Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Nogmaals heb je je klachten aangegeven voordat de veercilinder het begeven heeft?
Bij het aanbrengen van de stootblokken ook geen speling gecontroleerd?
Versleten adals kan best de oorzaak zijn.
Bij het aanbrengen van de stootblokken ook geen speling gecontroleerd?
Versleten adals kan best de oorzaak zijn.

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Nee. Pas toen de auto ''door zijn veren'' zakte waren we naar Citroen ''de haan'' in Alblasserdam gebracht door een takelbedrijf (na bellen anwb bij een tankstation aan de A15). Ze zeiden destijds dat ze verder niks bijzonders zagen aan de vering en het getik was even een korte tijd weg. Na een nieuwe veercylinder en een nieuw stukje leiding leek alles weer in orde. ( De veercylinder was daadwerkelijk gebroken aan het uiteinde die dat, en de vloeistof er uit gelopen)
Niet bij het aanbrengen van de stootblokken, maar mijn vader zei dat hij (voor ik hier over stootblokken las) de auto op de brug had gezet en overal aan getrokken en even op geslagen heeft en nergens speling kon vinden.
Niet bij het aanbrengen van de stootblokken, maar mijn vader zei dat hij (voor ik hier over stootblokken las) de auto op de brug had gezet en overal aan getrokken en even op geslagen heeft en nergens speling kon vinden.

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Echt heel veel kwaad kan het niet om door te rijden met versleten adals. Je banden slijten verkeerd af op den duur en de wagen is wat labieler in het weggedrag.
Er zij er die er nog heel wat kilometers mee gemaakt hebben.
Er zij er die er nog heel wat kilometers mee gemaakt hebben.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Versleten ADAL's betekent dat de achterwielen geen constant spoor en wielvlucht hebben.
Daardoor zal de auto minder goed sturen, en met name in grenssituaties onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen.
Het is dus bepaald niet getuigen van verantwoordelijkheidsgevoel als je hiermee door blijft rijden.
Zowel je eigen welzijn, als dat van anderen kan daarmee in het geding zijn
Groet,
JW
Daardoor zal de auto minder goed sturen, en met name in grenssituaties onvoorspelbaar gedrag gaan vertonen.
Het is dus bepaald niet getuigen van verantwoordelijkheidsgevoel als je hiermee door blijft rijden.
Zowel je eigen welzijn, als dat van anderen kan daarmee in het geding zijn

Groet,
JW
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De vering wordt ook behoorlijk gecompromiteerd, waardoor de achterkant rare sprongen kan maken en het confort aangetast wordt.
Te lang laten zitten betekent ook dat je draagarmen inslijten en dat het vervangen van ADALs dan wordt: het wisselen van draagarmen. Al kan dat sowieso een oplossing zijn, als je aan een complete set kunt komen die nog goed is.
Te lang laten zitten betekent ook dat je draagarmen inslijten en dat het vervangen van ADALs dan wordt: het wisselen van draagarmen. Al kan dat sowieso een oplossing zijn, als je aan een complete set kunt komen die nog goed is.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Het rijden op de grenssituaties is nooit een manier van verantwoordt rijden, dit is meer iets voor op een circuit.
Banden met 4 mm profiel hebben ook een groot deel van de veilige marges ingeleverd.
Het is niet de bedoeling om met versleten adals te blijven rijden natuurlijk.
Mocht er een ferme tik inzitten dan is het lager en waarschijnlijk ook de bus die er in zit aardig ver heen. Lijkt me wel dat je dit makkelijk kan waarnemen bij een controle.

Banden met 4 mm profiel hebben ook een groot deel van de veilige marges ingeleverd.
Het is niet de bedoeling om met versleten adals te blijven rijden natuurlijk.
Mocht er een ferme tik inzitten dan is het lager en waarschijnlijk ook de bus die er in zit aardig ver heen. Lijkt me wel dat je dit makkelijk kan waarnemen bij een controle.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Probleem is dat we eigenlijk totaal geen geld hebben op dit moment voor zo'n grapje, auto gekocht met het idee goedkoop de blijven rijden op gas (andere C5 geschorst, naast de distri riem werkt daar het lpg systeem niet helemaal lekker meer).
. Laat ik het zo stellen, in de C5 pak ik bochtjes als een opa omdat ik de auto totaal niet kan aanvoelen en als ik dan toch een gokje waag krijg ik dramatisch onderstuur.
Is een draagarmpje op de sloop regelen en gewoon heel de draagarm vervangen niet handiger dan 150 euro in een lager stoppen ? Zie een compleet armpje voor 125 euro op de onderdelenlijn site staan. Heb je ook nog even garantie mocht bv. de ADAL daar ook verrot zijn.
Mja, alsnog, de C5 gaat even naar de dealert om het probleem te identificeren. Probleem is mijn vader met wie ik de auto deel overtuigt is dat het iets anders is.
De C5 stuurt sowieso een beetje bagger om eerlijk te zijn zelfs in sport modus, ik rijd er zelf heel anders in dan in mijn eigen auto ( flink verlaagde Mitsubishi Galant V6), C5 is sowieso een beetje een lomp ondersturend schip en ik voel aan het stuur totaal niet hoe ver ik kan gaan. Als ik probeer te rijden zoals ik met mijn andere auto doe dan gaat hij rechtdoor in plaats van de bocht omchathanky schreef:Het rijden op de grenssituaties is nooit een manier van verantwoordt rijden, dit is meer iets voor op een circuit.![]()

Is een draagarmpje op de sloop regelen en gewoon heel de draagarm vervangen niet handiger dan 150 euro in een lager stoppen ? Zie een compleet armpje voor 125 euro op de onderdelenlijn site staan. Heb je ook nog even garantie mocht bv. de ADAL daar ook verrot zijn.
Mja, alsnog, de C5 gaat even naar de dealert om het probleem te identificeren. Probleem is mijn vader met wie ik de auto deel overtuigt is dat het iets anders is.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
150 euro uitgeven voor een hele arm waarvan je niet weet hoe goed de lager nog is, lijkt me niet verstandig.
Zeker omdat bekend is dat de lagers nou niet bekend staan als gezegend met een levensduur die gelijk is aan de hele auto. Ja, misschien rijd je dan nog 30.000 km rond zonder nieuwe problemen.
Maar waarom dat risico nemen?
Zeker omdat bekend is dat de lagers nou niet bekend staan als gezegend met een levensduur die gelijk is aan de hele auto. Ja, misschien rijd je dan nog 30.000 km rond zonder nieuwe problemen.
Maar waarom dat risico nemen?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
En waarom niet willen geloven dat dit het probleem is ???
Helaas komt dit nu eenmaal veelvuldig voor, en de symptomen wijzen allemaal richting versleten ADALS.
Helaas komt dit nu eenmaal veelvuldig voor, en de symptomen wijzen allemaal richting versleten ADALS.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Dit hoort absoluut niet. Een C5 (berline 16") hoort strak te sturen en kun je als een volleerd Seb Loeb door bochten jassen, zeker hogesnelheidsbochten. Een break op 15" levert wel iets in maar alleen relatief langzame haakse bochten zijn niet haar terrein. Wil je profijt hebben van de sportstand van de vering moet je ook wat agressiever rijden anders schakelt hij niet over naar HARD voordat je het nodig hebt, maar pas halverwege je actie, als je dus al wat rol hebt opgebouwd.snowdog schreef:De C5 stuurt sowieso een beetje bagger om eerlijk te zijn zelfs in sport modus, ik rijd er zelf heel anders in dan in mijn eigen auto ( flink verlaagde Mitsubishi Galant V6), C5 is sowieso een beetje een lomp ondersturend schip en ik voel aan het stuur totaal niet hoe ver ik kan gaan. Als ik probeer te rijden zoals ik met mijn andere auto doe dan gaat hij rechtdoor in plaats van de bocht om. Laat ik het zo stellen, in de C5 pak ik bochtjes als een opa omdat ik de auto totaal niet kan aanvoelen en als ik dan toch een gokje waag krijg ik dramatisch onderstuur.
NB Je slechte gevoel bij jouw C5 kan goed uit een slechte werking vd achterwielophanging komen. Vergeet niet dat het meesturende effect vd achterwielen ook gecompromitteerd wordt door rotte ADALs en dat de hoogtesensoren deels functioneren als rolsensoren, maar dat die op de stabilisatorstangen zitten, die zelf met (aan een kant of twee) kapotte ADALs ook niet meer fatsoenlijk hun werk doen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

C5club Fan


Berichten: 79
Lid geworden op: 10 jun 2008 04:02
Auto: C5 Berline Ph2 Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
Bij de dealer geweest, conclusie, versleten DAL rechts achter...
Bij Bart Ebben hebben ze een revisie adal setje voor 68 euro, dit lijkt me het goedkoopst ?
Ze wilden iets van 250 inclusief arbeid...
De dealer hier wil 500+, die maakt een grapje...
Mijn ervaring was hetzelfde met onze andere C5 hoor, en die had geen versleten ADALS...
Bij Bart Ebben hebben ze een revisie adal setje voor 68 euro, dit lijkt me het goedkoopst ?
Ze wilden iets van 250 inclusief arbeid...
De dealer hier wil 500+, die maakt een grapje...
15'' en break :p. En inderdaad, ik heb het over scherpe bochtjes, kruisingen in de stad, rotondes, etc... Vooral als het regent viel me op dat hij wel heel snel rechtdoor gaat en ''stuiteren'', echt heel veel extremer dan mijn auto. Maar goed dat kan ook een beetje aan de bandjes liggen maar nog steeds. Lekker op snelheid blijven in de wijk/stad werkt niet echt, ik moet echt afremmen voor elke afslag.EvilTwin schreef:
Dit hoort absoluut niet. Een C5 (berline 16") hoort strak te sturen en kun je als een volleerd Seb Loeb door bochten jassen, zeker hogesnelheidsbochten. Een break op 15" levert wel iets in maar alleen relatief langzame haakse bochten zijn niet haar terrein. Wil je profijt hebben van de sportstand van de vering moet je ook wat agressiever rijden anders schakelt hij niet over naar HARD voordat je het nodig hebt, maar pas halverwege je actie, als je dus al wat rol hebt opgebouwd.
Mijn ervaring was hetzelfde met onze andere C5 hoor, en die had geen versleten ADALS...
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mar 2009 08:55
Auto: c5 20 hdi 163
Opties: automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 10817
Productienummer: 10156
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 196000
Kleur: zwart
Locatie: de pinte belgie
heb het ook voorgehad , 1 kant adals laten vervangen, kleine 300 euro voor nieuwe, na 14 dagen begon het gekraak opnieuw, andere kant ook moeten laten doen, dus als het wat tegenzit moet je beide kanten laten vervangen
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Hegru is ook scherp geprijst op het gebied van ADAL's en draagarmen. Even bellen naar Veldhoven.
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer: