Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Zwaar geluid 2.2 HDI 
Auteur Bericht
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
BJG:
Citaat:
Aanvulling:
@Jooster, de stoelverwarming kan niet door de bsi worden ingeschakeld, misschien toch verbeelding?

De verbeelding zou kunnen gelden voor de stoelverwarming, niet de overige verschijnselen. Er zit stoelverwarming in, en naar mijn idee warmt de stoel regelmatig beperkt op, zonder dat ik deze heb ingeschakeld. De temperatuur blijft lager dan die je krijgt bij stand 1. Het kan natuurlijk ook door mijzelf komen. Het lichaam dat warmte afgeeft aan de stoel. De wagen is mooi zat om het er warm van te krijgen... :oops: Heb het gecheckt, in de gevallen waar ik meende dat de stoelverwarming aan ging, werd de onbezette rechter stoel inderdaad niet warm. Met zekerheid kan ik wel stellen dat de achterruitverwarming regelmatig uit zichzelf aanspringt.

Citaat:
De nieuwste generatie motormanagementsystemen houden meer rekening met rijsnelheden en temperaturen en passen daar de regeneratie actief op aan. Dwz dat ze bijvoorbeeld een regeneratie starten bij een roetbelastings% van 97% en een snelwegrit, ipv te wachten tot 100%.
Zo voorkom je dat (zoals bij de oude systemen regelmatig voorkomt) dat de auto begint te regenereren als je vanaf de snelweg de afrit neemt, nog 1 km rijdt en de wagen uitzet.

Op zich wel frappant: Sinds dat ik deze auto heb (begin jan. 2012) rij ik iedere dag exact dezelfde rit van en naar mijn werk (2x85 km), met dezelfde rijstijl/tempo/etc. Heb nog maar amper andere stukken of in de stad gereden. De meeste keren (denk nu iets minder dan 10x) merkte ik het verschijnsel op exact hetzelfde stuk begon: na 63km, waarvan de laatste 30km met ongeveer 100km/uur op het filevrije deel van de ring A10 en A1 wisselstrook. Vond het nogal bizar, hoe kan zoiets nou, zeker na zoveel kilometer? Maar als het motormanagementsysteem een vast patroon aanhoudt voor regeneratie, en ik ook tot dusver in mijn rijgedrag, dan zou de regeneratie wel eens iedere keer op hetzelfde moment en in mijn geval dus plek kunnen aanslaan. Een hypothese...


03 maart 2012 23:15
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
@Roman en @Jooster:
De nieuwste generatie motormanagementsystemen herkennen ritpatronen. Bij een vast rijpatroon herkent het mm het meest gunstige moment om te regenereren en zal het op dat moment doen.
Inderdaad voorkomt dat een afgebroken regeneratiecyclus, zodat je inderdaad (bijna) niet meer geconfronteerd wordt met een afgebroken cyclus, dus zoals Roman terecht heel oplettend heeft opgemerkt.
En zoals Jooster vermeldt kan het wel eens telkens op hetzelfde moment gebeuren als je een vrij constant rijpatroon hebt.

Jullie beider opmerkingen geven mi aan dat de ritherkenning dus goed functioneert :smt023

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


04 maart 2012 00:02
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Tja, het wordt zo allemaal wel wat duidelijker. Dank voor het meedenken, super. Even aannemen dat het idd regeneratie is, blijf blijf ik met het issue dat de regeneratie te lang duurt, denk ook te vaak. Ik ben iedere keer met ongeveer 15 minuten thuis nadat het regenereren start. Daarna zet ik de motor uit, en breek dus de regeneratie af. Ik zal de volgende keer eens wat langer doorrijden om te kijken of de auto zelf een cyclus kan afmaken cq. beëindigen. Ik zou het oa. moeten kunnen horen, want zoals in het begin gemeld is het duidelijk hoorbaar (donkere roffel). Ik zal ook eens wat km standen bijhouden om de frequentie beter te bepalen. Of wordt dit gelogd door de auto zelf, zodat de garage dit kan uitlezen?


04 maart 2012 00:28
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
De auto logt dit inderdaad zelf, dwz de laatste regeneratie en een gemiddelde over de laatste 5 cycli, plus de berekende belastinggraad van het filter. :smt190

Of de regeneratie te vaak plaatsvindt is nog maar zeer de vraag. Dit heeft met heel veel factoren te maken, wat jij bij de FAQ leest is een soort van gemiddelde, de regel waarop jij best een uitzondering zou kunnen zijn. ;)

Het brandstofverbruik is een graad waaraan je al iets kunt aflezen. Hoe hoger dat is hoe eerder de regenaratie nodig is. Nu is 1:13,5 wat hoger dan gemiddeld, dus zal de regeneratie ook vaker plaatsvinden. Voor de rest houdt het mm ook het soort gebruik van de wagen bij (in % snelweg, stad, buitenweg en zwaar verkeer). Dit wordt ook gelogd en is dus te achterhalen.
Big Brother is watching You :lol:

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


04 maart 2012 15:27
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Ik ben wel gesteld op mijn privacy, maar laat ik BB in dit geval maar in mijn voordeel werken... ;)


04 maart 2012 19:29
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
BJG schreef:
Het brandstofverbruik is een graad waaraan je al iets kunt aflezen. Hoe hoger dat is hoe eerder de regenaratie nodig is.


Je kunt aan het (langzaam oplopende verbruik) idd zien dat er meer tegendruk is in de uitlaat bij het meer en meer verzadigen van het filter, maar volgens mij is dat verschil erg marginaal (totdat het filter echt op leeftijd komt en vol raakt). Bij mij was dat te zien als 1L/100km extra over een periode van dik 10dkm.

Echter, een instantane verhoging van het verbruik bij constante snelheid en vlak (!) is meestal te zien tijdens een regeneratie cyclus, vanwege de na-injecties.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


05 maart 2012 12:25
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Ik doelde eigenlijk op het daadwerkelijke verbruik. Dat is een redelijke graadmeter voor het gebruik van de auto en dus de roetuitstoot die immers in het filter terechtkomt.
Iemand die 1 op 20 rijdt heeft minder vaak een regeneratie nodig dan kiemand die 1 op 15 rijdt,
met dezelfde auto.

Mbt het instantane verbruik:
Er is een instelling in de BSI die het bij het weergeven van het brandstofverbruik het exrta verbruik tbv het regenereren wegfiltert. Als die aan staat zie je er sowieso niets van.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


06 maart 2012 00:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
ok die instelling heb ik alvast niet (bestond die toen überhaupt)

VWB de correlatie verbruik-rijgedrag-roetproductie heb je wel een punt, het is alleen niet lineair.

Uit de beschrijving van Joosters normale rijgedrag komt wel bovengemiddeld snel, maar niet noodzakelijkerwijs veel rijden in voor de roetproductie ongunstig gebied, dan denk ik m.n aan start-stop, korte stukjes, veel snelheidswisselingen.

Netjes 10% harder levert misschien 10% extra roet op, maar 20% langzamer door veel start-stop, kan wel 100% extra roet opleveren, waarbij dan bovendien veel minder effectief geregenereerd kan worden.

Al-met-al blijf ik erbij dat er iets niet helemaal klopt.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 maart 2012 09:09
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Hoi, ik ben net terug van de dealer. Probleem werd gisteren ineens wat urgenter, omdat het motor zelfdiagnoselampje permanent ging branden (emissiestoring). Jullie diagnose zat helemaal in de goede hoek!

Vanochtend bij de dealer bleek dat de temp. sensor op/voor het roetfilter onjuiste waardes aangeeft. Tevens bleek dat zoals ik al dacht, dat de auto veel te vaak regenereert. Heb de monteur kort gesproken, beide zaken hebben uiteraard met elkaar te maken. Reparatie later deze week. Dan probeer ik gelijk even te snappen wat er precies gebeurt bij zo'n defecte sensor. En of er eventueel lange termijn gevolgen zijn, zoals bv. een beschadigd roetfilter of andere onderdelen als gevolg van een te hoge temperatuur. Het lijkt me namelijk dat de temperatuur in het het hele uitlaatsysteem vaak en langdurig verhoogd is geweest, als gevolg van verbranding van extra brandstof (na-inspuiting).

Wordt dus vervolgd.


06 maart 2012 10:48
Profiel
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 mei 2009 16:55
Berichten: 710
Woonplaats: Ardèche
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Mag ik belangstelling tonen voor je actuele kilometerstand?
En wellicht kan je dit dan ook vermelden in de kolom onder je avatar?

_________________
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404


06 maart 2012 13:57
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2011 21:11
Berichten: 767
Auto: C5 2.2HDi Tourer
Opties: Exclusive, beige leer, panoramisch dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 270000
Kleur: Zwart parelmoer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Jazeker, bijna 8000km. Heb mijn profiel bijgewerkt, dank voor de tip.


06 maart 2012 14:42
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Jooster schreef:
Vanochtend bij de dealer bleek dat de temp. sensor op/voor het roetfilter onjuiste waardes aangeeft. Tevens bleek dat zoals ik al dacht, dat de auto veel te vaak regenereert. Heb de monteur kort gesproken, beide zaken hebben uiteraard met elkaar te maken. Reparatie later deze week. Dan probeer ik gelijk even te snappen wat er precies gebeurt bij zo'n defecte sensor.


Het MM denkt dus dat de acties die het neemt de regeneratie niet opstarten, omdat de terugmelding over de temperatuur niet klopt. Bij de volgende start staat er dan bovendien nog een niet afgeronde regen in het geheugen, waardoor hij ongeacht de werkelijke tegendruk/drukval over het FAP weer een regen opstart...etc.

Een harde grens van 10min max regeneratie zou geholpen hebben, maar die zit er blijkbaar niet meer in.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


06 maart 2012 14:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Fijn dat er iets gevonden is!
Wat het mm exact doet als de sensor defect is is niet goed te voorspellen. Het kan nl ook heel goed zijn dat hij preventief om de zoveel km gedurende een bepaalde periode gaat regenereren.
Een defecte sensor zorgt nl wel voor de opstart van een soort van noodprogramma.
In ieder geval zat er dus iets fout!

@ET: die instelling zit er ook in bij jouw BSI, alleen staat die meestal gewoon uit.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


06 maart 2012 21:46
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57
Berichten: 6523
Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Je zou toch denken dat het MM bij een regeneratie voor de veiligheid (omdat er iets niet klopt) een fout logt en meerdere van die fouten een melding opleveren...

Hier zou het MM wel wat strenger mogen zijn, al kreeg jooster -uiteindelijk- een foutmelding.

_________________
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012


ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije


07 maart 2012 12:50
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Zwaar geluid 2.2 HDI
Klopt!
Maar je weet natuurlijk niet wat de temp sensor deed. Misschien gaf hij wel een waarde die logisch leek, maar na herhaalde regeneraties toch als onlogisch werd beschouwd, en zodoende een fout genereerde.

Maar normaal zou je idd zeggen stuk is stuk, en gewoon een foutmelding waardig.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


08 maart 2012 00:33
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.