hoofdsteunen te laag en te ver
Auteur |
Bericht |
Kimba
C5club Rookie
Geregistreerd: 19 sep 2011 08:59 Berichten: 45
Auto: C5 2.0 HDI Tourer
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 000050
Kleur: mat ivoire
Naar boven
|
 hoofdsteunen te laag en te ver
ik heb een tijdje met een demowagen mogen rijden met een textiel interieur en daar had ik normale hoodsteunen. Sinds vandaag rij ik met mijn eigen dame, exclusive, met elektrische zetels, verwarming, massage, ... en deze hebben de zgn "portefeuille" hoofdsteunen, weliswaar staat deze hoofdsteun voor me véél te laag en te veraf. ik meet wel 1m92, dus ben niet echt klein, maar is zeer vervelend en gevaarlijk vind ik. Is er een mogelijkheid de hoofdsteunen hoger en dichter te krijgen of bestaan er aftermarket steunen die vervangend zijn en aan de problematiek tegemoet komen ? Had al zitten kijken naar DVD hoofdsteunen maar zijn meestal vrij prijzig en via internet het raden naar of het wel ok zou zijn nadien.
Iemand zelfde problematiek ? iemand die raak kan brengen ?
|
04 maart 2012 01:16 |
|
 |
Rowi
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Portefeuille hoofdsteunen. Wat zijn dat nou weer. 
|
04 maart 2012 01:22 |
|
 |
siem19
V.I.P.
Geregistreerd: 22 aug 2010 23:38 Berichten: 507 Woonplaats: voorhout
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
een nieuw type hoofsteun van citroen lijkt op een portemonee 
_________________ beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
|
04 maart 2012 01:30 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Niet echt nieuw, die heeft de C5-3 vanaf het begin. Ik dacht dat ze net als op de C6 anti-zweepslag waren. Die op de C6 kun je gewoon omhoog trekken en dat werkt met mijn 1,90m prima.
Uit deze foto lijken ze me op de C5-3 ook omhoog te kunnen:
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
04 maart 2012 09:44 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33528 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Je kan hoofdsteunen prof. laten verlengen .....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
04 maart 2012 09:45 |
|
 |
GSPallas
C5club Executive
Geregistreerd: 08 sep 2010 20:25 Berichten: 1853
Auto: Voorheen C5 1.6 THP, nu Volvo V60 Cross Country
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
EvilTwin schreef: Ik dacht dat ze net als op de C6 anti-zweepslag waren We zullen het op anti-whiplash houden........... (De zweepslag is een (gedeeltelijke) spierscheur aan de binnenzijde van de kuit)Overigens kwam de stoel van de C5 voor wat de whiplash-test betreft slecht uit de test ( onderaan met 0,6 punten) De DS5 doet het al heel wat beter, ze hebben er blijkbaar wel van geleerd. Voor wat betreft de hoofdsteun; die kun je aan de onderzijde naar voren kantelen, echter deze gaat dan 'vanzelf' weer langzaam terug. Om de paar dagen zet ik hem zelf naar voren. En je kunt hem ook omhooog zetten, vraag is alleen of hij hoog genoeg komt.
_________________ Citroën-historie: DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame) C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame) C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame) Xantia Tentation 1.6GS pallas 1.2
Nu sinds 2021 een Volvo V60 Cross Country
|
04 maart 2012 10:33 |
|
 |
Kimba
C5club Rookie
Geregistreerd: 19 sep 2011 08:59 Berichten: 45
Auto: C5 2.0 HDI Tourer
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 000050
Kleur: mat ivoire
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Tja, ze staan volledig boven aan, jammer genoeg zijn er maar 2 posities. en zijn volledig uitgeklapt. Als ik mijn hoofd achteruit doe is het net alsof ik mijn hoofd achterover leg in de zetel thuis. Laat ons zeggen dat mijn hoofd 45° moet kantelen vooraleer ik de hoofdsteun raak, verre van comfortabel en lig ik naar het dak te kijken 
|
04 maart 2012 20:14 |
|
 |
This Game
C5club Bikkel
Geregistreerd: 20 aug 2011 16:53 Berichten: 274 Woonplaats: Zaanstad
Auto: 1.6THP Exclusive Berline
Opties: 18" Atlantique, NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12177
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 188.000
Kleur: Gris Alu
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Tja, de zuid-europeanen, nationalistisch als de pest en houden nog steeds geen rekening met de noorderlingen. Ik stoor me er niet aan verder, ben ook 1,92 en allang blij als ik goed kan zitten tijdens lange ritten. Met de Fiat na 2 uur al gebroken, met de Peugeot na 8 uur nog fris. Hoop dat de C5 net zo blijkt, zit wel iets steviger dan de 407, dat was echt gewoon een leren bankstel.
_________________
|
04 maart 2012 20:21 |
|
 |
Kimba
C5club Rookie
Geregistreerd: 19 sep 2011 08:59 Berichten: 45
Auto: C5 2.0 HDI Tourer
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 000050
Kleur: mat ivoire
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Het is voor mij niet alleen voor de veiligheid, wat ook belangrijk is, maar ook om mijn nek even te kunnen ontlasten bij lange of een lastige rit, is handig dat je er even kan tegen leunen. zo een massage zetel, ..., is anders wel duur genoeg om dan op dit simpel comfort tekort te schieten
|
04 maart 2012 20:38 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Harm heeft een keer zijn hoofdsteunen laten verlengen (dat was weliswaar van de achterbank, maar idee is hetzelfde). Misschien hem ook even vragen?
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
05 maart 2012 08:43 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
Gevonden, in dit topic op bladzijde 2 staan zelfs foto's van de verhoging die Harm heeft laten uitvoeren.... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
05 maart 2012 08:53 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
De hoofdsteun is nog niet eens zo laag, alleen door de vorm zit de bovenkant wel erg ver af van je hoofd als je lang bent. Nu kun je de bovenkant van de stoel naar voren kantelen (bij el stoelen) en zo ook de hoofsteun wat naar voren krijgen, maar dan zit de stoel weer irritant in je schouders te prikken.
Ik zou de hoofdsteun zelf wel iets naar voren willen kantelen dus, los van de stoel. Zal wel niet makkelijk te realiseren zijn.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
05 maart 2012 10:44 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
GSPallas schreef: EvilTwin schreef: Ik dacht dat ze net als op de C6 anti-zweepslag waren We zullen het op anti-whiplash houden........... (De zweepslag is een (gedeeltelijke) spierscheur aan de binnenzijde van de kuit)Overigens kwam de stoel van de C5 voor wat de whiplash-test betreft slecht uit de test ( onderaan met 0,6 punten) De DS5 doet het al heel wat beter, ze hebben er blijkbaar wel van geleerd. oops vertaling in mijn hoofd gemaakt...overigens hebben die zgn whiplash testen een geheel eigen topic. Neem de berichtgeving erover met een korrel zout. Het is nog altijd een vrij wazig en onontgonnen vakgebied. viewtopic.php?f=53&t=3844&hilit=whiplashAls het probleem zuiver zit in de stand en hoogte van de hoofdsteun, dan moet er toch wel iets aan te verklussen zijn door een profi in metaalbewerking.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
05 maart 2012 12:17 |
|
 |
Henk2304
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:33 Berichten: 565 Woonplaats: Tollebeek
Auto: C5 Aircross PureTech 180 S&S EAT8 Shine
Opties: Ambiance Hype Brown; Connected Cam; Pack Park Assist
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: B
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15423
Productienummer: 20136
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 1500
Kleur: Blanc Nacré TwoTone Noir Perla
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
GSPallas schreef: De DS5 doet het al heel wat beter, ze hebben er blijkbaar wel van geleerd. Staat tegenover dat de ruimte in een DS5 weer zo krap is dat ik met mijn 1,85 en enigszins fors postuur claustrofobische ervaringen heb, niet alleen hoofdruimte maar vooral ook beenruimte, waar ik in een C5 ruim kan zitten. Maar ook als ik in de C5 het bovenste deel van de rugleuning helemaal naar voren heb staan op een verder toch al tamelijk verticaal afgestelde rugleuning (elektr. stoelverstelling) komt mijn hoofdsteun nog niet echt in de buurt van mijn hoofd. Het blijft voor mij een minder puntje van de verder overigens comfortabele stoelen in de C5.
_________________ L8r, Henk
|
05 maart 2012 15:33 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: hoofdsteunen te laag en te ver
maar kan de electr stoel niet het bovenstuk ook nog verstellen????
maar idd zoals henk zegt de Ds5 is nog een stuk krapper dan de C5
|
05 maart 2012 16:05 |
|
 |
|