
Hallo allemaal, voorstellen en direct ook maar een probleem.
Beste C5 eigenaren.
Het is gister gebeurd wij hebben een C5 aangeschafd

Het gaat om een 2.0I automaat uit 2003 deze (hoort te) rijden op LPG-G3 (weet niet precies welke uitvoering) maar ben ondertussen er wel een beetje achtergekomen welke opties er opzitten, doordat ik zaterdag de auto heb aangeschaft en direct die dag een rit heb gemaakt van +/- 400km. Tijdens deze rit ben ik wat problemen tegen gekomen, maar vooral ben ik weer helemaal blij om in een Citroen te rijden (want dat vaart heerlijk).
Ik heb mij de afgelopen week al even in gelezen op jullie forum en zag al een aantal storingen die veel voorkomen, zoals de gasuitlaat storing en de het motor symbool in het dashboard (dit geeft zij dus mij ook aan).
Ik heb al wat (goede) ervaring met Citroen Xantia/ Xsara/ ZX, ik vind het nu erg jammer dat ik problemen ondervind met mijn huidige nieuwe C5.
Kort gezegd waar ik tegen aan loop zijn de volgende punten en hoop ik dat jullie als ervaren gebruikers mij tips kunnen geven.
- Zoals eerder vermeld hebben wij gister direct een goede rit gemaakt naar Amersfoort. Tijdens het rijden op de snelweg (waren onder tussen al 50 km onderweg) viel het mij op dat ik op benzine reed, er zit trouwens een AG installatie ingebouwd. dus ik snel het gas er op zetten letterlijk

hierna begon de auto te stotteren en dit vooral bij het optrekken. Hierna ben ik verder gegaan op benzine.
- Na de nacht op een lek luchtbed te hebben geslapen bij een vriend in Amersfoort, zijn wij naar de dierentuin geweest. We zijn natuurlijk met de nieuwe C5 gaan rijden, nu viel het mij op als de auto start op benzine valt hij direct uit (als of de brandstof op is) en brand er met grote letters in het dashboard STOP. Weer op benzine gezet en draait als een zonnetje. toe wij eenmaal 20 min onderweg waren heb ik weer even het gas geprobeerd maar weer sloeg hij af.
- Na een leuke dag in de dierentuin hebben wij onze weg weer vervolgd naar huis in het hoge noorden, terwijl we aan het rijden waren (op benzine

) viel het mij op dat de auto op cruise controle erg happerig gedroeg, leek net of hij wel en niet vermogen kreeg (wel blijf hij rond de 120 a 130 km/h rijden), dit alles werd beter pas na 80 km. Als ik het goed heb kan ik dit verhelpen door de versnellingsbak olie te verversen.
Aantal dingen die ik ondertussen van de auto weet zijn;
- heeft regen sensors
- heeft een AG gas instalatie (heb ook even bij de tank gekeken, en hier zijn een aantal draadjes afgeplakt en volgens mij niet aangesloten)
- heeft een Bosch sensor (deze ziet er nieuw uit)
- heeft een nieuwe distrb. riem
- Auto is een taxie geweest in Maastricht (waarvan de naam ook bekend)
- Heeft een aftans stalen Cruise controle pookje aan de linker kant van het stuur
In ieder geval al bedankt voor de gegeven informatie die al op het forum staat, ik hoop dat jullie mij praktische tips kunnen geven.
Groetjes,
Peppie.
@Moderator excuses als ik het in het verkeerde draadje heb geplaatst.