Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Bij het instellen van de temperatuur werkt de linker zijde prima. Maar de rechter zijde wordt pas warm als de temperatuur op 25 graden wordt ingesteld. Dan wordt die ook meteen goed warm. Het lijkt er dus op dat ie tot 24 graden niet reageert op de instelling en bij 25 graden meteen als een gek aan het verwarmen slaat.
Na veel zoeken naar bestaande draadjes heb ik het antwoord niet kunnen vinden. Wel een soortgelijke vraag in een gerelateerd draadje. Maar daar ook geen antwoord.
Afgelopen jaar heb ik wel de 'beruchte' kop van de linker stelmotor gerepareerd. Naar mijn weten heeft het toen een paar maanden goed gewerkt (het is de auto van mijn vrouw, dus ik rijdt er niet zo vaak in). Maar nu dus dit probleem.
Ik kan natuurlijk weer de boel uit elkaar gaan halen, om te kijken of er iets niet in lijn staat. Maar misschien is het een ander probleem. Een sensor probleem misschien? Of een andere klep?
Overigens is er een lekje bij de aircomodule (die van de vervangbare Mosfet) waardoor er 'gefluit' is te horen. Maar dat doet ie al jaren. Dus ik denkt niet dat het probleem van dat lekje komt.
Na veel zoeken naar bestaande draadjes heb ik het antwoord niet kunnen vinden. Wel een soortgelijke vraag in een gerelateerd draadje. Maar daar ook geen antwoord.
Afgelopen jaar heb ik wel de 'beruchte' kop van de linker stelmotor gerepareerd. Naar mijn weten heeft het toen een paar maanden goed gewerkt (het is de auto van mijn vrouw, dus ik rijdt er niet zo vaak in). Maar nu dus dit probleem.
Ik kan natuurlijk weer de boel uit elkaar gaan halen, om te kijken of er iets niet in lijn staat. Maar misschien is het een ander probleem. Een sensor probleem misschien? Of een andere klep?
Overigens is er een lekje bij de aircomodule (die van de vervangbare Mosfet) waardoor er 'gefluit' is te horen. Maar dat doet ie al jaren. Dus ik denkt niet dat het probleem van dat lekje komt.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Kan zijn dat de interieur temperatuuropnemer niet goed werkt of deffect is.
De buitentemperatuur klopt wel als je die afleest?
De buitentemperatuur klopt wel als je die afleest?
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Buitentemperatuur lijkt goed te worden aangegeven.
De regeling aan de linker kant werkt gewoon prima.
De regeling aan de linker kant werkt gewoon prima.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Lees dan het draadje door van de klepbediening links rechts. Het lijkt er op dat hier je probleem zit.
Berichten: 51
Lid geworden op: 13 jun 2007 20:21
Auto: Had een C5 Break 2.2 HDi Exclusive. Is ter ziele.
Opties: Elec. stoelen, Leer, Xenon, Extra verst. + CDwiss.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Organummer: 09259
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 244391
Kleur: Vert Galant
Locatie: De Meern
Zoals al gezegd, heb ik die een half jaar geleden al gerepareerd (nieuwe kop om gezet). Het kan zijn dat die niet goed is terug geplaatst. Maar dat verklaard niet dat er tot 24 graden niets gebeurd en bij 25 graden er opeens loeihete lucht (alleen rechts!) uit komt. Links wordt prima geregeld.
Als die stelmotor weer kapot is, zou hij helemaal niet moeten reageren. Toch?
Als die stelmotor weer kapot is, zou hij helemaal niet moeten reageren. Toch?
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Dit probleem lijkt op het mijne. Ik moet de temperatuur rechts zo'n twee a drie graden hoger instellen om links en rechts vergelijkbare temperatuur uit de roosters te krijgen. Ik verdenk zelf toch ergens een sensor die niet lekker werkt, maar waar wordt de temperatuur gemeten in het interieur?
C5club Executive


Berichten: 1797
Lid geworden op: 03 jun 2011 19:31
Auto: Renault Megane estate 1.5 dci
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2018
kilometerstand: 75000 km
Kleur: zilver grijs
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:
Net links boven het dashbaordkastje zitten een paar sleufjes dat zit hij achter volgen het instruktieboekje
Groetjes Timo
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3
Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Nu
Renault Megane estate 1.5 dci automaat 04/2018
Lexia 3Vorige auto's
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2001
Fiat bravo 1.4 sx 1998
Fiat Tipo 1.4 s 1992
Peugeot 405 1.9 GLD 1989
Nissan Micra 1.0 dx 1987
Suzuki sj410 1985 (jeep)
Ervaring is wat je krijgt, als je niet krijgt wat je wilt.
Berichten: 923
Lid geworden op: 28 mar 2007 12:07
Auto: mb c klasse estate 4wd
Opties: wegklap trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 128000+
Kleur: zwart
Locatie: 0599 in- het-mooie-westerwolde
Volgens mij is het dat kleine roostertje vlak boven de asbak.
groet'n hans.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
tweede scheurijzer: sym fiddle 50km/u op twee wielen.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Voor de PH1 heeft jopie het bij het juiste eind ... 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Deze dus...


En niemand die daar een foto van heeft?
En niemand die daar een foto van heeft?
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

hier zit die,onder auto
die zit in het paneel,voor er aan te kunnen moet je het paneel uit mekaar doen
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Het roostertje onder de " auto " knop idd ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Volgens mij meet de sensor van Willy de temp in de auto.
De sensor op Herman zijn foto meet de temp in het luchtkanaal naar het uitstroomrooster en die meet dus een onjuiste waarde.
De sensor op Herman zijn foto meet de temp in het luchtkanaal naar het uitstroomrooster en die meet dus een onjuiste waarde.
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat klopt klussie
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Vaak draait de mengmotor dol in het asje van de luchtklep. Ik heb ze zelfs gezien waar het asje gewoon gescheurd was. Het kan zijn dat de mengmotor een stukje slipt in het asje totdat hij hem meeneemt. dat verklaart dan de plotselinge werking vanaf 24c graden.
Natuurlijk kan het ook (zoals al min of meer gezegd is) de rechter uitstroomluchttemperatuursensor (galgje
) zijn die vuil of defect is. (foto herman)
@jalu: Het verschil in temperatuur links en rechts kan te maken hebben met een te lage hoeveelheid koudemiddel in je aircosysteem. Controleer eens of bij UITGESCHAKELDE compressor het verschil hetzelfde blijft.
@Klussie: inderdaad
Natuurlijk kan het ook (zoals al min of meer gezegd is) de rechter uitstroomluchttemperatuursensor (galgje
@jalu: Het verschil in temperatuur links en rechts kan te maken hebben met een te lage hoeveelheid koudemiddel in je aircosysteem. Controleer eens of bij UITGESCHAKELDE compressor het verschil hetzelfde blijft.
@Klussie: inderdaad
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website



