Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Auteur |
Bericht |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Wimmie schreef: Volgens mij is bij het filerijden de afstand naar de voorligger bepalend. Ik rijdt in een langzaam rijdende file absoluut niet deinend en zie de lampen dalen als ik dichter bij mijn voorligger kom zonder dat ik nog geremd heb os gas gegeven heb.  De koplampen schijnen sowieso naar beneden..vandaar dit verschijnsel.
Maar ik zie ze toch echt van stand veranderen (dat beetje schokkerige verstellen van de lampen zelf) 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
27 feb 2007 14:02 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Nu je het zegt, wist niet dat je dat bedoelde. Dat schokken komt door de stelmotortjes, maar ja de vraag blijft: welk signaal ligt eraan ten grondslag?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 14:05 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Ik zeg dus afstand naar voorligger (welke sensoren dan  ) en hoogte van de auto (hoogtesensoren  )
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
27 feb 2007 14:48 |
|
 |
Citroentje
|
De lamphoogte lijkt dus te reageren op het inveren van de voorwielen. Maar als je nu je auto stilzet (bijv. met achterklep open) en je laat alleen je achterkant inveren (voorkant blijft dus gelijk), zie je dan ook een correctie van de lampen?
|
27 feb 2007 15:58 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
M.i. niet alleen de voorwielen. OOk de achterwielen moeten meegenomen worden.
Wie test???
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 16:00 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Wimmie schreef: Ik zeg dus afstand naar voorligger (welke sensoren dan  ) en hoogte van de auto (hoogtesensoren  )
Afstandmeting lijkt logisch. Wie heeft er een lege garage ?
Zet de auto op een meter van de dichte garagedeur met de lampen aan.
Open vervolgens de garagdedeur, het licht kan nu al gauw een meter of 7 verder schijnen. Bewegen de lampen ?
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
27 feb 2007 16:59 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|

Toch ff niks te doen en op de PC van het werk (hoe komt dat document daar nou?) wat C5-info gevonden in het Frans.
Op bladzijdes 37 en 38 van dat document (3 delen, in deel 2) vind ik de volgende informatie:
(op zijn JBF vertaald)
H. Functie dynamische hoogtecorrectie koplampen 1. werking De dynamische hoogtecorrectie garandeert het handhaven van de juiste hoek van de bundel van de verlichting als functie van de inclinatie (hellingshoek?) van het voertuig. De functie, actief tijdens rijden en stilstand, staat toe dat tegenliggers niet verblind worden. De veringscomputer berekent de hoek op basis van de volgende parameters: - hoogte voor en achter van het voertuig - referentiehoogte van het voertuig (fabriekinstelling) - wielbasis van het voertuig - langsversnelling. De correctie is actief zodra de Xenon-verlichting is ingeschakeld.
Bij defect zullen de lampen op de laagste stand worden ingesteld.
Dus, hoogte voor en achter in combinatie met de vaste wielbasis (hoogteverschil gedeeld door wielbasis vormt een extra hellingshoek) en een eventuele versnelling of vertraging in de rijrichting hebben effect op de hoogteverstelling van de (xenon)lampen.
Genoeg info?
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 17:04 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Citroentje schreef: De lamphoogte lijkt dus te reageren op het inveren van de voorwielen. Maar als je nu je auto stilzet (bijv. met achterklep open) en je laat alleen je achterkant inveren (voorkant blijft dus gelijk), zie je dan ook een correctie van de lampen?
Dit lijkt me wel. Exclusive Break rijders kunnen dit zo controleren door de achtterkant te laten zakken. Harm/Menno, aan het werk !
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
27 feb 2007 17:06 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
He Ronald_Xantia...ff lezen boven je eigen bericht... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 17:07 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4887 Woonplaats: Leiden
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Naar boven
|
Applaus voor Harm!
Ok de lampmotortjes regelen dus de stand bij op basis van gevens uit onze onvolprezen computer, die die gegevens toch al nodig had voor het veersysteem.
Rest de vraag, hoe werkt het bij gewone auto´s ? Ok, dat die hele dikke dure Duitsers er wat voor hebben geloof ik graag. maar een gewone Laguna of Mazda 6, die rijden ook met Xenon. Zouden die gewoon een vaste afstelling hebben?
Dan zou toch wel weer een mooie extra feauture zijn van onze limousine!
Gr. Ronald
_________________ C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
|
27 feb 2007 17:17 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik kan me van die felle baluwe klotepitten van dikke dure Duitsers voor de geest halen die hinderlijk stuiteren over de weg: continu de tegenliggers kort verblindend.
Hoewel ik me ook herinner dat Xenon-verlichting een verplichte hoogtecorrectie vereist.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 17:18 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
Tja, die auto's zullen toch inderdaad ergens die info vandaan moeten halen.
Alleen de hydropneumaten in het gezelschap zullen het, als eerder gememoreerd, makkelijker hebben door de vering.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 feb 2007 17:23 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Ik vermoed dat daar als extra een soort beladingsstandmelder aan de veerpoten of zo zal zitten...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 feb 2007 17:25 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Auto's met fabrieks-af Xenon ( dus ook de stuiterbakken  ) hebben verplicht automatische hoogteregeling van de Xenon verlichting ( net als dat sproeiers verplicht zijn ) ... dat is nu juist zo krom als je er een aftermarket setje inzet , deze zijn dan ook frequent 'fout' afgesteld ( en dat gaat sowieso niet automatisch  )
Bij de BMW van m'n ouders zie ik de Xenon ook netjes meebewegen ( niet zo schokkerig als bij de C5 ) , en bij starten zie je ze de juiste positie innemen ( erg grappig om te zien  )
Ook hier zie je als je achter een auto rijdt de verlichting zichzelf constant afstellen ....
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
27 feb 2007 17:56 |
|
 |
Citroentje
|
Citroentje schreef: Heb ik me ook al eens afgevraagd. Maar omdat die Citroenen al vol met sensoren zitten, zou het zomaar kunnen dat hiervoor nix extra nodig is.
Zat ik er dus niet zover naast. Alle voor het bijstellen benodigde sensoren zitten al in de auto.
Was trouwens ook maar gissen hoor...
|
27 feb 2007 19:05 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|