Zo is dat. Laten ze die BMW ontwerpers maar voor de kosten opdraaien. Dat PSA zich ooit met zo'n merk als BMW heeft ingelaten? Onbegrijpelijk.chathanky schreef:Als Bmw de verantwoordige is voor dat euvel dan zoekt Psa dat maar uit met Bmw en niet met de klant die daar niets mee te maken heeft.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Ze hebben het ontwerp gemaakt maar wie zegt dat zij degene zijn die de onderdelen van het bouwpaketje hebben samengesteld?
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Als je het ontworpen hebt moet je t ook getest hebben en de BOM hebben meegeleverd. Sowieso is het ontwerp niet goed geweest(al lijkt dat op papier wel zo).............dat had PSA gezien moeten hebben.
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De HPi had een D-riem, met een HPFP aan het einde van de nokkenas.
Het probleem zit hem erin dat de THP er ook is als VTi.
THP: tubo, dir.inj (Turbo+HPi)
VTi: atmo, indir. inj. + ValveTronic (VT+i)
Dat valvetronic is als ontwerp gewoon rechtstreeks ingebracht door BMW, met bijbehorende ketting.
Als Citroën gewoon een turbo op de HPi had geschroefd, dan was het ongetwijfeld bij een D-riem gebleven.
Een HPFP kan overal, maar blijkbaar vind iedereen dit handig, de HPi had het ook, TSI's ook. Wellicht is het om zo kort mogelijke leidingen te hebben ivm drukval.
Ik zie niet zo veel in een discussie over verantwoordelijkheid, schuld en aansprakelijkheid. Dan kom je namelijk in een discussie die uiteindelijk pas bij de rechter beëindigd kan worden.

Het probleem zit hem erin dat de THP er ook is als VTi.
THP: tubo, dir.inj (Turbo+HPi)
VTi: atmo, indir. inj. + ValveTronic (VT+i)
Dat valvetronic is als ontwerp gewoon rechtstreeks ingebracht door BMW, met bijbehorende ketting.
Als Citroën gewoon een turbo op de HPi had geschroefd, dan was het ongetwijfeld bij een D-riem gebleven.
Het is mijn hypothese.bgt schreef:ET, dus dat is het probleem. Kunnen ze de HPFP ook niet op de D-riem zetten dus onafhankelijk van de nokkenas?
Een HPFP kan overal, maar blijkbaar vind iedereen dit handig, de HPi had het ook, TSI's ook. Wellicht is het om zo kort mogelijke leidingen te hebben ivm drukval.
Wie zegt je dat PSA zijn verantwoordelijkheid niet neemt? Je hebt gelijk dat de klant niet te maken heeft met BMW, maar daar gaat het in dit draadje à priori niet om: het gaat om de technische achtergrond, het herkennen van het probleem, waarom het zo gekomen is en welke (technische) oplossingen en modificaties er zijn.Psa zou gewoon zijn verantwoording moeten nemen. Als Bmw de verantwoordige is voor dat euvel dan zoekt Psa dat maar uit met Bmw en niet met de klant die daar niets mee te maken heeft.
Ik zie niet zo veel in een discussie over verantwoordelijkheid, schuld en aansprakelijkheid. Dan kom je namelijk in een discussie die uiteindelijk pas bij de rechter beëindigd kan worden.
Dat lijkt me sowieso nergens op slaan, de CX had een laagliggende nokkenas, met klepstoters en tuimelaars. En als ze dan toch een veertig jaar oud ontwerp erbij wilden halen, hadden ze beter de Sm/Maserati V6 erbij kunnen slepenDe in Radar getrokken vergelijking met een CX gaat dan ook niet op.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Dus nu ff wachten op n door PSA gemodificeerde motorEvilTwin schreef:Als Citroën gewoon een turbo op de HPi had geschroefd, dan was het ongetwijfeld bij een D-riem gebleven
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
De techische verklarig is best interessant echter of je degene helpt die problemen hebben met deze motor? denk het niet, er zijn er slecht een paar die in staat zijn om zelf een dergelijke reparatie uit te voeren. Zelf technisch aapassen om problemen in de toekomst voorkomen is geheel niet mogelijk. Van onderdelen ben je afhankelijk van het geen er op de markt te koop is.
Enkel interessant kan zijn dat men weet wat er mis is en of er recht is op schadeloosstelling voor de gedupeerde.
Ik zie niet dat er iemand is die zelf dit probleem gaat oplossen.
Enkel interessant kan zijn dat men weet wat er mis is en of er recht is op schadeloosstelling voor de gedupeerde.
Ik zie niet dat er iemand is die zelf dit probleem gaat oplossen.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Die had toch ook problemen met de distributieketting? Er schijnt bijna geen enkele SM te zijn die de 80.000 km gehaald heeft met de originele motorEvilTwin schreef:Dat lijkt me sowieso nergens op slaan, de CX had een laagliggende nokkenas, met klepstoters en tuimelaars. En als ze dan toch een veertig jaar oud ontwerp erbij wilden halen, hadden ze beter de Sm/Maserati V6 erbij kunnen slepenDe in Radar getrokken vergelijking met een CX gaat dan ook niet op.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De Sm heeft ook vroeg in z'n leven een modificatie gekregen voor de kettingspanner 
Sterker nog, er zijn tal van modificaties geweest. Geloof niet alles wat je leest over de Sm. Het systeem voor de kettingspannermodificatie was er gewoon op gebouwd om na 5.000km ingrijpend onderhoud te krijgen (zoals nog lang gebruikelijk voor Italiaanse sportauto's). Dat krijg je als je een productiemotor afleidt van een racemotor.
De Sm heeft bovendien vier nokkenassen en drie kettingen, met de aandrijving van de nokkenassen tussen 1e en 2e cilinder, waardoor torsieproblemen nooit kunnen optreden. De kettingaangedreven centrale tussenas drijft direct de hydraulische pomp en vandaar met riemen de airco+dynamo.
80dkm zou toen ook niet echt geweest zijn, ik denk niet dat motoren toen ontworpen werden voor meer dan 100dkm zonder ingrijpend onderhoud. Vervelender was het als de natriumgevulde/gekoelde kleppen braken, maar dat kwam dan weer omdat er te weinig mee gereden werd.
Anyway...allemaal een beetje off topic (net als Radars CX opmerking)
Wel een mooi plaatje: Wat misschien nog een beetje relevant is, de Sm heeft duidelijk rechte (metalen) kettinggeleiders, moderne motoren hebben kromme, kunststof (iirc) geleiders.
Sterker nog, er zijn tal van modificaties geweest. Geloof niet alles wat je leest over de Sm. Het systeem voor de kettingspannermodificatie was er gewoon op gebouwd om na 5.000km ingrijpend onderhoud te krijgen (zoals nog lang gebruikelijk voor Italiaanse sportauto's). Dat krijg je als je een productiemotor afleidt van een racemotor.
De Sm heeft bovendien vier nokkenassen en drie kettingen, met de aandrijving van de nokkenassen tussen 1e en 2e cilinder, waardoor torsieproblemen nooit kunnen optreden. De kettingaangedreven centrale tussenas drijft direct de hydraulische pomp en vandaar met riemen de airco+dynamo.
80dkm zou toen ook niet echt geweest zijn, ik denk niet dat motoren toen ontworpen werden voor meer dan 100dkm zonder ingrijpend onderhoud. Vervelender was het als de natriumgevulde/gekoelde kleppen braken, maar dat kwam dan weer omdat er te weinig mee gereden werd.
Anyway...allemaal een beetje off topic (net als Radars CX opmerking)
Wel een mooi plaatje: Wat misschien nog een beetje relevant is, de Sm heeft duidelijk rechte (metalen) kettinggeleiders, moderne motoren hebben kromme, kunststof (iirc) geleiders.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
@chathanky:
Interessante pdf!
Ik vindt alleen geen duidelijke inloopslijtage terug in de grafiek dat vindt ik een beetje vreemd, omdat die er wel degelijk is
@ET: inderdaad is de kwestie CX totaal niet te vergelijken ivm relatief korte ketting, maar ook die is gerekt, alleen zorgt dit niet voor problemen.
Interessante pdf!
Ik vindt alleen geen duidelijke inloopslijtage terug in de grafiek dat vindt ik een beetje vreemd, omdat die er wel degelijk is
@ET: inderdaad is de kwestie CX totaal niet te vergelijken ivm relatief korte ketting, maar ook die is gerekt, alleen zorgt dit niet voor problemen.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
@BJG: Het is toch een rime die uitrekt? Een ketting wordt langer door slijtage in de verbindingen tussen de schakels. Als de ketting versleten is, moeten de tandwielen ook worden vervangen. Anders zal de ketting snel slijten (met timing probemen tot gevolg) of zelf overspringen. Tenminste, dat is mijn ervaring met een racefietsketting 
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
In de curve zie je toch een lichte afvlakking van de rek in de grafiek terug BJG.
Die is echter niet zo stijl als je dat misschien verwacht had.
Je ziet dat de deltapen een veel mindere lengteverschil vertoont gedurende de levensduur.
In de diverse kettingen kan er een hoop verschil zitten in kwaliteit. Menig motorliefhebber met een ketting aangedreven fiets zal dit kunnen beamen en ook het prijsverschil tussen de types.
Die is echter niet zo stijl als je dat misschien verwacht had.
Je ziet dat de deltapen een veel mindere lengteverschil vertoont gedurende de levensduur.
In de diverse kettingen kan er een hoop verschil zitten in kwaliteit. Menig motorliefhebber met een ketting aangedreven fiets zal dit kunnen beamen en ook het prijsverschil tussen de types.
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 aug 2011 16:53
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Locatie: Zaanstad
En hoe zit het met het "dieselgeluid" waar ze het in radar ook over hadden? Stopte zaterdag even met draaiende motor en vond em een licht diezelig tikkend geluid maken, niet het gladde snorren wat een benzine motor met goeie kleppen zou moeten doen.
Binnenkort bij de 20k beurt ga ik hier wel melding van maken,net als de af en toe piepende multiriem.
Binnenkort bij de 20k beurt ga ik hier wel melding van maken,net als de af en toe piepende multiriem.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Je hebt altijd een beetje dieselig geluid omdat er sprake is van directe injectie (en dat hoor je stationair, zowel het inspuiten als de explosieve ontbranding er na)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Met directe inspuiting heb je idd sowieso een wat Dieselachtig geluid.
Maar te veel Dieselen bij koude motor duidt op de distributie, te veel Dieselen als de motor warm is zou erop kunnen duiden dat er zodanig veel koolstofaanslag zit in de motor dat er ontbranding plaatsvindt doordat de brandstof in aanraking komt met deze gloeiende koolstofresten, ipv door en nette ontsteking. Ik denk dat beide effecten door het MM opgemerkt moeten worden.
Maar te veel Dieselen bij koude motor duidt op de distributie, te veel Dieselen als de motor warm is zou erop kunnen duiden dat er zodanig veel koolstofaanslag zit in de motor dat er ontbranding plaatsvindt doordat de brandstof in aanraking komt met deze gloeiende koolstofresten, ipv door en nette ontsteking. Ik denk dat beide effecten door het MM opgemerkt moeten worden.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik denk dat een plaatje met schaalverdeling zinvoller is:BJG schreef:@chathanky:
Interessante pdf!
Ik vindt alleen geen duidelijke inloopslijtage terug in de grafiek dat vindt ik een beetje vreemd, omdat die er wel degelijk is.

NB1 max verlenging is hier 1%. Dat is ook de max die aangehouden wordt voor (motor-)fietsen. Het lijkt me voor een D-ketting ook een mooi getal.
NB2 inloopslijtage is normaal gesproken nauwelijks relevant (ervanuitgaande dat de spanners werken of er nagespannen wordt).
NB3 levensduur kan 10.000 à 100.000 uur zijn. Mits goed ontworpen.
NB4 de schaalverdeling is dubbellogaritmisch
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije




