Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2012 18:48
Auto: c5 berline sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 99550
Kleur: grijs
goedemiddag
reed 80 km per uur in een keer melding emissie storing auto viel uit en niet meer aan de praat
te krijgen heeft iemand dit ook gehad en zo ja wat kan ik verwachten
reed 80 km per uur in een keer melding emissie storing auto viel uit en niet meer aan de praat
te krijgen heeft iemand dit ook gehad en zo ja wat kan ik verwachten

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Welkom op het C5 forum.
Kan diverse oorzaken hebben.
Ontsteking brandstofpomp....
Misschien wel handig om in je profiel aan te geven wat voor type motor je hebt.
Kan diverse oorzaken hebben.
Ontsteking brandstofpomp....
Misschien wel handig om in je profiel aan te geven wat voor type motor je hebt.
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Het zal bij jouw wel iets ander zijn maar ik heb dit eenmaal gehad. Emissie storing en de auto slaat af. Ook niet meer aan de gang te krijgen. ANWB gebeld en tijdens het wachten realiseerde ik me dat na een garagebezoek mijn nog te rijden kilometers van 110 naar 245 gegaan waren. Nam aan dat de garage wat diesel getankt had i.vm. proefrit en dat dit wel op de rekening zou komen.
Ik stond dus, zonder melding laag branstofniveau te hebben gehad, zonder diesel. Wat diesel van de ANWB er in en rijden maar.
Ik stond dus, zonder melding laag branstofniveau te hebben gehad, zonder diesel. Wat diesel van de ANWB er in en rijden maar.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
Motor valt toch niet zomaar ineens helemaal dood als de brandstof bijna op / op is,
begint toch eerst in te houden, een beetje minder gas en de motor loopt weer,
tot het echt op is natuurlijk

begint toch eerst in te houden, een beetje minder gas en de motor loopt weer,
tot het echt op is natuurlijk

Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Met zo weinig informatie is het meest zinnige antwoord denk ik dat TS moet laten uitlezen bij de dealer en hier de storingsmeldingen meldt.
Wat is niet meer aan de praat krijgen: Draait de motor nog wel rond op de startmotor op goed hoog toerental?
Draait de startmotor niet meer? Branden alle lampen van het display binnen nog wel? Recentelijk iets "After markets" geplaatst? Etc etc etc.
Krijgt de motor nog benzine, vonken de bougies nog, accu goed?
Het kan echt veel zijn en met zo weinig info is er zonder diagnose geen goede conclusie te trekken.
Wat is niet meer aan de praat krijgen: Draait de motor nog wel rond op de startmotor op goed hoog toerental?
Draait de startmotor niet meer? Branden alle lampen van het display binnen nog wel? Recentelijk iets "After markets" geplaatst? Etc etc etc.
Krijgt de motor nog benzine, vonken de bougies nog, accu goed?
Het kan echt veel zijn en met zo weinig info is er zonder diagnose geen goede conclusie te trekken.
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Ik reed ~120 op de snelweg en zonder stotteren ineens de emissie melding en uit. Kon nog uitrollen naar een parkeerplaats. Verwachte na contact uit en aan te hebben gehad wel weer te kunnen starten omdat ik op dat moment absoluut geen link legde met een lege tank. Nadat er 5 liter diesel in de tank was gedaan starte de wagen pas na flink pompen met de balg onder de motorkap. TS rijd benzine en die kan natuurlijk wel met stotteren op een lege tank reageren.
Verwacht verder niet dat ook bij ts brandstof tekort de oorzaak is maar wilde mijn ervaring toch even melden, je weet maar nooit.
Verwacht verder niet dat ook bij ts brandstof tekort de oorzaak is maar wilde mijn ervaring toch even melden, je weet maar nooit.

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:20
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metellic
Beste R&C en andere forumleden,
Dit komt mij (helaas) bekend voor, ik zit met een vergelijkbaar euvel lijkt het. Ook ik reed op de snelweg, draaide er vanaf en gaf gas om op te trekken voor het vervolg van de rit. Vermogen viel weg, ik dacht eerst in de verkeerde versnelling te zitten. Motor sloeg af. Opnieuw starten, ik kwam stapvoets vooruit en omdat ik op een gevaarlijke plek stond ben ik heel voorzichtig achteruit in de berm gereden. Daarna kon ik nog wel starten maar sloeg de motor meteen af. Storing 'emissiesysteem' als ik het me goed herinner. Storingscode kon niet ter plekke worden uitgelezen door pechhulp. Auto is naar de garage gesleept, brandstofpomp OK, geen versprongen distributieriem. Druktest gedaan en volledig verlies op cilinder 1 en gedeeltelijk cilinder 3. Reparatie lijkt een (Zeer) dure grap te worden, ruilmotor is duurder dan de auto nu waard is. Uitbouwen schijnt erg arbeidsintensief te zijn. Rondgebeld bij een andere garage voor second opinion en zij wijzen mij op de EGR. Ik had voorheen nooit enig probleem, behalve dat ik bij het starten blauwe rook kreeg. Bij accelereren op temperatuur geen blauwe rook maar wel een flinke pluim.
Mocht iemand hier iets zinnigs over kunnen (en willen) zeggen, graag en al vast mijn dank!
Groet,
Jan
Dit komt mij (helaas) bekend voor, ik zit met een vergelijkbaar euvel lijkt het. Ook ik reed op de snelweg, draaide er vanaf en gaf gas om op te trekken voor het vervolg van de rit. Vermogen viel weg, ik dacht eerst in de verkeerde versnelling te zitten. Motor sloeg af. Opnieuw starten, ik kwam stapvoets vooruit en omdat ik op een gevaarlijke plek stond ben ik heel voorzichtig achteruit in de berm gereden. Daarna kon ik nog wel starten maar sloeg de motor meteen af. Storing 'emissiesysteem' als ik het me goed herinner. Storingscode kon niet ter plekke worden uitgelezen door pechhulp. Auto is naar de garage gesleept, brandstofpomp OK, geen versprongen distributieriem. Druktest gedaan en volledig verlies op cilinder 1 en gedeeltelijk cilinder 3. Reparatie lijkt een (Zeer) dure grap te worden, ruilmotor is duurder dan de auto nu waard is. Uitbouwen schijnt erg arbeidsintensief te zijn. Rondgebeld bij een andere garage voor second opinion en zij wijzen mij op de EGR. Ik had voorheen nooit enig probleem, behalve dat ik bij het starten blauwe rook kreeg. Bij accelereren op temperatuur geen blauwe rook maar wel een flinke pluim.
Mocht iemand hier iets zinnigs over kunnen (en willen) zeggen, graag en al vast mijn dank!
Groet,
Jan
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij een diesel zou ik ook het vacuum na laten kijken of er niet ergens een lek is ...
Dat kan deze melding ( emissie storing ) teweeg brengen namelijk , door de noodloop is het vermogen daarna idd zo goed als verdwenen.
Dat kan deze melding ( emissie storing ) teweeg brengen namelijk , door de noodloop is het vermogen daarna idd zo goed als verdwenen.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Kunnen we de benzine van TS en de dieselvraag even scheiden?

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 11 apr 2012 11:20
Auto: Citroen C5 Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 280000
Kleur: grijs metellic
ik laat het aan anderen over om deze bijdrage onder een nieuw topic te plaatsen maar ik ben inmiddels weer de gelukkige eigenaar van een rijdende C5. En alle voorspelde onheid (door garage 1) bleek flauwekul. Ik vertrouwde het na wat reacties en googelen niet en ben naar een andere garage gegaan. Het was de egr-klep en er zat nogal wat roet op de verstuivers. Afijn, dat verhaal gaat nog een staartje krijgen want 'meneer 1' heeft er een potje van gemaakt