Auteur |
Bericht |
Iceman
V.I.P.
Geregistreerd: 11 jul 2008 14:44 Berichten: 1619 Woonplaats: Breda
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
Dus als je de koppeling intrapt is het weg? Dan zou ik denken aan de drukgroep. Greetz Iceman 
_________________ Foto's
De reparatiewet: Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
|
11 apr 2012 21:21 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13957 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
zit er een massavliegwiel in?
|
11 apr 2012 21:33 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
Nee, dat heeft zo'n benzine auto niet. Wel laat soms de vulcanisatie los van het achterste nokkenaswiel, dat tikt/rammelt ook. Dan hoor je het geluid vanachter de distributiekappen. Maar het stopt niet als je de koppeling intrapt.
Laat anders een kundig monteur eens luisteren. Dat werkt vaak beter dan allerlei suggesties op een forum.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
11 apr 2012 22:39 |
|
 |
WackoH
C5club extreme Die-Hard
Geregistreerd: 20 aug 2008 23:17 Berichten: 995 Woonplaats: Joure
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
BJG schreef: Laat anders een kundig monteur eens luisteren. Dat werkt vaak beter dan allerlei suggesties op een forum. Ik vind eigenlijk dat de suggesties op dit forum verrassend goed zijn Een kundig monteur is zeker beter, helaas zijn ze dat niet allemaal. Bovendien is het wel handig wanneer je als consument met een aantal mogelijke oorzaken in het achterhoofd bij de garage komt. Dat geeft toch een beter gevoel. Om een voorbeeld te geven: Vorig jaar moesten bij de handremkabels worden vervangen. Op dit forum had ik gelezen dat het beter is om ook de geleider gelijk mee te vervangen (of zoiets). Kost meer aan onderdelen, maar duidelijk minder aan uren, dus uiteindelijk goedkoper. Ik heb dit helaas niet tegen de monteur gezegd. Hij meldde naderhand specifiek dat hij zo lang bezig was geweest om de kabels weer in de geleiders te krijgen. Had ik de suggestie van dit forum dus maar doorgegeven.... Jacco
|
12 apr 2012 00:30 |
|
 |
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
Daarom ben ik ook van mening dat het altijd beter is om een garage te bezoeken die specifieke merk-kennis heeft. Tenzij je je auto als leeropject voor garages ziet natuurlijk Het is niet gezegd dat een monteur die de C5 niet kent een slechte monteur is, alleen weet hij alles niet en moet hij het eerst uitzoeken. Dat kost tijd en energie. Verstand van alle merken en types waar sommigen mee adverteren kan gewoon niet.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
12 apr 2012 21:29 |
|
 |
cootje
C5club Rookie
Geregistreerd: 13 sep 2011 09:53 Berichten: 15
Auto: c5 2.0i 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
Tot zo ver bedankt voor de reakties, en ik houd jullie op de hoogte.
|
02 mei 2012 12:39 |
|
 |
Edjec5
C5club Bikkel
Geregistreerd: 19 jul 2010 10:46 Berichten: 257 Woonplaats: Westland
Auto: Citroën C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 156000
Kleur: Groen
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
Ik herinner mij nog mijn xantia, die had een nieuw set platen en druk groep. Maar die maakte ook nog de zelfde geluiden,koppeling in trappen en hij was stil. Ook mijn c5 zelfde verhaal. Vond het toen ook vreemd maar de dealer vond het normaal.
|
02 mei 2012 19:54 |
|
 |
cootje
C5club Rookie
Geregistreerd: 13 sep 2011 09:53 Berichten: 15
Auto: c5 2.0i 16v break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: tikkend geluid
Heb je er verder problemen mee gehad, of kon je er gewoon probleemloos mee doorrijden?
|
07 mei 2012 16:24 |
|
 |
|