
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:

C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Levert BMW (lees: MINI) de 155pk versie überhaupt nog? Ik dacht alleen nog maar de 184pk versie, die PSA niet levert.BJG schreef:BMW gebruikt andere software.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 03 sep 2008 19:02
Auto: C5 1.6 THP automaat Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 28000
Kleur: noir perla nera
Locatie: Bussum
Ik vind de discussie wel erg technisch worden. Het is mij nog steeds niet duidelijk hoeveel C5 rijders nu werkelijk problemen met de 1. 6 THP hebben ondervonden. Daarnaast is het mijns inziens ook niet goed aan te geven of de modificatie van medio 2010 de kans op problemen heeft verminderd. Tenslotte ben ik benieuwd of er C5 rijders zijn die al een flink aantal kilometers hebben gereden met de THP motor zonder problemen. Feit is dat tevreden mensen zich op een forum vaak weinig manifesteren.
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
De reactie van 'Amsterdam ' lijkt me een mooie aanleiding om een poll op over de ervaringen me de THP op te zetten.
Het lijkt me ook van belang om dan naar het motorvermogen te vragen. Op basis van de reacties lijken de problemen voornamelijk bij de grotere vermogens op te treden.
Het lijkt me ook van belang om dan naar het motorvermogen te vragen. Op basis van de reacties lijken de problemen voornamelijk bij de grotere vermogens op te treden.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Dat moeten we dan niet hier doen want in de C5 ligt altijd een 156 pk versie. (tuning uitgezonderd natuurlijk)
Laten we beginnen met de hoogste km stand THP
Ik trap af, de mijne staat op 21000 km, probleemloos (ik hoop dat ik overtroffen zal worden
)
Laten we beginnen met de hoogste km stand THP
Ik trap af, de mijne staat op 21000 km, probleemloos (ik hoop dat ik overtroffen zal worden

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:

Het grootste probleem zat hem in de vroegste versies (toevalligerwijs de 207thp155 en de MINI THP175).
Over de THP200 hoor je nauwelijks wat. Het lijkt erop dat BMW nu ook een 136pk versie levert, alsmede een 170pk (beide 1serie, tbc.)
Als je bedoelt, dat de problemen zich meest manifesteren bij hogere vermogensvraag, dan kan ik dat op basis van wat ik hier en elders zie ook niet echt onderschrijven. Problemen met de kettingspanner merk je vooral bij stationair. De meeste eigenaren komen überhaupt nauwelijks in het gebied waar de motor zijn topvermogen levert:voortpruttelen bij 1500tpm is heel wat anders dan twee versnelling terug naar 4500tpm om vervolgens door te accelereren naar 6500tpm! De ervaring met dir.inj. leert ons dat dat helemaal niet zo gek is af-en-toe.

Het omgekeerde is uiteraard wel het geval: mocht het MM ingrijpen dmv. noodloop dan ben je beperkt qua vermogen.
Weinig. Een eerder aangehaalde enquête zei zelfs nul. Sowieso kun je slecht statistiek bedrijven door te vragen naar problemen, want dan melden er zich buitenproportioneel veel mensen met problemen. Zelfs al zou je exact weten hoeveel THPs er zijn, dan zegt het nog niks.Het is mij nog steeds niet duidelijk hoeveel C5 rijders nu werkelijk problemen met de 1. 6 THP hebben ondervonden.
De modificatie is dacht ik van Q1-2010 dus zijn er weinig C5THPs van voor de modificatie, vandaar dus weinig problemen. Daarnaast zitten ze vrijwel allemaal nog in de garantie en heeft Citroën aangegeven claims daarbuiten te zullen honoreren.Daarnaast is het mijns inziens ook niet goed aan te geven of de modificatie van medio 2010 de kans op problemen heeft verminderd.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 apr 2010 18:21
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: 18", Pack Concert Exclusive, Panoramadak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12306
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Naaldwijk
Ik ken persoonlijk 3 mensen (incl. mijzelf) met een THP: 1x Feb 2010, 1x Mei 2010 en 1x Aug 2010 (de mijne) afgeleverd. Alle 3 hebben deze problemen gehad. Die van Mei bij 20.000km, die van Feb bij 45.000km en de mijne rond de 30.000km. Ik heb zowel last gehad van de problemen met de ketting als een paar maanden later de vervuiling.
De vervuiling uitte zich door korstondig stotteren (niet altijd) v.d. motor rond de 2200tpm (wat ook af te lezen was via de Lexia -> klopsensor of zoiets). Kop gereinigd en nieuw MM ingespoeld. Daarna lijkt de motor wat minder lekker te lopen bij lage toeren en weinig tot geen gas.
Ook lijkt het brandstofverbruik sindsdien iets gesteden, alhoewel dat momenteel nog erg lastig zeker te stellen is, omdat dit tegelijkertijd met het wisselen naar winterbanden (medio nov) en daarna koude temperaturen was. (en bandenmaat van 245/18 naar 225/17). Vorig jaar rond dezelfde tijd leek hij echter wel zuiniger.
Bij alle 3 de auto's is het probleem verder perfect (en nog binnen garantie) verholpen door 1 en dezelfde dealer.
De vervuiling uitte zich door korstondig stotteren (niet altijd) v.d. motor rond de 2200tpm (wat ook af te lezen was via de Lexia -> klopsensor of zoiets). Kop gereinigd en nieuw MM ingespoeld. Daarna lijkt de motor wat minder lekker te lopen bij lage toeren en weinig tot geen gas.
Ook lijkt het brandstofverbruik sindsdien iets gesteden, alhoewel dat momenteel nog erg lastig zeker te stellen is, omdat dit tegelijkertijd met het wisselen naar winterbanden (medio nov) en daarna koude temperaturen was. (en bandenmaat van 245/18 naar 225/17). Vorig jaar rond dezelfde tijd leek hij echter wel zuiniger.
Bij alle 3 de auto's is het probleem verder perfect (en nog binnen garantie) verholpen door 1 en dezelfde dealer.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Mag ik vragen welke dealer die positieve ervaring?
Met vriendelijke groet,
Cieterman

Met vriendelijke groet,
Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 apr 2010 18:21
Auto: C5 Tourer 1.6 THP Exclusive
Opties: 18", Pack Concert Exclusive, Panoramadak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12306
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Naaldwijk
Natuurlijk! Van Schie in 's-Gravenzande
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Als ik je orga nummer zie zit ik maar 50 verder.....
Dan klopt de Q1 2010 van eviltwin in elk geval niet. Eerder eind Q2 2010
Dan klopt de Q1 2010 van eviltwin in elk geval niet. Eerder eind Q2 2010
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Bedankt voor de info. Ik was al verbaasd dat het een Haagse (slopel)dealer (grossier in Zuid Holland) zou zijn. Van Schie hoor je vaker positieve geluiden over.HaraldVos schreef:Natuurlijk! Van Schie in 's-Gravenzande
Groeten, Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 jul 2010 23:56
Auto: C5 Sedan 1.6THP aut Exclusive (2011)
Opties: Pack Concert Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12426
Productienummer: 0
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 73000
Kleur: KPS - BLEU ABYSSE
Locatie: 's-Gravenhage
De mijne, afgeleverd 3 januari 2011, heeft inmiddels 73.000 probleemloze kilometers op de teller staan.exroosje schreef: Laten we beginnen met de hoogste km stand THP
Ik trap af, de mijne staat op 21000 km, probleemloos (ik hoop dat ik overtroffen zal worden)
Was in het begin wel even bang voor problemen, maar dat komt omdat de motor stationair gewoon niet zo mooi klinkt als ik gewend ben van 'reguliere' benzine motoren. Er zit, door de directe injectie, een licht 'dieselend' geluid in. Maar goed, dat eenmaal geaccepteerd is er werkelijk niets mis met het blok.
Mijn devies: braaf warm rijden tot de olie op temperatuur is, daarna wordt ie niet ontzien. Relaxed cruisen op de peage, stadsverkeer, stukken autobahn op topsnelheid, flink doorhalen in de versnellingen, het schijnt het blokje niet te kunnen deren. Wel altijd de laatste kilometers rustig aan, en turbo etc beetje tot rust laten komen alvorens de motor uit te schakelen.
Intensief gebruik lijkt het ding goed te doen

Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik heb altijd gezegd dat de overgang ergens van Q4'09 t/m Q2'10 ligt, maar zeker niet eind Q2, want op 05/05/2010 stond de nieuwe referentie (0829.G3) voor de kettingspanner al in de database:exroosje schreef:Dan klopt de Q1 2010 van eviltwin in elk geval niet. Eerder eind Q2 2010
http://www.planete-citroen.com/forum/sh ... stcount=10" onclick="window.open(this.href);return false;
Bovendien kent de normale productie van de DS3 (s.o.p. maart'10=Q1) alleen de nieuwe referentie.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Rookie


Berichten: 40
Lid geworden op: 26 mar 2007 19:08
Auto: C5 Ph3 Tourer 1.6 THP Exclusive Aut.
Opties: wegklaptrekhaak, pack Concert excl pack protection
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12211
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 93000
Kleur: gris fulminator
Mijn blok is in april 2010 geplaatst, bij citroën wist men dus toen al, dat de distributie niet goed was!
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Er wordt er vreemd genoeg maar steeds door iedereen vanuit gegaan dat de kettingspanner dé modificatie (in het productieproces) is aan de thp motor waar steeds over wordt gesproken door woordvoerders van de importeur.EvilTwin schreef:de nieuwe referentie (0829.G3) voor de kettingspannner


Wie zegt dat dat zo is?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website