Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2012 21:14
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 263000
Kleur: Blauw
Dag,
Vandaag kreeg ik tegelijkertijd de meldingen storing acculaadstroom en storing uitlaatgassen en het servicelampje en het motorstoringslampje gingen branden.
De auto (C5 break,2.0, 2003, lpg) ging op dat moment onregelmatig lopen.
Het gebeurde terwijl ik gewoon 80 km per uur reed.
Ik had (voordat de meldingen kwamen) al wel gezien dat de Voltmeter in één keer naar links ging om vervolgens weer richting het midden te gaan.
Ik heb de auto nog niet zo lang en ben ook nog niet echt bekend met het forum, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Vandaag kreeg ik tegelijkertijd de meldingen storing acculaadstroom en storing uitlaatgassen en het servicelampje en het motorstoringslampje gingen branden.
De auto (C5 break,2.0, 2003, lpg) ging op dat moment onregelmatig lopen.
Het gebeurde terwijl ik gewoon 80 km per uur reed.
Ik had (voordat de meldingen kwamen) al wel gezien dat de Voltmeter in één keer naar links ging om vervolgens weer richting het midden te gaan.
Ik heb de auto nog niet zo lang en ben ook nog niet echt bekend met het forum, maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik zou eerst het probleem van de dynamo aanpakken
dan blijven de andere storingen misschien weg
dan blijven de andere storingen misschien weg
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 10 dec 2011 20:47
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: Blauw
ik heb dezelfde fout meldingen gehad
en heb hem vandaag weer terug
blijkt dat de bobine stuk was hierdoor zag de centrale computer dit als een storing in de uitlaatgassen (iedereen dacht dat het te maken had met de katalysator) en de regelaar
dankzij autogarage polling is het weer gefixt
mijn tip laat voor de zekerheid je bobine na kijken en de regelaar
hoop dat je er iets aan hebt
mvg kees
en heb hem vandaag weer terug
blijkt dat de bobine stuk was hierdoor zag de centrale computer dit als een storing in de uitlaatgassen (iedereen dacht dat het te maken had met de katalysator) en de regelaar
dankzij autogarage polling is het weer gefixt
mijn tip laat voor de zekerheid je bobine na kijken en de regelaar
hoop dat je er iets aan hebt
mvg kees
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Bobinerail is een zwak punt bij de PH1 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jan 2012 21:14
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 263000
Kleur: Blauw
Vanochtend wou de auto niet meer starten en gaf nu ook de foutcode m.b.t. diefstalbeveiliging. ANWB gebeld en de auto uit laten lezen.
De bekende storingen Bobine en uitlaatgassen kwamen naar voren, maar in combinatie met het niet willen starten van de auto vond de ANWB-medewerker het vreemd.
De accu is goed, de dynamo is goed.
Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat er iets was met de massaverbinding van de auto. Hierop heeft hij een nieuwe massakabel gemaakt en vervolgens deed de auto het prima en zijn de foutcodes gewist.
Tot nu toe rijdt de auto prima en zijn er geen foutmeldingen meer geweest.
Ik hoop dat het probleem opgelost is.
De bekende storingen Bobine en uitlaatgassen kwamen naar voren, maar in combinatie met het niet willen starten van de auto vond de ANWB-medewerker het vreemd.
De accu is goed, de dynamo is goed.
Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat er iets was met de massaverbinding van de auto. Hierop heeft hij een nieuwe massakabel gemaakt en vervolgens deed de auto het prima en zijn de foutcodes gewist.
Tot nu toe rijdt de auto prima en zijn er geen foutmeldingen meer geweest.
Ik hoop dat het probleem opgelost is.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
'T zal maar zo simpel zijn,
dan ben je goedkoop en snel en goed geholpen,
even afwachten idd of het een definitiev oplossing is
misschien een fotootje van de omleiding posten
om te kunnen zien hoe e.e.a. gemaakt is
ter leringh ende vermaeck
dan ben je goedkoop en snel en goed geholpen,
even afwachten idd of het een definitiev oplossing is
misschien een fotootje van de omleiding posten
om te kunnen zien hoe e.e.a. gemaakt is
ter leringh ende vermaeck
Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Sinds 10-11-12 zonder dame......
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2011 14:09
Auto: C5 break 2.0 16V
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 131000
Kleur: grijs
Locatie: Schinveld
Contacteer:
omdat vanmorgen de ruiten bevroren waren, de C5 even stationair laten lopen. Gevolg "storing uitlaatgassen" sevice- en motormanagement lampje branden. Echter na vandaag 70 km gereden te hebben zijn lampjes uit en geen melding meer.
Kan dit te maken hebben met stationair laten lopen van koude motor?
Groet,
Math
Kan dit te maken hebben met stationair laten lopen van koude motor?
Groet,
Math
Bandit nu B-King
C5 nu spark bi fuel
C5 nu spark bi fuel
C5club Fan


Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
Ja - maar loopt ie ook netjes op 4 cilinders bij koude motor? Mijn dame wil nog wel eens wat sputteren op cylinder 3 en als dat te lang gebeurt zet het motormanagement die uit. 'Storing uitlaatgas' gegarandeerd en bij te lang koud stationair lopen ook 'Storing katalysator'. Eigenlijk wil ik het nog wel eens goed opgelost hebben.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
3 cilinders??
dan denk ik eerst de bobine rail. 
Het zou haast verplicht zijn net als reserve wiel ook een reserve bobine te hebben bij de Phase 1.
Komt vaak voor en een scoren bij een demontage bedrijf is niet duur tis maar 5 min werk wisselen.
Het zou haast verplicht zijn net als reserve wiel ook een reserve bobine te hebben bij de Phase 1.
Komt vaak voor en een scoren bij een demontage bedrijf is niet duur tis maar 5 min werk wisselen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
V.I.P.


Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:40
Auto: C5 PH2 2.016v
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133.000
Kleur: metallic grijs
Ik had vandaag ook 'storing katalysator' om onverklaarbare reden terwijl ik de C5 startte. Na het wissen van de foutcode (zelf gedaan met mijn eigen kastje) geen problemen meer.badmuts schreef:Ja - maar loopt ie ook netjes op 4 cilinders bij koude motor? Mijn dame wil nog wel eens wat sputteren op cylinder 3 en als dat te lang gebeurt zet het motormanagement die uit. 'Storing uitlaatgas' gegarandeerd en bij te lang koud stationair lopen ook 'Storing katalysator'. Eigenlijk wil ik het nog wel eens goed opgelost hebben.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Welke storingscode zat er in Henri?
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.


Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:40
Auto: C5 PH2 2.016v
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133.000
Kleur: metallic grijs
'storing katalysator' gaf het display aan, weet niet meer welke code het kastje gaf. Na wissen geen problemen meer.
C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 21 dec 2008 08:50
Auto: C5 Break Différence 2
Opties: Afn. trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: 09566
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 244500
Kleur: KPK
Locatie: Molenhoek LB
Hoi 
Gewoon rijden en gaat vanzelf weg wanneer jullie een lange rit maakt.
Het gebeurt bij mij ook. Kan eigenlijk geen kwaad. Zoals jullie weten dat er altijd een elektronische en motorische met elkaar een storing krijgen.
Rij gewoon uit.
Gewoon rijden en gaat vanzelf weg wanneer jullie een lange rit maakt.
Het gebeurt bij mij ook. Kan eigenlijk geen kwaad. Zoals jullie weten dat er altijd een elektronische en motorische met elkaar een storing krijgen.
Rij gewoon uit.
Berichten: 534
Lid geworden op: 01 nov 2006 20:17
Auto: C5 Tourer 1.6 THP
Opties: pack look exterieur met LM
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12413
Productienummer: 10400
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 151000
Kleur: Gris Haria
KPH: C5club sticker
Locatie: Leuth
Contacteer:
Dit klinkt allemaal als het bekende hydr. klekstoters probleem. Daar zijn meerdere draadjes over op dit forum. Vervangen is de enige optie. Is niet goedkoop maar wel de enige optie.
Andere oplie en vervangen bobine is slechts een tijdelijke oplossing.
Andere oplie en vervangen bobine is slechts een tijdelijke oplossing.

