C5club Executive
C5club Executive
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Gebruikersavatar
C5club Executive
C5club Executive
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door arendonk »

Das inderdaad een flink verschil zeg. Teveel vind ik. Even met de dealer om tafel.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 50
Lid geworden op: 14 sep 2006 20:49
Auto: Citroën C5 break HDi 138 pk Exclusive (dec 2007)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: Nocciola
Locatie: België
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door c5breakhdi »

Een ideetje van de prijs van de onderdelen hier in België :
- drukgroepset : 231,45 euro + BTW
- diff keerring : 9,99 euro + BTW
- keerring : 7,67 euro + BTW
- koppelingzender : 25,59 euro + BTW
- klein materiaal : 4,20 euro + BTW
- 2 liter olie : 14,16 euro + BTW

BTW-tarief in België is 21 %.

Daar komen dan nog de werkuren bij... 546,80 euro + BTW voor ongeveer 13 uren...
J'ai vu une déesse au volant d'une Citroën
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door jpiek »

Dan kom ik op 839,86 excl btw en 1016,23 incl. uit, nog fors...
Johan
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Hallo leden,

Volgens mijn vrouw is het koppelingspedaal naar onder gevallen, ze heeft het omhoog getrokken en nu zit het pedaal vast.
Ben zelf nog niet thuis dus kan nog even niets checken.

Houd dit in dat 100% de drukgroep moet worden vervangen of heb ik nog kans dat het probleem elders zit, cilinder of iets dergelijks ?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Als het een lek zou zijn in het hydraulische systeem, dan zou het pedaal weer moeten werken.

Nu is de koppeling bediend, ingetrapt als het ware, maar de plaat komt niet vrij?

In ieder geval is er dan binnenin iets kapot en zal het spul open moeten.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Dank je, ik ben rond 14.00 thuis en ga dan op onderzoek uit.
Zal me later weer melden.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
IMG_3390.JPG
Heb de cilinder op het koppelinghuis eraf gehad, de stift kan ik terug in de cilinder duwen en als ik dan het pedaal dan een klein stukje intrap valt de pedaal vanzelf naar onder.
Trek ik hem met de hand omhoog blijft hij bovenin staan en zit weer vast.
Met vast bedoel ik: je voelt de oliedruk maar de olie kan nergens naar toe.

De gaffel kan ik op en neer bewegen maar er zit geen spanning op.
Toen ik de cilinder van het koppelinghuis afhaalde stond de vork tegen de drukgroep aan.
Ik meen dat deze auto een getrokken koppeling heeft, dat wil dus zeggen dat de vork in gekoppelde stand staat maar de drukgroep staat in ontkoppelde stand want als de motor loopt kan ik de versnelling er niet inzetten.
Kan wel rijden maar dan zonder koppeling natuurlijk.
De paar vingers die ik kan zien lijken er op het oog goed uit te zien.
Wat me ook nog opviel was dat ik met een schroevendraaier de drukgroep een beetje kon bewegen, naar mijn mening zit deze toch vast geschroefd ?

Kan iemand uitleg geven wat het probleem zou kunnen zijn?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door willy4 »

als je de pedaal,een keer of vijf, achter mekaar intrapt
voel je dan een verschil?
wel de pedaal helemaal naar boven laten komen

en het oliepeil al nagezien?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Gaat niet, zoals ik al schreef.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door willy4 »

het pedaal ligt beneden,en als hij dan boven is, kun je hem niet meer intrapen
begrijp ik het zo?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
yes
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door GW-tje »

Ik kan het verhaal niet heel erg goed volgen maar ik denk dat je een nieuwe master-cilinder nodig hebt. Als ik het goed begrijp werkt je slave nog wel, die zit op de bak en je master zit bij het pedaal.

Check http://www.mister-auto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De beide cilinders kosten samen met verzending een 50 euro.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 122
Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: cc en navi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 09304
Productienummer: 0114
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 340000
Kleur: gryline kl.code:knac
Locatie: Velden
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Wat kan er mis gaan in een master-cilinder ?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door GW-tje »

Intern versleten, lekken, blokkeren, zeg het maar. Alles kan kapot, toch?Als je master normaal werkt wordt de slave gewoon netjes uitgestuurd bij intrappen van het pedaal en het pedaal moet gewoon weer netjes terugkomen bij loslaten. Heb je het pedaal en de scharnierconstructie al aan een nader onderzoek onderworpen? Zit daar ergens een blokkade?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: Koppeling C5 HDI

Bericht door willy4 »

wat doe je dan om de pedaal naar beneden te krijgen ?

heb je als is met de motor gedraaid,en dan de drukgroep tevens gekontroleerd?
Plaats reactie