C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2012 15:17
Auto: sedan
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Newbie
C5club Newbie
Hoi mensen,

Een vriend van mij heeft deze module ook kapot in zijn C5.
Nu lees ik hier dat je de mosfet kunt vervangen.
Wie weet waar ik die kan bestellen via internet, er is vast wel iemand die dat al eens besteld heeft?

Alvast bedankt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
lees het draadje eens, er staan adressen in ;)
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2012 15:17
Auto: sedan
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Newbie
C5club Newbie
Klopt ben even iets terug gegaan en een site gevonden.
Welk type moet ik bestellen, welke is de beste?

Eugene
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
C5club Fan
C5club Fan
Zie pagina 18
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 46#p347046" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jul 2009 22:19
Auto: C5 break 2.0 16v prestige
Opties: parkeersensoren, trekhaak parrot ck3100
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10049
Productienummer: 0281
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 159000
Kleur: gris fulminator
C5club Newbie
C5club Newbie
Eindelijk een goedkope reparatie.
Na 2 nieuwe achterklauwen en een nieuwe (gereviceerde) stuurservo ook nog een kapotte airco module.
Dankzij deze gouden tip de module kunnen repareren. :D
Ik heb nog 2 mosfetjes over.
Mocht iemand ze zoeken dan hoor ik het wel.

Gr Erik
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
:smt023 Netjes goedwerk gedaan!
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 53
Lid geworden op: 02 aug 2011 21:40
Auto: C5 Break 2.0
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160.000
Kleur: grijs metallic
C5club Fan
C5club Fan
Ik kan inmiddels bevestigen dat reparatie met een IRFP064NPBF werkt.
(ja, het heeft even geduurd - ik heb de vorige keer dat de module kapot ging even gauw eentje op de sloop gehaald omdat ik onderweg was en wegens drukte met werk geen tijd had voor solderen en testen - maar nu moest ik wel omdat ook die module weer het loodje heeft gelegd...)

Ben blij dat ik de boel net voordat de vorst en sneeuw kwam er in heb geschroefd, nu met je lijf op de oprit liggen om dat ding er in te prutsen is ook niet fijn.

Ik ga denk ik maar een revisiebedrijfje voor deze modules beginnen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 30
Lid geworden op: 25 apr 2010 15:57
Auto: C5 Break, 2.0I 16V, exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9242
Productienummer: 10073
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: vert galant
KPH: Voor + Achter
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ook ik kan bevestigen dat de IRFP064NPBF prima werkt.
Met hulp van het forum en de foto's geen enkel probleem.
Geweldig dat zelfs de link naar de site voor de mosfet er bij staat!
Al met al voor 1,75 (mosfet) en 3,50 (koel-pasta) een perfect werkend systeem.
Bedankt voor al jullie informatie. :smt038

Ps. Het handschoenenvak er uitgehaald om er wat beter bij te kunnen komen (ph 1) is inderdaad wel makkelijk.
Dus gelijk even het lampje in het handschoenen vak hersteld, het veertje van het schakelaartje weer wat opgespannen en nu doet ook deze het weer.

Groeten Hans C5.
Afbeelding
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
:smt023
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 apr 2010 19:54
Auto: C5 break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09893C
Productienummer: 10365
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 178000
Kleur: grijs
Locatie: Limburg Belgie
C5club Rookie
C5club Rookie
:smt023 :citrofiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Vanavond is de module bij ons overleden.
badmuts schreef:http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=2164 heeft 'm goedkoop.
Dat was heel nuttig werk van badmuts. Bij Dick Best heb ik al vaker wat gekocht, dus ik ga 'm meteen bestellen
BAN
BAN
Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Zoals bij vele onderdelenshops geldt dat er nog wel verzendkosten bij komen en bij deze site:
Het minimum order bedrag is €6.50 - U moet nog voor €4.75 aan Uw bestelling toevoegen voordat U kunt afrekenen!
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Ik vind het volkomen logisch dat er een minimum orderbedrag is en verzendkosten (gewoon de envelop en postzegel) worden berekend, gezien de lage prijzen die Dick Best rekent. Ook Ideal kost 0.50 Euro (maar vooruit betalen is gratis). Wat voor marge zit er nu op een Mosfet van 1.75? Twee kwartjes? Dick moet ook pennen kopen en de verwarming betalen.

Je kunt de IRFP064NPBF natuurlijk ook bij de publiekslieveling Conrad bestellen. Dan kost 'ie 4.36 en komt er 6.95 verzendkosten bij... Of bij Display: 2.60 +7.50 (ex BTW) verzendkosten, of Digikey: $3.09 + $39,- verzendkosten. Zelfs op Ebay is de goedkoopste $2.95. Dus de prijs van Dick is echt heel erg scherp en dan gun ik hem dat beetje extra omzet van harte.

Ik heb nu de bestelling met krimpkous, een schakelaartje en zo opgevuld. Komt altijd wel weer van pas :-)

Dus: "Dick Best rules"
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Vanavond MOSFET in de module vervangen. Het was even prutsen omdat ik alleen m'n lichte soldeerbout kon vinden. Bij het inbouwen is het inderdaad handig om het handschoenenvak te verwijderen. Ook daarna was het nog wel even prutsen omdat de cliphes op het kachelhuis wat tegenstribbelden.
Maar, wel gelukt en de fan is weer keurig regelbaar. :mrgreen:
Het geeft me altijd een goed gevoel om iets zelf te repareren :mrgreen:
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
:smt023

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Plaats reactie