subframe op een gelijksvormigheidsattest gespecificeerd is dan kan er nooit iemand bij de keuring iets van zeggen. Men kan iets zeggen als het een duidelijk afwijkend, niet origineel deel is. Maar in dat geval moet men het toelaten, indien het deel zelf over een typegoedkeuring/onderdeelgoedkeuring beschikt, wat met veel delen wel het geval is, bijv. aftermarket velgen, aftermarket DRL.

Tenslotte kunnen ze het nog afkeuren als bij een rijtest of dempertest blijkt dat het (weg)gedrag niet door de beugel kan. Maar dat is wel heel subjectief (rijtest) of gewoon niet betrouwbaar (trilplaattest).

Het enige probleem wat ik zie is dat deze veren overduidelijk over een manchet beschikken over de middelste windingen, daarmee verraden ze zichzelf en het ziet er niet echt professioneel uit. Dat alleen maakt ze verdacht bij een keuring, ook in NL. Waarop dan een wegproef kan volgen (maar geen trilplaat).
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
jullie zijn nog nooit op de keuring in belgie geweest zeker???

;)

als zij iets vinden wat volgens hun niet acc is, dan keuren ze hem gewoon af..
zo ken ik iemand die had op zijn jeep verstralers gemonteerd..
aangesloten via het grote licht..
echter voor de keuring ff afgekoppeld...>>> afkeur , als u het station verlaat kan u het zo weer aansluiten en dat mag niet...
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Herman schreef:Hoewel dat andere ook zelf makkelijk er tussen te krijgen is hoor.
Ben toch blij dat ik t niet zelf heb geprobeerd. Was toch een zwaar klusje om die onderste schotel eraf te krijgen. De veer moest daarvoor 1st een stuk omhoog dus samengeknepen worden voordat ie wou lossen.
En het zijn geen speelgoed veertjes ;)

ET laat ze maar lekker een rijtest doen. Degene die ze eronder heeft gezet doet ook de APK en dat was geen probleem.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Roman schreef: echter voor de keuring ff afgekoppeld...>>> afkeur , als u het station verlaat kan u het zo weer aansluiten en dat mag niet...

Hoe komen sommige auto's dan door de keuring vraag ik mij wel eens af :smt017

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik ook,

maar een collega van mijn vrouw heeft een getunde saxo..
en elk jaar als die naar de keuring moet, wordt deze eerst omgebouwd naar orgineel...
en na de keuring weer getuned....
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
:shock:

Sjeeeessssss......

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
maar goed dit heeft verder niks met..wokkelvering <<>> HP vering discussie
te maken... ;)
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Over afkeuren en willekeur gesproken.
Toen wij nog een AX hadden werd ie op n gegeven moment door de Renault/Citroen/Peugeot Dealer(officiële) afgekeurd ...moest naar de sloop...teveel reparaties.
Breng m naar een ander(onafhankelijke garage).........goedgekeurd zonder extra kosten.
Nooit meer terug geweest bij officiële garages.
Mijn Saxo gaat ook altijd naar een niet merk gebonden garage. Scheelt mij een hoop reparatie kosten.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Zitten dan ook een hoop beunen tussen die goedkeuren, zelfs die er niet eens naar kijken , zegt dus niet alles ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Gebruikersavatar
bgt
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Maakt dat uit, die hele APK keuring is zo'n flauwekul. Er wordt zo'n misbruik van gemaakt. Volkomen uit de hand gelopen en iedereen past zn eigen regeltjes toe. De APK keuring is om de auto op veiligheid te testen en niet om allerlei andere kostenverhogende en er niets toe doende zaken te verhalen op de klant. Als ik m nu laat keuren en ik vertrouw bepaalde opgegeven mankementen, waardoor die afgekeurd zou worden, niet dan bel ik ff mn kennis op, degene die alles van APK keuringen weet, en vraag hem of dit er toe doet en zoniet dan laat ik hem ergens anders keuren. Corrupt zooitje is het :evil:
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 apr 2012 22:02
Auto: Peugeot 607 2.2 HDi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EAT8
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
De keuring in BE is gewoon compleet onozel, mijn vorig voertuig had verlaging met GOCA attesten (nodig in BE). Dan ben je ook verplicht deze te laten plaatsen door een herkend installateur met montage-attest.

Hop naar de keuring .. wagen afgekeurd want niet voldoende vering (schokdemper kapot). Je raadt het al, de schokdempers mag je zelf vervangen. Nochtans dat de veer ook vantussen de schokdemper moet :D

Mijn ouders kregen zelfs een tuning-attest: getunede achterbumper en achterlichten.. En dat op een volllleeeeeedig standaard wagen => pure geldklopperij :)

Mijn uitlaat werd eerste x goedgekeurd en 2de keer niet, dus vroeg ik 'waarom werd deze vorig jaar niet afgekeurd'. Het droge antwoord: 'dat hangt af van persoon tot persoon en van keuringsstation tot -station.' :? :?
Plaats reactie