C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:49
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Locatie: Leeuwarden
C5club Rookie
C5club Rookie
Och als je het onderhoud zelf doet valt het wel iets mee, heb 15 jaar Alfa gereden (met veel plezier) dus schrik niet zo gauw terug van wat kleine storingen.

Hij blijft nu lekker rijden op gas (rijdt 120km per dag).

Langzaam draaiende startmotor hoeft trouwens niets over een accu te zeggen, kan van alles zijn.
Ik denk trouwens dat het de massa van het blok is, met de minpool doorverbonden aan het blok start hij beter.
Zal van het weekend de massakabels maar eens goed bekijken.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4498
Lid geworden op: 29 jun 2010 19:56
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Locatie: Genderen NB
Contacteer:
" 't zijn de kleine dingen die het doen die het doen..... " ;)
Groeten, Peter

Sinds 10-11-12 zonder dame......
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Hij mag echt vrolijk draaien, hoor. Maar inderdaad een slechte massa geeft eenzelfde effect.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:49
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Locatie: Leeuwarden
C5club Rookie
C5club Rookie
Van het weekend de massa even goed nagekeken en de startmotor draait weer goed rond.
Ik heb de computer ook uitgelezen en die geeft een P0300 misfire fout.

Ik kan nu zonder problemen 100km op LPG rijden, maar hij blijft wat schokken.
IK heb het gevoel dat dit ook wel een beetje aanwezig is op benzine, maar zwaar versterkt aanwezig is op gas.

Het is op gas sowieso altijd rond 3800 tpm en als ik veel gas geef in een keer dan valt hij eerst even dood (0,2s) en dan gaat hij weer.

Ik heb de stationaire druk even uitgelezen en deze zit rond de 350mbar, zal het ook nog even controleren met de drainplug uit de verdamper.

Weet trouwens iemand wat bedoelt wordt met DeIP (sg diagnose manual)?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Linkje?
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Gevonden....

DelP oftewel Delta P is het drukverschil tussen de MAP (Manifold Absolute Pressure) die met een slangetje op het hart van de verdamper is aangesloten en de druk van LPG in de slang die naar de motor gaat (Pvap) oftewel
P vaporiser.

Zie hier een bosje bruikbare documenten:AG-SGI-LPG

@Menno; is het iets om al deze SGI documenten in het Handleidingen draadje op te nemen? Er zijn erg veel C5-en met deze LPG-installatie.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:49
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Locatie: Leeuwarden
C5club Rookie
C5club Rookie
Dank jullie wel voor de documenten.

Ik heb de druk van het inlaatspruitstuk gemeten en deze zit op 350mbar ook als de schroef van de verdamper eruit is.
Ik heb de ag sgi handleiding gevolgd en kom uit dat ik de specific measurements B moet uitvoeren.
Hierbij wordt de druksensor uitgelezen en dan met voltage.
IK heb echter geprobeerd de multimeter aan te sluiten op de stekker (terwijl die gemonteerd blijft) maar dit lukt niet echt, maar ik weet niet of dit ook echt moet?

Mag ik er vanuit gaan dat de druksensor een bepaald bereik heeft en een signaal afgeeft van 0-10V, zodat ik deze ook op voltage kan uitlezen?
Ik heb ook wel een scoop die ik kan aansluiten.
Ik zit zelf ook nog te denken om een extra drukopnemer te plaatsen (0-10V) om zo de druk voor en na de verdamper te meten (los van de installatie).
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:49
Auto: C5 Break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 210000
Kleur: blauw
Locatie: Leeuwarden
C5club Rookie
C5club Rookie
Hier kan een slotje op, ik heb mijn oorspronkelijke vragen beantwoord en het bleek dat het de koelleidingen waren die ontlucht moesten worden.

Allemaal bedankt voor de input.
Gesloten