Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    Berichten: 1751
      		Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
      			      		      			      				Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2014
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				kilometerstand: 100000
      			      		      			      				Kleur: Beluga Bruin
      			      		      		
      		      		      		        Das inderdaad een flink verschil zeg. Teveel vind ik. Even met de dealer om tafel.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 50
      		Lid geworden op: 14 sep 2006 20:49
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C5 break HDi 138 pk Exclusive (dec 2007)
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				Kleur: Nocciola
      			      		      			      				Locatie: België
      			      		      		
      		      		      		        Een ideetje van de prijs van de onderdelen hier in België :
- drukgroepset : 231,45 euro + BTW
- diff keerring : 9,99 euro + BTW
- keerring : 7,67 euro + BTW
- koppelingzender : 25,59 euro + BTW
- klein materiaal : 4,20 euro + BTW
- 2 liter olie : 14,16 euro + BTW
 
BTW-tarief in België is 21 %.
Daar komen dan nog de werkuren bij... 546,80 euro + BTW voor ongeveer 13 uren...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					- drukgroepset : 231,45 euro + BTW
- diff keerring : 9,99 euro + BTW
- keerring : 7,67 euro + BTW
- koppelingzender : 25,59 euro + BTW
- klein materiaal : 4,20 euro + BTW
- 2 liter olie : 14,16 euro + BTW
BTW-tarief in België is 21 %.
Daar komen dan nog de werkuren bij... 546,80 euro + BTW voor ongeveer 13 uren...
J'ai vu une déesse au volant d'une Citroën
    				
    				    			Berichten: 3648
      		Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C4 Grand Picasso
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 116.160
      			      		      			      				Kleur: Zilver Metallic
      			      		      			      				Locatie: Berkel en Rodenrijs
      			      		      		
      		      		      		        Dan kom ik op 839,86 excl btw en 1016,23 incl. uit, nog fors...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Johan
    				
    				    			Berichten: 122
      		Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: cc en navi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09304
      			      		      			      				Productienummer: 0114
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: gryline kl.code:knac
      			      		      			      				Locatie: Velden
      			      		      		
      		      		      		        Hallo leden,
Volgens mijn vrouw is het koppelingspedaal naar onder gevallen, ze heeft het omhoog getrokken en nu zit het pedaal vast.
Ben zelf nog niet thuis dus kan nog even niets checken.
Houd dit in dat 100% de drukgroep moet worden vervangen of heb ik nog kans dat het probleem elders zit, cilinder of iets dergelijks ?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Volgens mijn vrouw is het koppelingspedaal naar onder gevallen, ze heeft het omhoog getrokken en nu zit het pedaal vast.
Ben zelf nog niet thuis dus kan nog even niets checken.
Houd dit in dat 100% de drukgroep moet worden vervangen of heb ik nog kans dat het probleem elders zit, cilinder of iets dergelijks ?
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Als het een lek zou zijn in het hydraulische systeem, dan zou het pedaal weer moeten werken.
Nu is de koppeling bediend, ingetrapt als het ware, maar de plaat komt niet vrij?
In ieder geval is er dan binnenin iets kapot en zal het spul open moeten.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Nu is de koppeling bediend, ingetrapt als het ware, maar de plaat komt niet vrij?
In ieder geval is er dan binnenin iets kapot en zal het spul open moeten.
(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 122
      		Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: cc en navi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09304
      			      		      			      				Productienummer: 0114
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: gryline kl.code:knac
      			      		      			      				Locatie: Velden
      			      		      		
      		      		      		        Dank je, ik ben rond 14.00 thuis en ga dan op onderzoek uit.
Zal me later weer melden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Zal me later weer melden.
Berichten: 122
      		Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: cc en navi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09304
      			      		      			      				Productienummer: 0114
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: gryline kl.code:knac
      			      		      			      				Locatie: Velden
      			      		      		
      		      		      		        Heb de cilinder op het koppelinghuis eraf gehad, de stift kan ik terug in de cilinder duwen en als ik dan het pedaal dan een klein stukje intrap valt de pedaal vanzelf naar onder.
Trek ik hem met de hand omhoog blijft hij bovenin staan en zit weer vast.
Met vast bedoel ik: je voelt de oliedruk maar de olie kan nergens naar toe.
De gaffel kan ik op en neer bewegen maar er zit geen spanning op.
Toen ik de cilinder van het koppelinghuis afhaalde stond de vork tegen de drukgroep aan.
Ik meen dat deze auto een getrokken koppeling heeft, dat wil dus zeggen dat de vork in gekoppelde stand staat maar de drukgroep staat in ontkoppelde stand want als de motor loopt kan ik de versnelling er niet inzetten.
Kan wel rijden maar dan zonder koppeling natuurlijk.
De paar vingers die ik kan zien lijken er op het oog goed uit te zien.
Wat me ook nog opviel was dat ik met een schroevendraaier de drukgroep een beetje kon bewegen, naar mijn mening zit deze toch vast geschroefd ?
Kan iemand uitleg geven wat het probleem zou kunnen zijn?
    				
    				
    				
    				    				Trek ik hem met de hand omhoog blijft hij bovenin staan en zit weer vast.
Met vast bedoel ik: je voelt de oliedruk maar de olie kan nergens naar toe.
De gaffel kan ik op en neer bewegen maar er zit geen spanning op.
Toen ik de cilinder van het koppelinghuis afhaalde stond de vork tegen de drukgroep aan.
Ik meen dat deze auto een getrokken koppeling heeft, dat wil dus zeggen dat de vork in gekoppelde stand staat maar de drukgroep staat in ontkoppelde stand want als de motor loopt kan ik de versnelling er niet inzetten.
Kan wel rijden maar dan zonder koppeling natuurlijk.
De paar vingers die ik kan zien lijken er op het oog goed uit te zien.
Wat me ook nog opviel was dat ik met een schroevendraaier de drukgroep een beetje kon bewegen, naar mijn mening zit deze toch vast geschroefd ?
Kan iemand uitleg geven wat het probleem zou kunnen zijn?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        als je de pedaal,een keer of vijf, achter mekaar intrapt
voel je dan een verschil?
wel de pedaal helemaal naar boven laten komen
en het oliepeil al nagezien?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			voel je dan een verschil?
wel de pedaal helemaal naar boven laten komen
en het oliepeil al nagezien?
Berichten: 122
      		Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: cc en navi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09304
      			      		      			      				Productienummer: 0114
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: gryline kl.code:knac
      			      		      			      				Locatie: Velden
      			      		      		
      		      		      		        Gaat niet, zoals ik al schreef.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        het pedaal ligt beneden,en als hij dan boven is, kun je hem niet meer intrapen
begrijp ik het zo?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			begrijp ik het zo?
Berichten: 122
      		Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: cc en navi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09304
      			      		      			      				Productienummer: 0114
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: gryline kl.code:knac
      			      		      			      				Locatie: Velden
      			      		      		
      		      		      		        Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Ik kan het verhaal niet heel erg goed volgen maar ik denk dat je een nieuwe master-cilinder nodig hebt. Als ik het goed begrijp werkt je slave nog wel, die zit op de bak en je master zit bij het pedaal.
Check http://www.mister-auto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De beide cilinders kosten samen met verzending een 50 euro.....
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Check http://www.mister-auto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. De beide cilinders kosten samen met verzending een 50 euro.....
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 122
      		Lid geworden op: 13 jul 2009 19:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
      			      		      			      				Opties: cc en navi
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 09304
      			      		      			      				Productienummer: 0114
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 340000
      			      		      			      				Kleur: gryline kl.code:knac
      			      		      			      				Locatie: Velden
      			      		      		
      		      		      		        Wat kan er mis gaan in een master-cilinder ?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 6200
      		Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 285000
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond
      			      		      			      				Locatie: Apeldoorn
      			      		      		
      		      		      		        Intern versleten, lekken, blokkeren, zeg het maar. Alles kan kapot, toch?Als je master normaal werkt wordt de slave gewoon netjes uitgestuurd bij intrappen van het pedaal en het pedaal moet gewoon weer netjes terugkomen bij loslaten. Heb je het pedaal en de scharnierconstructie al aan een nader onderzoek onderworpen? Zit daar ergens een blokkade?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
    				
    				    			DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        wat doe je dan om de pedaal naar beneden te krijgen ?
heb je als is met de motor gedraaid,en dan de drukgroep tevens gekontroleerd?
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			heb je als is met de motor gedraaid,en dan de drukgroep tevens gekontroleerd?












