Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
graafie
C5club Newbie
Geregistreerd: 14 feb 2012 09:31 Berichten: 6 Woonplaats: Harkstede
Auto: C5 break 2.0 HDi difference
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 253000
Kleur: blue oriental
Naar boven
|
 winterbanden
Ik heb jaren ook geen winterbanden willen hebben totdat ik een set gebruikte winterbanden kon kopen voor mijn Xantia. Tijdens de eerste ritten met sneeuw direct de gedachte dat ik het jaren eerder had moeten doen. Gewoon strak door de bocht zonder te glijden, en fatsoenlijk tot stilstand kunnen komen zonder dat je doorglijd. Voor de 206 van mijn vrouw daarna ook winterbanden aangeschaft. Het verschil tussen een zomer -en winterband is de samenstelling van het rubber en de profilering. Het rubber van een winterband is elatischer waardoor deze bij lage temperaturen goede rijeigenschappen behoud. Verder is de profilering van een winterband zo gemaakt dat eventuele sneeuw dat in het profiel komt er uitgereden wordt terwijl het bij een zomerband in de profilering blijft zitten en je dus met gladde banden rijd. Tevens zitten er, bij een winterband, aan de buitenzijde t.p.v. het loopvlak een soort "grijpertjes" die zich in de sneeuw vastgrijpen voor meer grip. Ik rijd zelf rond de 40000km per jaar en heb altijd banden van een submerk. Deze banden vind ik, in tegenstelling wat veel mensen zeggen, goed en gaan net zo lang mee als de dure gerenomeerde merken. Je hoort wel eens dat submerk banden cup gevoelig( onrond naar x aantal km) zijn, karkas breuken of droogte scheuren gaan vertonen. Maar hier heb ik nog nooit last van gehad. Onder mijn Xantia heb ik destijds, toen de Michelin Energy Savers af waren, Roadhoq banden gekocht en geloof het of niet de Xantia werd zuiniger dan met de Energy Savers. Tevens werd het rijgeluid ook lager en onder alle weersomstandigheden, warm of koud, gedroegen de banden zich goed. Nu zitten er bij mijn C5 nog de Energy Savers onder als zomerband maar straks begin april, bij de bandenwisseling, vervang ik ze weer voor een submerk. Als winterband heb ik nu trouwens Mastersteel banden. Deze banden zijn er begin november nieuw ondergekomen en heb er nu ongeveer 14000km mee gereden. Regen, gladheid, sneeuw, modder tot nu toe geen negatieve ervaring met deze banden. Aan jou de keuze welk merk banden je neemt en hoeveel geld je eraan uit wilt geven maar het is wel iets dat, ongeacht het aantal kilometers dat je rijd, aan te bevelen is. Mijn vrouw rijd sinds 2 maanden een Megane en zij rijd ongeveer 7000km per jaar. De meeste kilometers worden toch gereden met de kids erin dus hier heb ik ook weer winterbanden voor gekocht.
Succes met je keuze...
|
17 feb 2012 20:42 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
 Re: winterbanden
Roadhoq zaten achter onder de Octavia die ik tussen 2 C5's door even heb gehad. BBBBBBrrrrrrrr, en wat een verschil toen ik ze verving door Michellins. Zeker met de caravan er achter. Ii heb ook ervaring met bv Nokian onder de Xantia, die bevielen prima. Maar voor mij geen Roadhoq meer! Recenties en gebruikers ervaringen gelzen over de Mastersteel trouwens? Schijnen nogal cupgevoelig te zijn. En niet eens Citroen rijders die dat melden.
|
17 feb 2012 21:18 |
|
 |
henkie HDI
V.I.P.
Geregistreerd: 14 jun 2007 18:26 Berichten: 1853 Woonplaats: Amsterdam
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Naar boven
|
Kweeniehoor .... volgens mij hebben we een vast wel een ander winterbandentopic ....
_________________ De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5
|
17 feb 2012 21:21 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Laten we het weer eens over de zomerbanden hebben! 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
17 feb 2012 21:23 |
|
 |
Rene
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 20:04 Berichten: 8109 Woonplaats: Velsen.
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Naar boven
|
Oh nee, niet nóg een winterbanden topic.
_________________ C5 Berline 2005 C4 Cactus 2015 Aygo 2015 Peugeot 108 2019 Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
|
17 feb 2012 23:44 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|