Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Auteur |
Bericht |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Dag allen, Ik rij momenteel een Xantia 1.8 16V berline. Op zich een hele fijne auto, rijdt altijd. Ik ben al een tijdje aan het speuren naar een andere Citroën met trekhaak. Eerst ging mijn voorkeur uit naar een Xantia Break of een XM, met trekhaak natuurlijk. Maar dat wil niet vlotten. Ik twijfel nu tussen een C5 Break en een non-hydro Xsara Picasso. Waarbij hydro de meeste kans maakt.
Nu vraag ik me af is de 1.8 niet eigenlijk te licht voor de C5 break? Ik heb ooit een Xantia gehad met een 1.6 motor en dat was wel erg onhandig op de snelweg bij inhalen. Daarbij kom ik twee 2 liters tegen. de 2.0 16V en de 2.0 HPI. De HPI zou zuiniger zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. Nu lees ik hier en daar dat je die niet moet kopen? Maar als deze net zo veel verbruikt als de gewone 2 liter waarom zou je hem dan niet moeten nemen? Duurder in onderhoud? Verzekering?
Alvast dank voor jullie reacties. grt Remco
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
18 jan 2012 22:19 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Welkom, als je hier op de site zoekt op HPi lees je genoeg om m.i. voor de andere/normale 2.0 te kiezen ... Er zijn namelijk genoeg draadjes hierover te vinden ! O.a. onderhoud kan duurder uitvallen doordat sommige onderdelen niet of nauwelijks verkrijgbaar zijn, bovendien loopt de motor beter op duurdere benzinesoort ( RON98 ).
Lekker laten staan, er staan genoeg andere te koop , bij een HPi loop je meer kans op een miskoop.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
18 jan 2012 22:26 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13972 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
welkom in de club 
|
18 jan 2012 22:32 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Ben sinds anderhalf jaar uitermate tevreden over onze 2.0, en dat als fervent dieselrijder, kom zeker geen kracht tekort en is zeer stil, en wil je véél trekkracht zul je aan de diesel moeten.... of de 3.0 V6, en dat is een keuze voor jou, suc6 met zoeken 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
18 jan 2012 22:36 |
|
 |
GW-tje
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 20 jul 2007 21:21 Berichten: 6199 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C5 2.0i 16V Berline Caractère
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10957
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 205000
Kleur: Gris Fulminator
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Als je de kans hebt kies dan bij een break voor de 2.0i 16V. 1.8 gaat goed met een berline. HPI lekker laten staan. Er zijn genoeg uitzonderingen zonder problemen maar waarom zou je het risico nemen?
_________________ CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break , DSpécial Berline 1970 C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
|
18 jan 2012 22:42 |
|
 |
Mik Figaro
V.I.P.
Geregistreerd: 20 okt 2007 17:35 Berichten: 418 Woonplaats: Delluft
Auto: C5 2.0 16v Break Exclusive
Opties: Pack hifi
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9712CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 223500
Kleur: gris aluminium
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Welkom en succes met je zoektocht! Als je toevallig in de buurt van Delft bent, dan weet ik nog een leuke te koop 
_________________ Vriendelijke groet, Michel
Op 14-04-2012 is de dame verkocht
|
18 jan 2012 23:15 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Tenzij je natuurlijk om die reden heel goedkoop aan een HPI kan komen. Voordeel van die is dat het altijd een exclusief is.
_________________
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral (Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting Verbruik Voorheen Ph2V6:
|
19 jan 2012 13:18 |
|
 |
Marc
V.I.P.
Geregistreerd: 21 aug 2007 20:06 Berichten: 2551 Woonplaats: Nijmegen
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Ik weet niet wat je budget is, maar HIER staat een V6 te koop.
_________________ Groeten, Marc
|
19 jan 2012 13:23 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33548 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Dat is een stevig bedrag zeg 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
|
19 jan 2012 13:24 |
|
 |
Harm Jan
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24 Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
De 2.0 16V is een prima motor, die uitstekend bij de break past, de 1.8 16V is inderdaad aan de lichte kant.
|
19 jan 2012 21:30 |
|
 |
Harm Jan
C5club Fan
Geregistreerd: 16 dec 2010 16:24 Berichten: 72
Auto: C5 Break 2.0 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 160.000
Kleur: Noir Obsidien
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
By the way: bij ons in de familie rijden twee Xsara Picasso's rond en ik moet zeggen: dat zijn behoorlijk probleemloze en fijne auto's (mijn C5 heeft meer storingen). Het is wel heel anders rijden: de Picasso heeft een hoge zit en veel overzicht, ook prima in de stad, de C5 is langer en lager, maar een heerlijke grande routiere, wat een fantastische reiswagen. Ga je voor een Xsara Picasso, dan zou ik gaan voor de 1.8 16V en niet voor de 1.6 16V, die is wat licht. De 1.8 16V Picasso doet het ook uitstekend met caravan, weet ik uit de familie.
|
19 jan 2012 21:33 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Dank allen voor zover. Wel gemerkt dat de C5 die ik zoek populair is. Telkenmale als ik er één in de buurt spot bij een betrouwbaar bedrijf is de dame binnen een week weg. En ik kan niet altijd zo snel langs gaan. Maar goed. rustig blijven speuren . . . . De Xantia rijdt nog goed .
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
25 jan 2012 08:54 |
|
 |
Peebee
V.I.P.
Geregistreerd: 29 jun 2010 19:56 Berichten: 4498 Woonplaats: Genderen NB
Auto: Renault Grand Modus 1.5 DCI
Opties: Xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 215.101
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Ach, er zijn zoveel vissen in de vijver, je moet alleen de juiste aan de haak slaan... 
_________________ Groeten, Peter
Sinds 10-11-12 zonder dame......
|
25 jan 2012 09:14 |
|
 |
ookneh
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 jan 2012 16:51 Berichten: 1
Auto: C5 Break 2.0 automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 144000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Sinds een maand rijd ik een C5 Break 2.0 automaat. Een dijk van een auto. Kan ik iedereen aanraden. De automaat schakelt wel eens wat snel naar de hoogste versnelling. Maar door het gaspedaal op de juiste wijze te bespelen, of door de sportstand van de bak te kiezen, is dit te voorkomen. Ben benieuwd hoe het komende zomer met de caravan erachter zal gaan...
|
29 jan 2012 15:07 |
|
 |
remco0510
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 13 jan 2012 21:27 Berichten: 113 Woonplaats: Haarlemmermeer
Auto: C5 AIRCROSS
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 100
Kleur: Polar White
Naar boven
|
 Re: Break I benzine , 1.8 16V, 2.0 16V of 2.0 HPI ?
Dag allen, Ik heb geinformeerd naar een C5 ergens in de kop van Nederland, Friesland. Ver weg dus. Nu spreekt de verkoper over afgebroken opbergvakjes in de deuren die volgens hem wel vaker afbreken bij 'dit soort' auto's. Het betreft een Citroën C5 Break 1.8 16v uit 2003. Welke vakjes zal hij bedoelen? En zijn die te vervangen? grt Remco
_________________ Gehad: CX, AX-en, Xsara, Xantia 1.6 en 1.8 16V, XM 2.0 16V, C5 I Ligne Prestige 2.0 16V Break 2003, 2x C1, C5 II 2.0 16v Berline.
|
06 feb 2012 15:05 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|