als julie dat geloven,dan geloven julie ook nog in sinterklaas
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
uit een automaat krijg je nooit alle olie eruit
als julie dat geloven,dan geloven julie ook nog in sinterklaas
als julie dat geloven,dan geloven julie ook nog in sinterklaas
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Maar wél duidelijk meer dan 90%, als je het slim aanpakt
Met gewoon verversen wordt dat niet meer dan iets van 40%, afhankelijk van de hoeveelheid olie die in de koppelomvormer zit.
Maar de truc van het flushen is nu juist dat je die olie mee laat spelen in het proces
Groet,
JW
Met gewoon verversen wordt dat niet meer dan iets van 40%, afhankelijk van de hoeveelheid olie die in de koppelomvormer zit.
Maar de truc van het flushen is nu juist dat je die olie mee laat spelen in het proces
Groet,
JW
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Dat heb ik gezien.
De geleverde adapters van het apparaat zelf sluit je zo te zien aan op de aftapplug. Dit is dan aftappen en vullen in een automatische handeling.
Als je via de oliekoeler en lopende motor de bak aftapt zal je spoelmiddel toe moeten voegen en dit een aantal keren of lees tijd rond moeten cirxuleren om zo met de oude ollie zo veelmogelijk rotzooi uit de bak te krijgen. Ik denk niet dat dit apparaat dat kan.
Nog iets is dat bij de aftapfase je zicht moet hebben waneer de bak leeg is wat je bij het spoelapparaat kan zien dat hij olie gaat sputteren. Bij dit andere apparaat heb je daar geen zicht op. Deze weegt enkel de hoeveelheid afgetapte olie en in de tweede fase van dit apparaat vult hij dit weer aan.
Ik twijfel er aan of je met het genoemde apparaat dat allemaal kan.
De geleverde adapters van het apparaat zelf sluit je zo te zien aan op de aftapplug. Dit is dan aftappen en vullen in een automatische handeling.
Als je via de oliekoeler en lopende motor de bak aftapt zal je spoelmiddel toe moeten voegen en dit een aantal keren of lees tijd rond moeten cirxuleren om zo met de oude ollie zo veelmogelijk rotzooi uit de bak te krijgen. Ik denk niet dat dit apparaat dat kan.
Nog iets is dat bij de aftapfase je zicht moet hebben waneer de bak leeg is wat je bij het spoelapparaat kan zien dat hij olie gaat sputteren. Bij dit andere apparaat heb je daar geen zicht op. Deze weegt enkel de hoeveelheid afgetapte olie en in de tweede fase van dit apparaat vult hij dit weer aan.
Ik twijfel er aan of je met het genoemde apparaat dat allemaal kan.
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Met gewoon motorolie verversen haal je ook niet alle oude olie er uit, maar het is wel een heel verschil of je 90% er uit haalt of 50%.
Voor de 4hp20 haal tap je slechts 3 liter van de 8 liter af.
Voor de 4hp20 haal tap je slechts 3 liter van de 8 liter af.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Als je niet let op de punt komma.... ja idd.
Per type bak zitten ook nog wel wat verschillen in de verhouding.
Per type bak zitten ook nog wel wat verschillen in de verhouding.
Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
Met deze apparaten haal je zo goed als alle olie er uit.
Bij aftappen wat we nu doen, draait de motor niet. Je tapt dus alleen dat gedeelte af waar het brein en de tandwielen zitten. Dan krijg je lang niet alle olie er uit.
Doe je dat met regelmaat, blijft de olie redelijk schoon.
Deze ververs- en spoel apparaten sluit je aan op de versnellingsbak. Niet op het aftap- en vulpunt, maar op een plaats waar alle olie voorbij komt met een draaiende motor. Alle olie gaat meestal door de warmtewisselaar heen. Aansluiten van zo'n apparaat doe je dus op de aansluitpunten van de warmtewisselaar.
Vroeger hadden de meeste auto's naast de radiateur, een kleine warmtewisselaar die met rubber slangen aan de bak was aangesloten. Nu zit er een aluminium koeler op de bak, met daarop twee aansluitpunten voor de koelvloeistof.
Het aansluiten van zo'n apparaat op deze moderne bakken op de ouderwetse manier gaat dus niet meer. Vandaar dat ik een adapter laat maken die je monteert in plaats van de standaard warmte wisselaar.
Verversen doe je nu met lopende motor. Het vat voor de oude vloeistof wordt gevuld door de pomp van de versnellingsbak. (zit bij de koppelomvormer) Het vullen van de bak gaat door middel van een pompje in het apparaat.
het apparaat is voorzien van twee nauwkeurige sensoren die het gewicht van beide vaten meet. Ook is het apparaat voorzien van interne afsluiters die automatisch aangestuurd worden.
Op deze manier is het dus mogelijk zo goed als alle olie te verwijderen.
Het verschil tussen alleen verversen en spoelen heb ik al verteld, maar nog een keer.
Bij spoelen komt de oude olie in een vat, daar voeg je een reinigingsmiddel aan toe. Je laat dat geheel, dus oude vloeistof met reiniger twee minuten draaien/spoelen. Daarna ververs je de olie.
Bij het andere apparaat doe je dat niet, je verwijderd de oude olie en tegelijk vul je hem met nieuwe olie.
Ik ben tegen het gebruik van reinigingsmiddelen in automaten. Wil je toch een reiniginsgmiddel er in, is dat geen probleem. Vlak voor het verversen giet je aan de bovenkant het reinigingsmiddel er in ne twee minuten later ververs je alsnog het geheel.
Bij aftappen wat we nu doen, draait de motor niet. Je tapt dus alleen dat gedeelte af waar het brein en de tandwielen zitten. Dan krijg je lang niet alle olie er uit.
Doe je dat met regelmaat, blijft de olie redelijk schoon.
Deze ververs- en spoel apparaten sluit je aan op de versnellingsbak. Niet op het aftap- en vulpunt, maar op een plaats waar alle olie voorbij komt met een draaiende motor. Alle olie gaat meestal door de warmtewisselaar heen. Aansluiten van zo'n apparaat doe je dus op de aansluitpunten van de warmtewisselaar.
Vroeger hadden de meeste auto's naast de radiateur, een kleine warmtewisselaar die met rubber slangen aan de bak was aangesloten. Nu zit er een aluminium koeler op de bak, met daarop twee aansluitpunten voor de koelvloeistof.
Het aansluiten van zo'n apparaat op deze moderne bakken op de ouderwetse manier gaat dus niet meer. Vandaar dat ik een adapter laat maken die je monteert in plaats van de standaard warmte wisselaar.
Verversen doe je nu met lopende motor. Het vat voor de oude vloeistof wordt gevuld door de pomp van de versnellingsbak. (zit bij de koppelomvormer) Het vullen van de bak gaat door middel van een pompje in het apparaat.
het apparaat is voorzien van twee nauwkeurige sensoren die het gewicht van beide vaten meet. Ook is het apparaat voorzien van interne afsluiters die automatisch aangestuurd worden.
Op deze manier is het dus mogelijk zo goed als alle olie te verwijderen.
Het verschil tussen alleen verversen en spoelen heb ik al verteld, maar nog een keer.
Bij spoelen komt de oude olie in een vat, daar voeg je een reinigingsmiddel aan toe. Je laat dat geheel, dus oude vloeistof met reiniger twee minuten draaien/spoelen. Daarna ververs je de olie.
Bij het andere apparaat doe je dat niet, je verwijderd de oude olie en tegelijk vul je hem met nieuwe olie.
Ik ben tegen het gebruik van reinigingsmiddelen in automaten. Wil je toch een reiniginsgmiddel er in, is dat geen probleem. Vlak voor het verversen giet je aan de bovenkant het reinigingsmiddel er in ne twee minuten later ververs je alsnog het geheel.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als het allemaal uitgeplozen is kom ik graag langs voor een "spoeling" van de bak , al dan niet via de eventuele meeting ...
Uiteraard zonder toevoegingen ... Het olie "probleem" is iig opgelost.
Goede jaarwisseling Johan
Uiteraard zonder toevoegingen ... Het olie "probleem" is iig opgelost.
Goede jaarwisseling Johan
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
BAN


Berichten: 2676
Lid geworden op: 18 jun 2010 00:27
Auto: C5 V6 24V Exclusive Berline
Opties: veel
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 09950
Productienummer: 0179
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 315.000
Kleur: gris aluminium
KPH: Voor + Achter
Locatie: Zeist
Bedankt voor je duidelijk en helder antwoord Johan.
Afhankelijk van wanneer je dit apparaat heb ben ik ook bereid al dan niet tijdens een meeting bij jou langs te komen.
Mocht het wat langer duren besluit ik om de bak bij een ander adres te gaan. Ik wil er zelf eigenlijk niet te lang mee wachten.
Alvast een goede jaarwisseling toegewenst.
Afhankelijk van wanneer je dit apparaat heb ben ik ook bereid al dan niet tijdens een meeting bij jou langs te komen.
Mocht het wat langer duren besluit ik om de bak bij een ander adres te gaan. Ik wil er zelf eigenlijk niet te lang mee wachten.
Alvast een goede jaarwisseling toegewenst.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Pffffff.....goede jaarwisseling en een een Nieuw Geluksjaar!
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Een goed 2012 met een gespoelde bak
Gisteren een mailtje retour van GS,
mail GS
Er zit waarschijnlijk een warmtewisselaar op de linker achter/zijkant van de bak ter hoogte van de aandrijfas.
Dit is een hele platte wisselaar en niet zo eenvoudig te bereiken.
Wij hebben wel een adapter voor de Espace maar ik weet niet direct of deze past.
Dit wordt 1e week 2012 uitgezocht en ik hou je op de hoogte.
Ik neem komende week contact op met Oldenhage om e.a door te spreken.
Einde mail GS
Neem aan dat Oldenhage en GS elkaar zeer precies uit kunnen leggen hoe het in elkaar steekt
.
Van mij mag GS bij mijn auto kijken naar een aansluiting, maar niks los halen oid! Dat wil ik uitgezocht en goedgekeurd hebben door Oldenhage!!!
Ik ben wel beneiuwd naar het uitzoeken van GS en welke adapters er zouden zijn of hij aan kan komen.
Maar ook dat is mij te technisch en vertrouw ik op Oldenhage.
Gisteren een mailtje retour van GS,
mail GS
Er zit waarschijnlijk een warmtewisselaar op de linker achter/zijkant van de bak ter hoogte van de aandrijfas.
Dit is een hele platte wisselaar en niet zo eenvoudig te bereiken.
Wij hebben wel een adapter voor de Espace maar ik weet niet direct of deze past.
Dit wordt 1e week 2012 uitgezocht en ik hou je op de hoogte.
Ik neem komende week contact op met Oldenhage om e.a door te spreken.
Einde mail GS
Neem aan dat Oldenhage en GS elkaar zeer precies uit kunnen leggen hoe het in elkaar steekt
Van mij mag GS bij mijn auto kijken naar een aansluiting, maar niks los halen oid! Dat wil ik uitgezocht en goedgekeurd hebben door Oldenhage!!!
Ik ben wel beneiuwd naar het uitzoeken van GS en welke adapters er zouden zijn of hij aan kan komen.
Maar ook dat is mij te technisch en vertrouw ik op Oldenhage.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
En al weer een reactie gekregen vandaag:
mail GS
Wij hebben meer als 40-tig adapters in ons programma zitten. De C-5 adapter gaat daar ook zeker bijkomen.
Kosten gaan voor de baat dit geldt zeker met speciale hulpstukken.
Dat bij de Aisin bak het filter niet zomaar verwisseld kan worden wisten we al de bak is namelijk vertikaal gedeeld.
Het achterblijven van restolie in de bak (bij gewoon olie aftappen) is sowieso geen goede methode aangezien de nieuwe olie direct weer vervuild is.
Ik zal deze week Oldenhage wel contacten.
Einde mail GS
Oldenhage, misschien heeft GS al een adapter laten maken?
Benieuwd naar de uitkomst.
mail GS
Wij hebben meer als 40-tig adapters in ons programma zitten. De C-5 adapter gaat daar ook zeker bijkomen.
Kosten gaan voor de baat dit geldt zeker met speciale hulpstukken.
Dat bij de Aisin bak het filter niet zomaar verwisseld kan worden wisten we al de bak is namelijk vertikaal gedeeld.
Het achterblijven van restolie in de bak (bij gewoon olie aftappen) is sowieso geen goede methode aangezien de nieuwe olie direct weer vervuild is.
Ik zal deze week Oldenhage wel contacten.
Einde mail GS
Oldenhage, misschien heeft GS al een adapter laten maken?
Benieuwd naar de uitkomst.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Geloof dat mijn bak dit jaar ook een keer bij Oldenhage langsgaat. Inclusief rest van de auto en de chauffeur.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Chief Executive


Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
GS is zeer actief op 1 januari
, twee mailtjes gehad met oa foto's van zijn adapters.
Oldenhage, ik stuur de mail, met foto's wel naar jou door.
Johan
Oldenhage, ik stuur de mail, met foto's wel naar jou door.
Johan



