Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Auteur |
Bericht |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Breken niet af hoor maar de klem werkt niet goed meer om dicht te blijven. Gewoon naar de dealer voor de veertjes, van een paar stuivers.  zie hier... http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=4&t=9901&p=343973&hilit=vakjes+in+de+deur#p343973
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
06 feb 2012 15:10 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Is natuurlijk wel een goed punt om een bedrag van de prijs af te krijgen.
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
06 feb 2012 15:15 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
ALs je voor de 2.0i gaat controleer dan wel of die de modificatie met de hydr. klepstoters heeft gehad. Anders krijg je bij koud weer veel storingsmeldingen van de katalysator.
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
06 feb 2012 22:24 |
|
 |
Maartenr
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 14 jun 2010 22:23 Berichten: 596 Woonplaats: Son en Breugel
Auto: C5 Break 2.0 16V AUT4 Difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 212000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Ik zou echt niet voor een 1.8 gaan als ik jou was. Ik heb een 2 liter break, en dat is niks teveel voor deze auto. Denk dat je met een 1800 mee moet trappen....
_________________ Citroen C5 Break Ph.I 2.0 AUT4 Difference 2003 Peugeot 207 XS 1.6 16V 2006
Eerdere auto's: Peugeot 107 XS 2007 Citroen Xantia Ph. 2 1.8I 16V 1999 Ford Fiesta 1.1 1986 Renault 5 GTS 1.4 1989 Citroen 2CV6 Club 1983
|
06 feb 2012 23:00 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Haha gerben schreef: ALs je voor de 2.0i gaat controleer dan wel of die de modificatie met de hydr. klepstoters heeft gehad. Anders krijg je bij koud weer veel storingsmeldingen van de katalysator. Modificatie met de hydr. klepstoters Daar ga ik mij maar eens verdiepen.  Geldt dus niet voor de 1.8? Herman schreef: Breken niet af hoor maar de klem werkt niet goed meer om dicht te blijven. Dat is goed te weten. Ik heb die vakjes idd vaak zien hangen. Geen drama dus.
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
07 feb 2012 21:17 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Nou nou niet zo minderwaardig over de 1.8 hé. Ik heb er lang mee gereden op LPG en was perfekt en snel ook met zware aanhanger. Alleen in de bergen met Caravan zal het denk ik wel minder zijn.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
07 feb 2012 21:24 |
|
 |
gerben
V.I.P.
Geregistreerd: 01 nov 2006 21:17 Berichten: 534 Woonplaats: Leuth
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Citaat: Geldt dus niet voor de 1.8 Nee. Dit probleem is specifiek voor de 2.0i van de eerste generatie, Verder bevalt de 2.0i erg goed. Heb er vaak een caravan achter gehad, Zie foto. succes.[*][*]
_________________ Citroen ZX 1.4 Alure Citroen Xsara Break 1.6 LP Citroen Xsara Picasso 1.8 16v Citroen Saxo 1.4 VTS Citroen C5 2.0 16v LP PH1 Break Citroen C5 2.0i 16v LP PH2 Sedan Citroen C5 1.6 THP Tourer PH3 VW Tiguan 1.5 TSI DSG
|
07 feb 2012 22:01 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
thx all. 
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
07 feb 2012 22:03 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Vandaag wezen kijken bij een C5 break 1.8 16V. 150.000Km. Kleur van dat mintgroene metalic. Aangekomen, eerste indruk goed.
Extrerieur zeker acceptabel, paar kleine dingetjes, krasjes, putjes, twee putten in het raam. niks waar ik niet mee zou kunnen leven. Maar toen het interieur. Wat een smeerpoetsen hebben daar in gezeten. Zonde. En krijg je dat nog schoon vraag ik me dan af? Daarbij was het stuur er 'versleten' . Je ziet het wel vaker, maar deze had het wel erg, en dat al bij 150.000km. Van die doffe ruwe plekken erop. Ik vind dat echt zonde. Zo'n stuur zie je de hele tijd. En een stuur vervangen lijkt me lastig. Toch? Gordel bestuurderszijde ranzig.
Onder de motorkap zag ik dat de kap over de accu voor de helft was afgebroken/gesmolten. Is dat vaker het geval? Voor de rest zag het er schoon uit, voor zover je iets kan zien met al die kappen. De oude was toe aan een beurt volgens de boekjes. Ouderhoud leek goed.
Voorbanden zouden geen hele lange tijd meer meegaan, daarbij Continentals.
Maar rijden ging voortreffelijk. Hydrauliek leek in orde. Alles leek te werken.
Al-met-al toch een nee voor nu. Ik wil toch een auto die ook aan de binnenkant okay is. Nou weet ik wel schoonmaken kan werken. Maar hoe ruikt ie dan? Daarbij dat stuur vond ik wel erg armoedig.
Okay een klein beetje twijfel ik .... wat reed ie lekker! En wat zag ie er van buiten mooi uit.
Ik kreeg ook wel heel weinig voor de Xantia terug. Al gaat het uiteindelijk om wat je betalen moet.
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
13 feb 2012 15:56 |
|
 |
Klussie
Achterruiten specialist
Geregistreerd: 28 mei 2006 16:09 Berichten: 6469 Woonplaats: Anna Paulowna
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Xantia's krijg je nog 750 euro voor (als je geluk hebt). 
_________________ ...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002 Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
|
13 feb 2012 16:19 |
|
 |
Maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 08 mei 2009 20:42 Berichten: 5090 Woonplaats: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Remco, ik zou gewoon verder kijken als ik jou was! Er is keuze genoeg, en als je twijfelt...
_________________ Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen: Opel Corsa 1.7D, wit (2000) Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004) Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd) Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006) Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
|
13 feb 2012 16:40 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Een stuurwiel vervang je in 10 minuten.
Problematischer is er eentje vinden. Ok, zonder leer is er veel meer keuze, maar goede leren exemplaren zijn schaars (juist omdat ze zo lelijk slijten)
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
13 feb 2012 16:48 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
750 zou acceptabel zijn bij een auto die voor de rest naar mijn zin is. Maar dan moet ik niet het gevoel hebben in een doorleefdere auto te stappen dan mijn huidige Xantia. Ziet er vanbinnen spik en span uit.
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
13 feb 2012 16:51 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Dat klepstoterverhaal. Hoe zwaar moet ik daar aan tillen. Ergens in de 2003 zou de modificatie hebben plaatsgevonden. Was dat een terugroepactie? Er rijden zoveel 2 liters rond. Allemaal met het risico op kapotte klepstoters? Neem deze http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c5/7895871 hoe weet je of de klepstoters gemodificeerd zijn?
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
18 feb 2012 21:39 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Vin nummer opschrijven wat onderkant voorraam staat en hier posten! Kunnen ze een hoop nazien welke wat moet gebeuren! En of is gedaan via dealer!.
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
18 feb 2012 22:55 |
|
 |
|