Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Hallo,
Ik heb 2 problemen met mijn C5 | 2002 | 2.0 16V | PH1 die mogelijk met elkaar in verband staan maar misschien ook niet.
Eerste probleem is dat de remmen aanlopen, tijdens het rijden een verschrikkelijke stank in de auto gehad en dus naar de garage geweest. Hij concludeerde dat de handremkabel niet helemaal lekker meer was maar heeft hem gesmeerd voor zover dat kon en daarmee was de zaak klaar. Bij problemen dan zou de kabel vervangen moeten worden. Na een paar rondjes rijden zat ie dus inderdaad weer vast en ik heb nu de afspraak dat volgende week de kabel vervangen gaat worden. Prijsopgaaf: maximaal € 100,00 lijkt mij redelijk, toch?
Ander probleem dat ik tijdens de laatste rondjes merkte is dat het sturen wat schokkerig gaat. Ik zal proberen uit te leggen hoe het voelt: de stuur bekrachtiging werkt gewoon maar je voelt een "pulserend" iets. Als je snel draait is het erger, als je rusitig draait lijkt het weg te zijn. De garagist zegt dat dat niets met de handrem te maken heeft, ik deel zijn mening. Maar wat is dat dan?
Nu is de stuurbekrachtiging één met het veersysteem en dus hebben we met het LDS systeem te maken.
Ik wil in ieder geval checken of er genoeg LDS in zit, maar heb nog altijd een Xantia vlottertje in gedachten.
Er staat een beschrijving hier op het forum maar ik kan het niet helemaal snappen. Misschien dat iemand nog een foto heeft van dat dingetje waar ik naar moet kijken.
Kan dat trouwens zo zijn dat door iets te weinig olie de stuurbekrachtiging wat kuren krijgt? Lijkt me wel.
Of misschien zit er ergens lucht in; ik dnek zelf dat dat niet kan want het systeem werkt toch als een soort "open systeem" met zohn LHM, nee herstel, LDS potje? Vandaaruitt popt de olie toch het systeem in en daar komt het toch weer terug?
Alvast dank voor de reacties!
Ik heb 2 problemen met mijn C5 | 2002 | 2.0 16V | PH1 die mogelijk met elkaar in verband staan maar misschien ook niet.
Eerste probleem is dat de remmen aanlopen, tijdens het rijden een verschrikkelijke stank in de auto gehad en dus naar de garage geweest. Hij concludeerde dat de handremkabel niet helemaal lekker meer was maar heeft hem gesmeerd voor zover dat kon en daarmee was de zaak klaar. Bij problemen dan zou de kabel vervangen moeten worden. Na een paar rondjes rijden zat ie dus inderdaad weer vast en ik heb nu de afspraak dat volgende week de kabel vervangen gaat worden. Prijsopgaaf: maximaal € 100,00 lijkt mij redelijk, toch?
Ander probleem dat ik tijdens de laatste rondjes merkte is dat het sturen wat schokkerig gaat. Ik zal proberen uit te leggen hoe het voelt: de stuur bekrachtiging werkt gewoon maar je voelt een "pulserend" iets. Als je snel draait is het erger, als je rusitig draait lijkt het weg te zijn. De garagist zegt dat dat niets met de handrem te maken heeft, ik deel zijn mening. Maar wat is dat dan?
Nu is de stuurbekrachtiging één met het veersysteem en dus hebben we met het LDS systeem te maken.
Ik wil in ieder geval checken of er genoeg LDS in zit, maar heb nog altijd een Xantia vlottertje in gedachten.
Er staat een beschrijving hier op het forum maar ik kan het niet helemaal snappen. Misschien dat iemand nog een foto heeft van dat dingetje waar ik naar moet kijken.
Kan dat trouwens zo zijn dat door iets te weinig olie de stuurbekrachtiging wat kuren krijgt? Lijkt me wel.
Of misschien zit er ergens lucht in; ik dnek zelf dat dat niet kan want het systeem werkt toch als een soort "open systeem" met zohn LHM, nee herstel, LDS potje? Vandaaruitt popt de olie toch het systeem in en daar komt het toch weer terug?
Alvast dank voor de reacties!
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Inderdaad LDS peilen:
- Afdekpaneel eraf, linker als je voor de geopende motorkap staat.
- Motor laten draaien en auto in de laagste stand. Even laten lopen en dan motor uit.
- Voorzichtig de dop van het LDS-vat afdraaien, let op er kan wat druk op het systeem staan.
- In de opening zie je een korfje met wat sleuven, dit moet ongeveer tot de helft gevuld zijn. (heb even geen foto)
- Kan ook zijn dat er op de zijkant van de tank een MIN/MAX staat, dan kijk je naar dat peil.
Ik vermoed dat er bij jou te weinig in zal zitten. Kijk dan eens naar die dikke slang die voor de motor langsloopt van bovenaf bij blauwe stekker gaat hij naar rechtsonder voor de motor langs. Ergens in het midden zit een metalen huls. Als deze slang nat is is je stuurbekrachtigingsleiding lek en raak je daar je LDS kwijt.
Een nieuwe leidingset kost 160 euro bij de dealer en het monteren neemt een uur werk in beslag.
- Afdekpaneel eraf, linker als je voor de geopende motorkap staat.
- Motor laten draaien en auto in de laagste stand. Even laten lopen en dan motor uit.
- Voorzichtig de dop van het LDS-vat afdraaien, let op er kan wat druk op het systeem staan.
- In de opening zie je een korfje met wat sleuven, dit moet ongeveer tot de helft gevuld zijn. (heb even geen foto)
- Kan ook zijn dat er op de zijkant van de tank een MIN/MAX staat, dan kijk je naar dat peil.
Ik vermoed dat er bij jou te weinig in zal zitten. Kijk dan eens naar die dikke slang die voor de motor langsloopt van bovenaf bij blauwe stekker gaat hij naar rechtsonder voor de motor langs. Ergens in het midden zit een metalen huls. Als deze slang nat is is je stuurbekrachtigingsleiding lek en raak je daar je LDS kwijt.
Een nieuwe leidingset kost 160 euro bij de dealer en het monteren neemt een uur werk in beslag.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Foto's mbt het LDS-peil:
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 65#p220365" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 65#p220365" onclick="window.open(this.href);return false;
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Bedankt voor de reacties!
Ik zal dadeijk meteen kijken.
Van de foto begrijp ik niks, maar laat ik eerst maar even kijken.
Wordt vervolgd!
Ik zal dadeijk meteen kijken.
Van de foto begrijp ik niks, maar laat ik eerst maar even kijken.
Wordt vervolgd!
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Heb je het hele topic doorgelezen, dan worden de foto's (en markeringen) op de tank mogelijk wat duidelijker, evenals de bijvul-en meetmethode. Ik stel overigens voor dat je LDS-peil specifieke vragen daar beter kunt stellen en dit topic voor de handrem gebruikt. Dan weten we ook welk plaatje onduidelijk is voor je. 

C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
M.b.t. de handremkabel: deze wordt aanstaande week vervangen. Nu we de handrem een paar dagen niet hebben gebruikt is het probleem over. Ik ga ervan uit dat het nu goed komt, met nieuwe handremkabel. Anders merk ik het vanzelf.
Voor wat betreft de LDS: inderdaad een nieuw draadje aangemaakt.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=11200
Bedankt voor de hulp zover!
Voor wat betreft de LDS: inderdaad een nieuw draadje aangemaakt.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=8&t=11200
Bedankt voor de hulp zover!

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2011 20:00
Auto: 2.0-16V Exclusive
Opties: Pack Harm
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145000
Kleur: Bleu Mauritius
Toch nog maar een "slot conclusie" voor wat betreft de handremkabel: van de rechter handremkabel bleek de buitenmantel kapot te zijn waardoor er vocht in is gelopen. Hier is getracht met een smeermiddel verandering in te brengen. Dit heeft ongeveer 2 uur geholpen.
Dus is besloten om een nieuwe handremkabel te bestellen. Tijdens vervanging bleek de oude niet te verwijderen uit de geleidebuis. Verdere werkzaamheden een week uitgesteld. Deze geleidebuis is ook besteld en uiteindelijk is dan gisteren zowel de buis als de kabel vervangen.
Nu is het probleem over, althans ik heb er nog niet mee gereden maar dat zal dan binnnekort wel blijken. Ik heb er wel vertrouwen in.
Voor wie wil weten wat het kostte:
kabel 25
buis 30
transport 15
uren 105
totaal ex 175
BTW 33.25
EUR 208.25
Dus is besloten om een nieuwe handremkabel te bestellen. Tijdens vervanging bleek de oude niet te verwijderen uit de geleidebuis. Verdere werkzaamheden een week uitgesteld. Deze geleidebuis is ook besteld en uiteindelijk is dan gisteren zowel de buis als de kabel vervangen.
Nu is het probleem over, althans ik heb er nog niet mee gereden maar dat zal dan binnnekort wel blijken. Ik heb er wel vertrouwen in.
Voor wie wil weten wat het kostte:
kabel 25
buis 30
transport 15
uren 105
totaal ex 175
BTW 33.25
EUR 208.25