Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
@ET het gaat me niet zozeer om de discussie of HP (in alle ontwikkelingen van vroeger tot heden ten dage) superieur is t.o.v. andere vormen van wielophanging.
Ik heb niet de achtergrond om dat juist te beoordelen, daar ben jij de expert voor.
Dat gezegd hebbende, is een analyse dat HP superieur is sterk afhankelijk van persoonlijke perceptie. Qua comfort is er geen auto die ik ken, die comfortabeler is dan de C5. Maar ik (en meerderen met mij) erken dat de wegligging op bepaalde punten echt wel op- of aanmerkingen kan hebben (gevoeligheid voor spoorvorming en zijwind bijvoorbeeld). Dat kan objectief misschien niet het geval zijn, maar subjectief wel.
Wat ik dus juist wilde zeggen, is dat ik niet zozeer betwist dat HP een unieke en technisch zeer doordachte manier van wielophanging toepassen is, maar ik betwist wel dat je met je toon altijd de neiging hebt om alles niet-HP, of niet-Citroën voor minderwaardig te zien.
Dát is m.i. niet realistisch en doet af en je betoog.
En verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Ik heb niet de achtergrond om dat juist te beoordelen, daar ben jij de expert voor.
Dat gezegd hebbende, is een analyse dat HP superieur is sterk afhankelijk van persoonlijke perceptie. Qua comfort is er geen auto die ik ken, die comfortabeler is dan de C5. Maar ik (en meerderen met mij) erken dat de wegligging op bepaalde punten echt wel op- of aanmerkingen kan hebben (gevoeligheid voor spoorvorming en zijwind bijvoorbeeld). Dat kan objectief misschien niet het geval zijn, maar subjectief wel.
Wat ik dus juist wilde zeggen, is dat ik niet zozeer betwist dat HP een unieke en technisch zeer doordachte manier van wielophanging toepassen is, maar ik betwist wel dat je met je toon altijd de neiging hebt om alles niet-HP, of niet-Citroën voor minderwaardig te zien.
Dát is m.i. niet realistisch en doet af en je betoog.
En verder ga ik er geen woorden meer aan vuil maken.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Zo is het maar net.
En bovendien is het ook een kwestie van afstelling. Citroen stelt bv het sturen nooit zo direct / scherp in. Peugeot veel meer. En dan zou je theoretisch hard door de bocht kunnen , als dat dan niet lekker "aanvoelt" doe je dat toch niet. Daar is mi een cit ook helemaal niet voor bedoeld.
Los daarvan kan iedereen merken dat hydropneumatiek soms moeite heeft met een aantal korte oneffenheden snel na elkaar. Iets wat terecht opgemerkt is door autoweek toen ze mijn C5 testten. Om daarmee overigens de skoda dan maar te laten winnen is natuurlijk iets heel anders, maar het punt op zich heb ik bij diverse HP geveerde cits ook opgemerkt.
En bovendien is het ook een kwestie van afstelling. Citroen stelt bv het sturen nooit zo direct / scherp in. Peugeot veel meer. En dan zou je theoretisch hard door de bocht kunnen , als dat dan niet lekker "aanvoelt" doe je dat toch niet. Daar is mi een cit ook helemaal niet voor bedoeld.
Los daarvan kan iedereen merken dat hydropneumatiek soms moeite heeft met een aantal korte oneffenheden snel na elkaar. Iets wat terecht opgemerkt is door autoweek toen ze mijn C5 testten. Om daarmee overigens de skoda dan maar te laten winnen is natuurlijk iets heel anders, maar het punt op zich heb ik bij diverse HP geveerde cits ook opgemerkt.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Netjes en zorgvuldig verwoord mannen! Compliment daarvoor.
C5club extreme Fan


Berichten: 117
Lid geworden op: 16 dec 2008 20:26
Auto: C5 Break 2.0 16V Difference
Opties: Parkeerhulppakket (=uitvoering) Comfortbollen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 142000
Kleur: Zwart
Locatie: Volendam
Beste heren,
Het was mij te doen over de discussie inzake de harde klap op een richel. De C4 Picasso (Grand) waarin ik de proefrit reed, was een splinter nieuwe!!
Ik de vind de uitdrukking die autojournalisten gebruiken als, gevoeloos sturen ook een beetje vreemd. Ik voel alles wat mijn C5 doet en dan daarbij, als ik naar links stuur, dan gaat mijn auto naar links. En verder wil ik van het slechte wegdek niets voelen en daarom rijdt ik mijn heerlijke C5 break!! (Citroen mag nooit stoppen met HP)
Nu jullie weer, ha
Het was mij te doen over de discussie inzake de harde klap op een richel. De C4 Picasso (Grand) waarin ik de proefrit reed, was een splinter nieuwe!!
Ik de vind de uitdrukking die autojournalisten gebruiken als, gevoeloos sturen ook een beetje vreemd. Ik voel alles wat mijn C5 doet en dan daarbij, als ik naar links stuur, dan gaat mijn auto naar links. En verder wil ik van het slechte wegdek niets voelen en daarom rijdt ik mijn heerlijke C5 break!! (Citroen mag nooit stoppen met HP)
Nu jullie weer, ha
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gelukkig heb ik voor die tijden mijn heerlijke ID nog.......
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik rij nu enkele dagen met de C4P rond en ik moet zeggen...
ondanks dat dit ook een wokkelbak is, absoluut geen vergelijk met de wokkel C5.
we vergelijken hier steevast wokkel C5<>HP C5
ik kan jullie nu wel 1 ding zeggen...
dit moet je niet vergelijken, maar de wokkel C5 met de rest van de wokkel auto's op de markt...
en dan rijdt een wokkel C5 als een HP C5
zelfs mijn vrouw!!!! merkte het verschil..
niet dat de C4P oncomfortabel is, integendeel...
maar het rijcomfort van de C5 is toch nog vele malen beter....
heb ik spijt ?? neen, omdat ik andere pluspunten heb terug gekregen die voor mij belangrijker zijn....
ondanks dat dit ook een wokkelbak is, absoluut geen vergelijk met de wokkel C5.
we vergelijken hier steevast wokkel C5<>HP C5
ik kan jullie nu wel 1 ding zeggen...
dit moet je niet vergelijken, maar de wokkel C5 met de rest van de wokkel auto's op de markt...
en dan rijdt een wokkel C5 als een HP C5
zelfs mijn vrouw!!!! merkte het verschil..
niet dat de C4P oncomfortabel is, integendeel...
maar het rijcomfort van de C5 is toch nog vele malen beter....
heb ik spijt ?? neen, omdat ik andere pluspunten heb terug gekregen die voor mij belangrijker zijn....
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Nu die eigenwijze C4 rijders op cifo nog
Top dat de C4 goed bevalt
Top dat de C4 goed bevalt
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Als je confort belangrijk vindt kun je altijd voor een C4P met luchtvering achter kiezen.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Quote van de autweek:
"Mercedes E -klasse airmatic luchtvering. Daarmee vergeleken is een hydropneumatische citroen een spijkerbed"
"Mercedes E -klasse airmatic luchtvering. Daarmee vergeleken is een hydropneumatische citroen een spijkerbed"
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 792
Lid geworden op: 24 aug 2008 00:44
Auto: C5 Aircross 2.0 BlueHDI 180 pk S&S EAT8
Opties: Shine/Front & backcamera, electrische achterklep
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: E
Phase: C5 Aircross
Organummer: 15372
Productienummer: 20438
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 157500
Kleur: Gris Platinium EVL
Locatie: Lekkerkerk
Contacteer:
Wat moet een andere Duitser dan wel niet zijn? SM? 
4 wielen prive: Datsun Sunny Van, Simca 1100, 2 x Simca Horizon, Talbot Solara, Renault 21, Renault Nevada, Renault Laguna Break, Citroen C5 Break. zakelijk: 2 x Nissan Sunny, 3 x Opel Astra Van, Peugeot 307 HDI Van, Renault Kangoo DCI, Skoda Fabia TDI GL, Renault Clio Est 2 wielen: Suzuki T 250, Honda CB 500, 550, 750, 3 x 900, BMW 2 x R 100RT, 2 x K 100RT, K 1100LT. R 1200RT, R1250RT.


Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wederom bevestiging dat ze daar bij autoweek niet sporen ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4116
Lid geworden op: 30 nov 2008 00:06
Auto: C3 VTI 1.4 Exclusive
Opties: Zenith voorruit, kindertoetertje, Veringvrij.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 13000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Enschede
Dan wil ik wel eens in die ster rijden.
Misschien hebben ze zomaar gelijk...
Misschien hebben ze zomaar gelijk...
De testrijders van Citroën? Dat zijn wij zelf!
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
When I die, I want to go peacefully like my grandfather did, in his sleep...
Not screaming and yelling, like the passengers in his car.
Mijn ex: C5 Break 2.0i 16V, Ligne Business, Gris Ferro uit 2006.
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 aug 2011 16:49
Auto: Citroen C5 3.0 V6
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Kleur: Blauw
exroosje schreef:Quote van de autweek:
"Mercedes E -klasse airmatic luchtvering. Daarmee vergeleken is een hydropneumatische citroen een spijkerbed"
Ik heb de E-320 benzine gehad met airmatic.
Eerlijk is eerlijk in alle opzichten vind ik de MB echt beter en verfijnder dan de PH1 3.0 v6 die ik nu heb. Dat is maar goed ook want ik vergelijk hier dan ook appels en peren. (mijn MB koste me 35 mille en de C5 3 mille)
Ondanks dat de vering van de MB subliem is, vind ik de vering van de C5 toch thé next best thing.
Net met mijn C5 op wintersport geweest waarbij Lawaai rond de 140 km, zijwindgevoeligheid en een verouderde en weinig subtiele automaat en een wat rauw lopende V6 toch wat minpuntjes zijn.
Verder is het natuurlijk zeker gezien het geld een geweldige wagen en heb met veel plezier ruim 2000 kilometer in 1 week afgelegd, en nog probleemloos ook
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Duitse rommel hè...Merlin schreef:en een verouderde en weinig subtiele automaat
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 955
Lid geworden op: 03 dec 2009 17:07
Auto: C5 2.0i Tourer Anniversaire
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11937
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: Voorschoten
Heeft iemand een doorsnee tekening van de achtertrein met wokkelveren? Wil ff kijken hoe ze gemonteerd zitten.
Thanx,
Thanx,
Mvg, Bert
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014
C5Ph3 met: achterveren CarSupport3102PRO
2e auto: C1 /2014





